Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 1278020 times)

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3100 on: 17.11.2015, 10:47:09 »
Случайно сниман Чавдар 11М4 от репортер на trafficnews.bg. :)

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3101 on: 17.11.2015, 15:01:17 »
Спрете си просташките мнения !

Offline marto_pz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1019
  • koda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3102 on: 17.11.2015, 15:05:30 »
Днес случайно засякох един синьо-бял Чавдар 11м3 със софийска регистрация в Пазарджик.Да знаете на коя фирма е въпросният автобус???

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3103 on: 17.11.2015, 15:17:20 »
Чавдар 330 върху календарче на "Балканкаримпекс" от 1988г.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3104 on: 17.11.2015, 16:53:04 »
Днес случайно засякох един синьо-бял Чавдар 11м3 със софийска регистрация в Пазарджик.Да знаете на коя фирма е въпросният автобус???
Мисля, че полицията имаше такъв.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3105 on: 17.11.2015, 22:31:34 »
Един много запазен Чавдар 5С паркиран на гарата в Монтана. Даже мекото на дръжките на седалките се вижда запазено. В онова стъкленото отзад има музеен парен лосомотив с вагон.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3106 on: 17.11.2015, 22:37:04 »
11М4 -то на Атанас Статев, не само че има елементи от новата генерация по лиценз на Щаер, но и двигателят е Шкода- Мадара. Дори ако се загледата в задния мост, ще видите приликата с главините, които са вграждани вече в тази гама. Останал съм с впечатление, че това се случва около 90- та година – беше оповестено из медиите, че тогавашното Правителство чрез Завода го подпомага с този автобус, като го обезпечава със самостоятелен начин на придвижване. Иначе е трябвало да ходи по разните институции, за да му отпускат нужните средства за целта, и то в тези години, когато Държавата започва да абдикира и от спорта.
Тук обаче, ако се придържаме към информацията от книгата на Иван Колев, може впоследствие автобусът да е бил модернизиран и така този дребен на пръв поглед детайл, да не е описан достатъчно подробно. Все пак мисля, че абсолютно всичко не може бъде изчерпано фактически от които и да е. А и ако познаваме цялата хронология на тези години... може би е логично подобно нещо!


Случайно сниман Чавдар 11М4 от репортер на trafficnews.bg
Това е автобус на МВР. И точно той беше станал печално известен покрай протести срещу Правителството на Орешарски – всекидневно попадаше в кадър от репортажите пред НС.
Нормално е и при тях, както при военните, да има останал някой.
Като стана въпрос, още един, който, съдейки по разцветката трябва да е от последните произвеждани, към самото началото на 90 -те. Същият е в конната база на МВР, над кв. ''Бенковски'', мисля че от няколко години вече не е в движение, а миналата година, когато минах оттам, вече беше със счупен заден прозорец.
« Last Edit: 17.11.2015, 23:29:53 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU


Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3108 on: 22.11.2015, 21:39:14 »
11М3 според мен.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3109 on: 23.11.2015, 11:44:08 »
1. Предаване на нови автобуси 11Г5 и 11М3. Третият почти сигурно е един от двата прототипа 11Г5 за Гърция, преди да му сложат "кутиите".
2. 11Г5 с калпавите летящи врати, като летищен автобус някъде не знам къде.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • k.panev
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3110 on: 23.11.2015, 16:52:55 »
Ikar последната снимка е от 1981г.  при посещението на министъра на земеделието на СССР в България и е от Летище София.
Ако  обичаш отбелязвай от къде ги взимаш . Благодаря

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3111 on: 23.11.2015, 18:15:51 »
Чисто нов Чавдар 11м4.
Снимката  е от страницата "Автобусни спомени - България", но е много хубава и ценна и мисля, че си заслужава да бъде публикувана тук.

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • k.panev
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3112 on: 23.11.2015, 22:56:38 »
Няма лошо даже напротив снимките са за това да се споделят да се виждат от повече хора ,това е и идеята на страничката.

« Last Edit: 23.11.2015, 22:58:25 by k.panev »

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3113 on: 25.11.2015, 13:07:12 »
от socbg.
По рейс и по жена не се тича!

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3114 on: 26.11.2015, 11:05:08 »
Чавдари М6* с ремаркета и ЛАЗ 695Е в с. Дрен.
Междуградски такъв Чавдар в мини Перник, 50-те.
https://www.facebook.com/Bus-Memories-Bulgaria-Автобусни-спомени-България-1500627773568259/?fref=ts

По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3115 on: 26.11.2015, 12:44:33 »
На втората снимка определено е Skoda 706 RO: http://www.wikiwand.com/cs/%C5%A0koda_706_RO
Най-вероятно това е и за онзи на първата снимка, снет в гръб: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f0/%C5%A0koda_706_RO,_zleva_zezadu.jpg
« Last Edit: 26.11.2015, 12:48:17 by blagun »

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
По рейс и по жена не се тича!

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • k.panev
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3117 on: 03.12.2015, 07:23:07 »
Добро Утро ;-) Ето един хубав кадър от далечната 1970

 Chavdar 11G5 in Kabul,Afghanistan 1970's


И въпрос Това Чавдар ли е ?

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3118 on: 04.12.2015, 12:57:02 »
Регистрационният номер прилича на ирански, ама не съм сигурен. Логото малко прилича на логото на иранския производител SAIPA, ама не съвсем. Възможно е някой от техните производители да са произвеждали по лиценз сетровата каросерия.
Нация от лошо гледащи директори

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3119 on: 05.12.2015, 17:42:56 »
Уникална снимка в Кабул... страхотен кадър...! Браво за находката! Не е от значение толкова, но по- вероятно е след 1974 г, защото тогава е усвоено серийното производство!

Що се отнася до Иран, там е много интересно. След Ислямската революция Западните държави налагат ембарго на Иран, като преди това Западна Германия им дава да произвеждат МВ, но после настоява за спиране лицензираното им производство. Така у нас попадат едни автобусчета МВ О508, които отиват за ''Балантурист''. Какво става тогава, може би и досега няма пълна яснота, но в тези години трупаме задължения към Иран. Един от начините да ги изчистиме, вече към края на 80 -те е бил да изнасяме Чавдари за тях или да им продадем документация. Преговорите се проточват, политическата обстановка е изменена с настъпването на 90 -те... и нищо не става. Между впрочем отворилата се ниша е нормално да бъде заета веднага, а Мерцедес се връща.
« Last Edit: 15.12.2015, 20:23:04 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU