Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 1278056 times)

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1400 on: 22.07.2010, 16:01:08 »
Днес случайно започнах да се ровя в гугъл и вижте на какво попаднах: Наредба за нормиране разхода на горива и смазочни материали на автомобилите и мотоциклетите.
Обърнете внимание на следното:

75. Чавдар 11 ГЗ; Г5  31,0
81. Чавдар 9 М двигател Савием 975-05  17,5 
83. Чавдар В 14М24 42,0 
84. Чавдар В 14М20  36,5

И друго нещо, но този път от сайта на НАП:

Автобус "Чавдар 7М", 1+16 места - Източник


Какви могат да бъдат тези модели 7М и 9М ?
« Last Edit: 22.07.2010, 16:04:32 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1401 on: 22.07.2010, 16:47:38 »
Да не би да става въпрос за Ц5 и Ц-51  :rolleyes:

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1402 on: 22.07.2010, 17:38:12 »
Чавдар 11Г3 вероятно имат предвид М80
9М е 9М1- с румънски двигател, по лиценз на Saviem-бръмчи, та се не трае. Камионите Роман са с такъв двигател.
Чавдар В14М24 - най-вероятно В14-20, само че модификацията с трите врати - втората липсва. Друг вариант - В 14-20, но с унгарски двигател. Всъщност унгарския и румънския двигател са един и същ модел - в края на 60те години унгарците купуват лиценз за 2156, малко по-късно, в средата на 70-те същото правят и румънците.
Чавдар 7М - вероятно или 5С или "Авия".
Тия норми много не им обръщайте внимание, защото много от разглежданите модели въобще не са стъпвали в България!
По рейс и по жена не се тича!

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1403 on: 22.07.2010, 23:23:20 »
Днес 2630 пак е спрян. На линия връщат 2619  :angry:
Странно, че и 2604 го спират от днес.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1404 on: 22.07.2010, 23:39:08 »
Днес 2630 пак е спрян. На линия връщат 2619  :angry:
Странно, че и 2604 го спират от днес.
Уффф, то заприлича на турски сериал - един спират, друг пускат. Истинско безумие е в криза да се наливат хиляди в нескончаеми ремонти на тези бараки. Ще трябва ли, недай Боже, да стане сакатлък като в Ямбол, за да поеме цялата 26-та серия пътя към пещите в Перник?

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1405 on: 23.07.2010, 00:52:59 »
Днес 2630 пак е спрян. На линия връщат 2619  :angry:
Eeeeee...тоя ли таралясник точно намериха да върнат :angry:

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1406 on: 25.07.2010, 01:24:10 »
отгоре - чисто нов уред за Чавдар

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1407 on: 23.08.2010, 09:44:03 »

&feature=related
Незнам дали е точно за тая тема ама на тия два клипа има за по няколко минути един "Чавдар" който не прилича на нищо..
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1408 on: 01.09.2010, 16:21:23 »
Знаете , че не се интересувам много от автобуси , ама да попитам Васко кога 2605 ще бъде бракуван . Ми то след геленга над вратата няма място на което да не се е късал и да не е заваряван.

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1409 on: 01.09.2010, 16:32:15 »
Знаете , че не се интересувам много от автобуси , ама да попитам Васко кога 2605 ще бъде бракуван . Ми то след геленга над вратата няма място на което да не се е късал и да не е заваряван.
а ако се мушнеш под него..мани не е за приказване  :angry:
кога ли?! може би когато едното крило на 3-та врата падне и направи беля...но най-вероятно когато стане беля....

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1410 on: 17.09.2010, 13:53:58 »
Тия не са качвани във форума:
По рейс и по жена не се тича!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1411 on: 17.09.2010, 14:15:23 »
 :fan: Предполагам тролейбуса е от София?
The Grand Tour

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1412 on: 17.09.2010, 14:20:57 »
Oт Пловдив е.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1413 on: 17.09.2010, 14:21:10 »
Пловдив

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1414 on: 17.09.2010, 16:47:59 »
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=3989

Разглеждах този румънски форум и се натъкнах на тема, в която се пита дали някакъв автобус от 50-те години е Чавдар. Вижте и преценете сами. Въпреки шестбуквената емблема отзад, която е изтъкната като аргумент, че автобусът е Чавдар и която не се чете, аз лично мисля, че е някаква друга марка.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1415 on: 17.09.2010, 19:23:46 »
Миналата седмица разглеждах този форум, и мисля, че това е по-скоро модел на Робур. Отделно на това, по-старите чавдари, произвеждани преди 1985 са били с големи надписи отпред над фаровете с името на марката. Отделно, малката табелка с надпис Чавдар, която публикувах няколко страници назад когато пак коментирахме се оказа, че е от по-късен период, а тук говорим за 1959 г, което ме кара да мисля, че това е повече Робур, отколкото Чавдар, но не съм 100% сигурен.

ПП - Разлика при тролейбуса в предните врати - при стандартния В13-20 в долната част на първото крило на вратата има стъкло. Тук има и при двете врати, докато най-масово са само на едното крило.
« Last Edit: 17.09.2010, 21:12:58 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1416 on: 17.09.2010, 20:37:43 »
И аз си мисля, че е Robur. Има учудваща прилика с този автобус от ГДР. Само този от румънския форум дето е по-голям, по-широк. Друга възможност е Източногерманците да са правили Robur по този автобус, някъде бях срещнал, че тази –1959 годима е посочена като начало на производство му. Но, Чавдар определено не е, и то 1959 година. Вижте малко снимки на Robur:
http://www.google.com/images?oe=UTF-8&gfns=1&q=robur+bus&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=4pqTTP30E8vNswawq5H4CQ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CCAQsAQwAA&biw=1024&bih=607

Тия не са качвани във форума:
Втората снимка: ''B 13  Изпитателен''. Трябва да е от началото на 80-те, когато е първото производство за Гърция, даже и преди това –нали е изпитателен.  Емблемата между фаровете е на ''Балканкар'', както се вижда и надписа. Малкия прозорец над шофьора, тези черти като въздухопроводи -в страни, са по различни от тези влезлите в серийно производство, и то за вътрешния пазар. Но, тези старите номера, които са софийски с – ''А'', не се ли появяват, някъде средата или втората половина на 80-те години?

  
РЕДАКЦИЯ OT 19.09 :( Заблудил съм се! Тези номера, които ги пускат в средата на 1986 са от рода –С ХХХХПБ или като сегашните, само без знаменце на син фон в ляво и с присъствието на букви от кирилица.
Тези най-старите, белите с черни букви са поставяни само на държавни автомобили –тогава е имали такова делени, а черни с бели букви –на частни. Впрочем при тези след 1986 също за разграничаване при частните автомобили, включително и автобуси могат да се срещнат номера с черни символи на жълт фон.
Ако се върнем на въпросният номер на изпитателния Чавдар Б 13-20, изчерпването на възможните комбинации със –С, които са за софийските номера, налага необходимост от въвеждане на други букви в случая, и за да не се бъркат с рагистрацията на останалите градове започват да се издават такива номера с –А. Деиствително това става първите години на 80-те.
« Last Edit: 19.09.2010, 09:43:22 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1417 on: 20.09.2010, 11:19:49 »
Освен тролея, всички В13-20 за Гърция са с долен прозорец и на второто стъкло. Друг е въпроса, че в Гърция за отрицателно време са разказали играта на вратите и са ги сменяли с гръцки, тип "хармоника". Преди тези автобуси в Гърция въртящи се врати не са виждали въобще. Нищо, че още през 1978-а се появяват Икаруси 260 от серийното производство с такива врати (за западните производители въобще не говоря) и то за една от най-скапаните държави в света-Етиопия, а през 1981-ва - за Танзания и Мозамбик.
По рейс и по жена не се тича!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1418 on: 20.09.2010, 11:37:43 »
Ето една снимка от Катманду, Непал. Абсолютно съм сигурен, че това, на което му се вижда задницата, е чист 11М4, не оригинална Сетра. Как е попаднал там не ми е ясно, но на Сетрата отворите за приемане на въздух са други.
По рейс и по жена не се тича!

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1419 on: 20.09.2010, 12:34:03 »
актуална информация чавдарен състав

движат се 2603, 2603, 2604, 2606, 2607, 2608, 2611, 2612, 2616, 2617, 2619, 2620, 2621, 2622 и 2630

разглабят 2609 и 2610

2614 си стои непокътнат но ще го почнат и него

при следващия брак си заминават 2602, 2603, 2616, 2619, 2621 и 2630 осен ако не стане нещо непланирано.