Нима искаш да кажеш, че пространството под т.нар. "балкон" от 5 седалки се е ползвало за тоалетна ??? Аз винаги съм мислел, че това е багажник или сервизно място за части при евентуална авария...
В багажника отзад има два шкафа на шейна, втория е за резервна гума, така те се издърпват, ако е необходимо –но мястото е достатъчно и за човек. В салона, точно пред балкона има шахта, нейното предназначение е същото.
На снимките се вижда, че при някои лисва това скосяване, вероятно това са от последните произведени.
Тук
http://www.buschavdar.e107deluxe.org/page.php?2 за модела 11Г5 е посочена 1995 г като крайна дата на производство.
Ако се върнем началото или пролетта на 1991г, тогава това, което е представлявало "СД -Градски Транспорт" се разпада. Именно то е разпределяло всички доставки на автобуси по различните Предприятия а оттам и по Клонове в страната. Чрез него са разпределяни и Чавдарите, а когато то се децентрализира или престава да съществува, вследствие на новите икономически ''потребности'', напрактика и спира производството, на до този момент познатите модели на Чавдар.
Получилите независимост Предприятия, вече не получават помоща от ''СД-то'', в това време те започват да се грижат сами за всичко и разчитат най-вече на завареното положение в което се намират. Картината след тези 1991 г е ясна, в редица градове започват едни процеси на приватизиране на ГТ, а някои и до сега продължават. През следващите 5 години никое новосформирано дружество вече няма получени нови автобуси, при това Чавдар, а колко от тях са имали и възможност да го сторят при новите условия е друг въпрос.
При тези реалности, Чавдар, чиято основна цел е ориентирана за нуждите на вътрашния пазар, напрактика спира производство -обяснимо, липса на пазар. Ако е имало пуснати броики, през началото на 1991 г или по-късно, това са били тези, които евентуално са останали недовършени, но са били в някакъв стадий на изграждане и е имало купувач.
Оценявайки обстановката в Ботевград са наблегнали на забавеното –по разнични причини, производство на новата гама модели.
Затова според мене, реалният срок на производство, при това сериино, на всичките модели от това време е до края на 1990 г, а не посочената при 11Г5 –1995г.
При модела 11М4, мисля че някъде 1987 –не са ми много ясни причините за това, да ли е било свързано с лиценза или друго, но нещо подобно е било.
За модела 120 е посочена начална година за серийно производство 1993. От съществуващата информация единствените 20 плюс 1 са произведени и доставени в Бургас през 1996г. Като първите 9 пристигат края на септември, един остава на Пловдивския панаир, като по-късно се присъединява към другите. Ако е имало произведени до този момент, този е нямало да отоде на изложение в Пловдив, при това забавени сроковета за доставка. За това говори и факта, че в началото на 1996 г от Ботевград пращат като компенсация за предстоящото закъснение втори път предсерийния както и прототипа, син 130 и един туристически (330-?) като първите два около 3 месеца обслужват автолинии в Бургас. Края на годината има още 10 доставени, а на следващата 97-ма един произведен, който пак е показан на Пловдивския панаир.
Ето защо, мисля че годината на производство на модела 120 е 1996-та, а не посочената 1993-та ,като вероятно са имали предвид фактическата година на модела 130. За него се знае, че са произведени няколко броики.
За модела 121 той се появява през 1997 г, след произведените вече 120-ки.
Разбира се, далече съм от мисълта, че знам вличко точно и ясно. При създаването на сайта е заложена тази информация с която се е разполагало, при това, че някой се е постарал –говори: Много добре