Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 1278050 times)

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1360 on: 07.07.2010, 18:08:06 »
Тях поне за персонални ги оставиха.
Не ми се мисли какви кочини ще попълнят дупките на Чавдарите. да не вземат да стегнат още някой дружбенски икарус?
Почти всички чавдарджии са писани с икаруси утре. Само на 2616 е писан с 2515.


Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1361 on: 07.07.2010, 18:11:04 »
УЖАС!!! По-добре да ги бяха пратили на единични по 26, 119 и 24.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1362 on: 07.07.2010, 18:15:21 »
УЖАС!!! По-добре да ги бяха пратили на единични по 26, 119 и 24.
26 си я взима 1ва автоколона от утре. Тези 10 чавдара са първите, говори се, че и останалите ще бъдат спряни.

Offline Svetoslav

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1363 on: 07.07.2010, 20:59:10 »
Крайно време е да им се потърси сметка вече за подобни разхищения. Хубаво, решено е че ще се ликвидират Чавдарите, но защо тогава се пращат на ремонт малко преди това?! Толкова ли е богат автотранспорта, че да може да си позволява подобни крайно нерентабилни ходове?!  :angry: :bag:

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1364 on: 07.07.2010, 21:04:16 »
Тези 10 чавдара са първите, говори се, че и останалите ще бъдат спряни.
Жалко  :( , миналата седмица останах с прекрасни впечатления от бургаските Чавдар 131.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1365 on: 07.07.2010, 21:05:56 »
Няма нищо лошо в това, прилика между софийските и бургаските едва ли може да се намери.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1366 on: 07.07.2010, 21:14:10 »
Жалко за марката, традициите, българското автобусостроене, а 26ХХ са си кочини, то е видно...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1367 on: 08.07.2010, 00:12:53 »
За сега ще си стоят на плаца. Няма да ги режат, но сигурно ще има доста посегателства. Както над Дружбенските икаруси.

Offline 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2374
  • 506
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1368 on: 08.07.2010, 00:25:17 »
Жалко, че бракуваха любимия ми автобус след 2828(дано поне него не го бракуват скоро).СБОГОМ 2616!!! :( :( :(

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1369 on: 08.07.2010, 00:34:36 »
Quote
В наряда ги пишат на Текущ ремонт.

Най-сетне ще ги оправят  :devil:
« Last Edit: 08.07.2010, 01:10:27 by difian »
The Grand Tour

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1370 on: 08.07.2010, 01:16:48 »
Има ли някакъв шанс един поне да бъде запазен за муеен експонат? Ако ще и да не е в движение, поне в бъдеще ако се направи музей на градският транспорт да бъде изложен там.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1371 on: 08.07.2010, 01:26:50 »
2606 е най-запазен общо взето от всичките. Иначе аз не тъгувам особено за тия щайги - бяха добри навремето на 94 и 280, тия линии ги скапаха обаче бързо, после 78 и 86 също не бяха от леките линии...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1372 on: 08.07.2010, 07:36:43 »
бяха добри навремето на 94 и 280, тия линии ги скапаха обаче бързо
Да бе, да! Неистовият шум и смрадта на нафта да не би да зависят, по коя линия са! Какво и казусът врата №4. Защо тогава оригиналните Манове се търкалят почти 10 години по същите линии.
Просто Чавдарите имат сериозни конструктивни дефекти. Много ясно, че бургаските ще издаянат още някоя друга година - там пробезите са по-малки и по-малко се налага каране в режим "спиране-тръгване".

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1373 on: 08.07.2010, 09:14:05 »
Еми да, ти самия го казваш. Ако работеха на 20 или 24 още отначало, нямаше да има спиране и тръгване и нямаше да се прецакат още преди 3-4 години. Нямаше да има толкова хора, нямаше да е толкова претъпкан, оттам и проблемите с 4-тата врата и каросерията отзад. А тея неща ги съсипаха още онея години.

А МАН и Чавдар сравняват ли се :D

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1374 on: 08.07.2010, 09:25:36 »
Техниката трябва да отговаря на условията, а не условията да се нагаждат по техниката. По тази логика, тези автобуси са боклуци.

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1375 on: 08.07.2010, 10:09:23 »
тиристор 2606 ще се движи.
тия дето са ги спряли няма да ги режат, паркират ги и това е...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1376 on: 08.07.2010, 11:13:00 »
бяха добри навремето на 94 и 280, тия линии ги скапаха обаче бързо
Да бе, да! Неистовият шум и смрадта на нафта да не би да зависят, по коя линия са! Какво и казусът врата №4. Защо тогава оригиналните Манове се търкалят почти 10 години по същите линии.
Просто Чавдарите имат сериозни конструктивни дефекти. Много ясно, че бургаските ще издаянат още някоя друга година - там пробезите са по-малки и по-малко се налага каране в режим "спиране-тръгване".

Обаче май Бургаските Чавдари преди са се движели по линията Бургас-Несебър-Слънчев бряг, където са над 40 км.в едната посока и поне 80% от пътя са дълги прави участъци всред полята, където се кара доста бързо, така че не е ясно кои са били подложени на по-тежка екпоатация.

И все пак каквито и да са-наши са си, толкова ли не може вместо да се бракуват всичките да се запази един някъде, и толкова ли много място ще вземе в някои от трите гаража?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1377 on: 08.07.2010, 11:24:13 »
Превозните средства са създадени за да се движат, а не да правят спри-тръгни през една минута, тъй че с движението си по дълги прави участъци бургаските Чавдари са облагодетелствани, а не са превърнати в жертви.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1378 on: 08.07.2010, 11:30:15 »
Това да не са ти туристически автобуси. Щом са градски трябва да са съобразени с условията за движение в големия град, които се изчерпват точно с тръгни-спри.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1379 on: 08.07.2010, 11:42:28 »
Точно така е. Ако са предвидени да се движат средно с 40-50км/час из града, а на извънградско ги карат с 80 например, това им е максималната скорост, като оборотите на двигателя постоянно са много високи в червената зона, защото нямат по-висока скорост на която да превключат и държат на последната на много високи обороти. Демек постоянно са настъпени до край. Ако не са направени така скоростите, че да са предвидени и за извънградско каране освен градско, логично това ги амортизира много повече.

В момента по тази линия Бургас-Несебър-Слънчев бряг пък се движат съчлнени нископодови МАН-ове с 4 врати, които са произведени пак горе-долу в същият период, възможно е двигатели и скорости да са сходни, и МАН-овете също много вървят, но според мен имат и по-високи предавки, защото не ми направи впечатление при висока скорост да вдигат чак толкова обороти.
« Last Edit: 08.07.2010, 11:46:41 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР