Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 835967 times)

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1695
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #20 on: 12.03.2006, 11:53:58 »
Имам едно джобно календарче на "Балканкаримпекс" за 1979г. с рекламна снимка на "Чавдар 11М4" в курорт "Албена" и реших да го снимам.
Също така и снимка "Чавдар 11М4"от бележник на "Балканкаримпекс", пак за 1979г., само че този път снимката е от Правец.
Малко се размазаха снимките като ги качих в bgphoto, но дано ви харесат.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13805
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #21 on: 15.03.2006, 17:54:07 »
Има добра новина Чавдар 11 Г5 с инв.номер 269 на Земляне е в ДВИЖЕНИЕ!!! Не го бях виждал от около 3 години,но днес отново беше на линия!
Чудя се откъде ли така изведнъж се появи,все щях да го видя или по А93,или по А63,или пък по А66. Или поне на автостанция Хладилника.
Значи май в движение са 3 броя Чавдар 11 Г5-51,1425 и 269.
Да видим дали няма да излезе още някой.
« Last Edit: 15.03.2006, 17:57:47 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline НИКИ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 143
    • ICQ Messenger - 229924837
    • View Profile
    • http://www.transtriumf.com/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #22 on: 14.04.2006, 12:20:55 »
Има СКГТ ли още Чавдар 13-20/14-20? Това са страхотни постижения на ЧАВДАР-Ботевград. Този завод има шанс да се вдигне от пепелта и отново до има продукция. Може да продължи възхода си и да стои редом с имената МАН, Неоплан, Мерцедес. Особено бързо ще стане ако Чавдар и Кента се обеденят= повече продукция = по-голям пазар. Завода в Ботевград да обслужва западна България, Омуртаг- Източна България, а двага заедно за чужбина.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12576
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #23 on: 14.04.2006, 14:25:44 »
Според мен докато не купи някой завода, не могат да бъдат конкуренция на каквото и да е било.Виж дори новите икаруси(които аз иначе мразя!) колко по-добри са от чавдарките и кентите, а разликата между конекто и кента е във светлинни години!!!
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14717
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #24 on: 14.04.2006, 15:55:17 »
Не е голяма беда и да не се произвеждат автобуси у нас. В Европа автобусопроизводство има в десетина страни. И Швейцария, и Холандия не правят автобуси, но не са тръгнати да мрат.
Важното е, което се произвежда, да се произвежда добре и ефективно. Девизът "Производство на всяка цена" е валиден за една друга епоха, характерна с изолираността си от световните пазари. Глобализацията поставя цена на всяко едно производство. Даже в биренолюбивата Англия преобладават вносните бири пред английските, а 90% от произвоството на чипове и интегрални схеми е изтеглено в Югоизточна Азия+Китай.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16061
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #25 on: 14.04.2006, 19:43:24 »
Quote from: blagun
Не е голяма беда и да не се произвеждат автобуси у нас. В Европа автобусопроизводство има в десетина страни. И Швейцария, и Холандия не правят автобуси, но не са тръгнати да мрат.
Важното е, което се произвежда, да се произвежда добре и ефективно. Девизът "Производство на всяка цена" е валиден за една друга епоха, характерна с изолираността си от световните пазари. Глобализацията поставя цена на всяко едно производство. Даже в биренолюбивата Англия преобладават вносните бири пред английските, а 90% от произвоството на чипове и интегрални схеми е изтеглено в Югоизточна Азия+Китай.
Извинявайте че се намесвам, поне в Швейцария се правят автобуси с техни каросерии, а шаситата през годините се сменят, от Волво на Скания.За марките FBV и SAURER не съм сигурен,че са производители на шаситата.
 Всъщност къде в Европа се правят автобуси?Всеки да изреди за каквото се сеща.
Турция-и собствено произвотство и филиали на големи компании, и автобуси по лицензия.Мисля, че се водят и за най-големия пазар за автобуси в света.
Белгия-VanHool
Германия-Neoman,Evobus
Италия-Iveco/Irisbus,Breda
Беларус-Белкомунмаш
Унгария-Ikarus
Чехия-Iveco/Irisbus
Италия-Iveco/Irisbus/Karosa
Полша-Solaris

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13805
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #26 on: 14.04.2006, 20:46:25 »
Напротив и в Холандия се произвеждат автобуси-това са Den Oudsten.
автобуси се произвеждат също така в Румъния,мисля че са РОМАН,в Македония също правят много добри автобуси марка Санос,можете да видите и в България такива предимно луксозни междуградски.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7111
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #27 on: 14.04.2006, 21:27:27 »
Сърбия, Франция, Беларус, Украйна и Русия също не са за изпускане.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16061
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #28 on: 14.04.2006, 23:13:11 »
Quote from: Ivo
Напротив и в Холандия се произвеждат автобуси-това са Den Oudsten.
автобуси се произвеждат също така в Румъния,мисля че са РОМАН,в Македония също правят много добри автобуси марка Санос,можете да видите и в България такива предимно луксозни междуградски.
Саносите на колко процента са Мерцедес.За последно съм се возил в бившите служебни на СО МАТ.Не знаех,че роман правят и автобуси.Тези камиони, който все още се използват в София са си точни копия на Ман от 70 или 80 години.То май и Роман идва от Румъния+Ман.Рокар май правят автобуси в Румъния, както и тролейбуси.Сега се сетих, че веднъж като гледах сръбски сайтове намерих някаква фирма за автобуси, но май всички бяха туристически.Не изглеждаха толкова зле-едва забележима имитация на Туризмо, но триосно.
Quote from: CKD
Сърбия, Франция, Беларус, Украйна и Русия също не са за изпускане.
Беларус съм я споменал.Ето и нещо по този повод.Маз-ове с дизайн,напомнящ Неоплан.Минск1Минск2
Но за Франция пропускът ми наистина е голям.В момента там сега май са само Хюлиез и Рено,като Рено вече не е част от Ирисбус,изкупен изцяло от Ивеко.
  И накрая,моля за извинение ако съм прекалил с думата МАЙ
« Last Edit: 14.04.2006, 23:23:33 by difian »

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4474
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #29 on: 08.05.2006, 02:12:25 »
Имам един (тъп) въпрос- веднъж съм се возил на Кента и забелязах, че е досущ като Чавдар (от аватара на Иво). Да не би да е реновиран Чавдар, или е правен по същия модел?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16061
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #30 on: 08.05.2006, 02:26:00 »
Quote from: conecto
Имам един (тъп) въпрос- веднъж съм се возил на Кента и забелязах, че е досущ като Чавдар (от аватара на Иво). Да не би да е реновиран Чавдар, или е правен по същия модел?
Кента е завод в Омуртаг,където правят пълни и частични ремонти и модификации на автобуси, предимно Чавдари.Селото ми е наблизо(то е град,де) и съм се нагледал на всевъзможни модификации-на туристически,на въпросния 11Г5, но онези най-малките.преработват дори и Пежо Боксер и Ситроен Жъмпер-пътуваха из регионапо линии и на вратите им пишеше Кента Омуртаг,не знам дали е било реклама или са си тяхна собственост.Возил съм се до Търговище на един микробус Мерцедес 100D тяхна преработка.И да не забравя, там се извършва планов ремонт и на разноликия автопарк на СКГТ.
« Last Edit: 08.05.2006, 02:26:30 by difian »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13805
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #31 on: 08.05.2006, 12:21:23 »
Quote from: conecto
Имам един (тъп) въпрос- веднъж съм се возил на Кента и забелязах, че е досущ като Чавдар (от аватара на Иво). Да не би да е реновиран Чавдар, или е правен по същия модел?
Ако имаш впредвид за такава КЕНТА

Това е Чавдар 11 Г 5 като на аватара ми само че с нова каросерия произведена в КЕНТА.Иначе шасито си е същото-Шкода 706 РТО и двигателят си е същия.Лично на мен старата каросерия на Чавдар 11 Г 5 ми харесва много повече от тази на КЕНТА.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4729
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #32 on: 08.05.2006, 12:39:28 »
Хаха, забелязвате ли, че на 1405 една от седалките е различна?

Единственото стилно нещо в каросерията на КЕНТА са лепените стъкла, каквито впрочем в София имат MAN SG262/SL232, MB Conecto/G/ и MB O405, така че не е нищо ново под слънцето. На Кентите салонът само е загрозен с тези седалки, както стана и с Хюлиезите...
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4474
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #33 on: 08.05.2006, 14:23:40 »
Да, мерси за изчерпателните отговори, само веднъж се возих на такъв по 63 и забелязах онова огромно издуто нещо до шофьорската седалка, под което е двигателя. А иначе за седалките съм напълно съгласен, пластмасовите, дето ги слагат навсякъде са грозни и неудобни (имам чувството, че седя на пода). На старите Чавдари са по-добри.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13805
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #34 on: 08.05.2006, 20:21:30 »
Ето и официалният сайта на КЕНТА http://www.kenta-bg.com/
Има много хубави автобуси,харесва ми В 13-20 и този нископодовият,който е на заглавната страница.Трябваше вмсето да купуваме турски автобуси да купиме от КЕНТА,такива нископодови.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4474
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #35 on: 08.05.2006, 20:41:49 »
Доста добре изглеждат за автобуси, оправяни в България. И защо наистина не купуват от тях? Впрочем те за износ ли ги приготвят тези Кенти?
« Last Edit: 08.05.2006, 20:43:35 by conecto »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #36 on: 09.05.2006, 10:27:57 »
Quote from: Ivo
Ето и официалният сайта на КЕНТА http://www.kenta-bg.com/
Има много хубави автобуси,харесва ми В 13-20 и този нископодовият,който е на заглавната страница.Трябваше вмсето да купуваме турски автобуси да купиме от КЕНТА,такива нископодови.
те не са ли частично нископодови
НЕ на хейтърството!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13805
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #37 on: 09.05.2006, 19:57:09 »
Quote from: Repcho
те не са ли частично нископодови
Да ниският под и при 1-ва врата,но е достатъчно да се съберат инвалидна или детска количка.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #38 on: 09.05.2006, 20:02:01 »
Quote from: Ivo
Да ниският под и при 1-ва врата,но е достатъчно да се съберат инвалидна или детска количка.
абе аз искам да има производство в България ама днес си перихме с О345Г с 90км/ч в лявата лента и ми беше много комфортно,съмнява ме Кента да ги развие
НЕ на хейтърството!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13805
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #39 on: 09.05.2006, 20:12:15 »
Quote from: conecto
Доста добре изглеждат за автобуси, оправяни в България. И защо наистина не купуват от тях? Впрочем те за износ ли ги приготвят тези Кенти?
Такива нископодови автобуси КЕНТА има във Варна движате по линия 14Д(така наречената "девненска" линия Варна-Девня,защото има и друга 14-ка Почивка-Владиславово)и наистина изглеждат много добре.
Почти същите,но без нисък под автобуси КЕНТА обслужват една от най-дългите и тежки линии във Варна-това е 409.Маршрута е от летището пред центъра на Варна до Златни Пясъци.Разстоянието между двете крайни спирки е около 25 км.еднопосочно,по пътя има един зверски баир от 10-12% наклон.Можете да си представите лятото в сезона каква тъпканица е возят се много туристи сред тях има и много чужденци.Возил съм се няколко пъти от първа до последна спирка с такава КЕНТА по 409 и останах много доволен,според мен се справят отлично.
И още нещо-незнам дали сте забелязали но предната и задната част на каросерията на повечето Кенти както и покрива на някои са направени от стъклопласт.Тук интересното е,че това е една много модерна технология и я ползват само водещи производители на автобуси,и то отскоро а в КЕНТА се прилага от около 10 год.насам,вижте че предната и задна част на Кентата на снимката която пуснах също е от стъклопласт.Единстените автобуси в София при които също са използвани елементи от стъклопласт са Den Oudsten,ВМС и КЕНТА,като при първите 2 модела покрива и елементи от предницата и задницата са от някакъв подобен материал даже не съм 100% убеден че е точно стъклопласт.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР