^ Не е точна така. Извинявай, ама е елементарно да обобщиш всичко по този начин – толкова събития са се преобърнали тогава, кой е можел да предполага какъв обрат ще стане за такъв период от време. Идва в Бургас 4 години след затварянето на Завода – колко пари ще хвърлиш по - онова време, ако се опитваш да го правиш да прилича на нов, при положение, че не си в Завода. Колко километра може да е навъртял от 1993 до 2004, бил е в София, на два пъти в Бургас, обикалял е страната, ходил е до Украйна, возил е пътници в Киев, и още незнайно къде. Но през 2004 г ''141'' е още на почит, мислиш ли, че всичките ''пасът трева'' да купуват и регистрират автобус с такава фрапантна разлика по години и километри.
Имате онзи материал от вестник ''Капитал'', който е от началото на 1995 г. От него става ясно, че кмета на София не иска автобуси ''Чавдар''. Но ''МАN'' и ''Чавдар'' са сключили договор, да се появят по улиците на бългатските градове такива автобуси. Към онзи момент 1995 - 1996 г. г. Българското Правителство, за да спази договора, доставя на София автобусите ''141''. Напомням, че до последно (1999 г.) Завода в Ботевград е изцяло държавен. Тогава прототипът на автобуса ''141'' е върнат в Завода, като му са подменени вратите, салонното обзавеждане и друго, което го е отличавало от серийната бройка. Само можем да гадаем защо е било така. Но знаем, че в същото време (от края на 1995 до края на 1996) се е натрупала голяма поръчка, и да не се забавя допълнително е постъпена така – известно е, че тази за Бургас е била забавена, Приморско също са искали 10 броя къси. Можем да предположим и друго – от Завода в Ботевград са изкали да покажат в София, че въпреки тяхното нежелание, пак ще имат ''141''. Така са им дали нарочно тези автобус, които на външен вид не се различават от останалите, но нарочно е оставен на реалните километри пробег и с номер на шаси действителен номер на шаси. Можели са естествено да го променят, но точно по тия причини не е било направено.
С идването на новото правителство през 1997 година, работниците от Завода започват стачки. На една от тези стачки, длъжностно лице от централната или местна власт, в пряк текст обвинява работниците, че са пробутали стар автобус в София. Как и кавко е означавало това, и защо нищо не са казали веднага, а става повече от година след това!?!
В хрониките от онези години, всичко свързвано с ''Чавдар'' или се пропуска, или се свежда до няколко реда информация. По онова време е изключително трудно да се разбере обстановката около ''омразните комунистически остатъци'', в това число е и Завод - ''Чавдар''. По този начин може да се даде обяснение за станалото.
Само едно уточнение, но го слагам в скоби, разделено от горното – всъщност май има и втори протопип (ако може да бъде наречен така), който се появява пак в Бургас, в отсъствието на първия (1994 - 1995). Веротно с него също е постъпено така – тук обаче липсват всичко (даже и снимка). Може да се разгледа и в друг аспект, които ни навежда отново към писаното във в. ''Капитал'' – че МАN са си прибрали първият, заради неизпълнение на договора, което е било към началото на 02. 1995г. Обяснимо е: дали са 200 000 D. M. за направата му.
За мене всичичко си е точно така! Отново споменавам, че ако имахме поне малко материали от тогава, спокойно може да се разбере.
@Giorev, аз питах кога точно са доставени софийските, но ...явно нямам допуск да пиша в темата (2602 - 2631) и нещо стана с поста. При това питането ми беше конкретно – без да се опирвам да въвличм други теми. Останал съм с убеждение, че някъде в същата тема пише за доставка 01. 1995г. – явно е допусната грешка, а за това и питах. Но цялата тема липсва! Просто съм слушал от други, че точно в края на 1995 са пристигнали първите – все едно де, щом се появяват на линия през 1996, няма спор.
Киев автобуса имаше прозрачни gelenk.
За съжаление, аз не си спомням дали е вторият брой на предната лява страна. Аз ще се опитам да проверите украинските вестници.
Колко Чавдар-141 са произведени през 1993-1994 г.?
Бих искал да добавя, че ЛАЗ-A183D1 прототип (2003 година) е пребоядисано друг цвят, цялото обзавеждане в кабината бе променена и тя изглеждаше като нов автобус през 2006 г. VIN кода е сменян, както добре. По този начин, Чавдар може да направи същата процедура за прототипа.
Няма спор, че протопитът е бил с прозрачен gelenk. Няма спор, че А 3342 ВВ също има и, също прилича на него. Но номерата на шаситата не отговарят. Мигачите при двата са разположени по друг начин. Те са 4 броя – оттам нататък ако тръгнем да разсъждаваме за прилики и разлики ...! Само ще вмъкна, че никой в гаража в Бургас или по - рано в Завода, няма да тръгне да ги обръща. Доставен е в Бургас 2004 г, тогава Завода вече не съществува.
Ти сам даде VIN кода на протопипа. Не зная дали се ориентира за VIN на А 3342 ВВ – но това е документ, с който автобусите са прехвърлени на предприятието АП от общината.
Аз ти предлагам тези доказателства, отсреща се твърди, че не били верни!
Нека тогава те да докажат документално, че са прави
Няма спор, че манипулации могат да бъдат извършени – ти даваш пример – но през тези години не е било необходимо да се прави, уберявам те! Сам прецени на кого да вярваш!
Произведени в завършен вид Чавдар - 141 – като се съобщава за наличие на 60 двигателя МАN и още в незавършен вид, само на (етап шаси -?): 30 автобуса в София в това число и протопипа, 10 за Бургас. Виждаш номерата на тези в Бургас, произведени 05. 1996. Но след края на доставките има нужда от един завършен автобус – трябва да има мостра. Едно от тези шасита, произведени към 05. 1996 служи за такъв. Завършен е на 07. 01. 1997г – така е записан по талон пред органите на ГАИ. Това е известно, потвърждават го всички водачи, шофирали този автобус. Това е А 3342 ВВ. Автобусите за София и Бургас са с евтини врати, на прототипа и мострата са поставени добри. Същото може да се каже за gelenk. През 1997 г. парите свършват, вероятно за това са поставени седалки от стар тип, като при прототипа – събиран с каквото е останало. По мое мнение в завършен вид 41 + (1 -?), за когото по - рано отворих скоба към Plastikat!