Бях редовен ползвател на 150...На гарата след обед, от 4 плътно до 7.30 тълпи чакаха за него, всеки ден. Докараха ги и ги пуснаха чисто нови лятото на 90-та. Поеха основно 150 и Експрес Люлин. И двата бяха само в работни дни, само сутрин и следобед - с по 4 автобуса, от които винаги три бяха от тези и един Икарус от последната доставка. И едната, и другата линия, бяха с разписание на курса газ до тенекията. Тези бяха с номера 43хх, събота и неделя бяха на 108. Освен тях имаше поне два 41хх, които бяха основно по линия 51, по-рядко на 309, също и поне един 42хх, който се подвизаваше на 81 и 112. Та първата година бяха нови, втората изглеждаха все още добре, но на третата бяха вече в отвратително състояние и съответно и по двете експресни линии бяха заменени с Икаруси, като на ЕЛ имаше и от Мерцедесите 0 302Т. Продължиха да се срещат основно на 51, рядко на 112. За последно се возих пролетта на 95-та на 51, след което закратко возеха войниците-циганета от строителната казарма в Обеля и ги изпобракуваха. Военните си имаха техни от същия модел (вкл. няколко оранжеви с три врати - една отпред и две в ремаркето, но те изчезнаха още по-рано). Та не изкараха и пет години, специално на 150 след 92-ра такъв не видях. Когато най-сетне лятото на 95-та се преборихме 150 да стане целодневен и да върви също събота и неделя, тези автобуси бяха вече бракувани. Имаше между другото и един от последните произведени бройки от модела, вече с основен цвят бял и оранжеви, жълти и червени шарки, който явно беше "тестов" в Малашевци на 85, после отиде в Земляне през седмицата на 383, а събота/неделя на 74 - 95-та година и него за последно го видях.
Около София други такива рейсове имаше по костинбродските, сливнишките и елинпелинските линии, но и те изчезнаха докъм 95-та, по същото време видях във Велинград такива в много добро състояние, през 2001-ва пак ходих там, още си ги имаше и изглеждаха добре.....В Сандански, за сравнение, по това време бяха ги съсипали, стигхнаха до там, че купиха един такъв настаро отнякъде, за да покрива от дъжд на вятър, само когато има влак, линията от санаториума до гарата. И той много малко изкара, замениха го с 11Г5, докато ДАП-ът се спомина.
Та в Гърция завидно дълго са изкарали, като се има предвид, че Атина още тогава гони 5 милиона, трафикът е далеч по-ужасен от софийския, тогава имаше само една метролиния между Кифисия и Пирея, трамваи също нямаше, съчленени автобуси Волво тук-там, основата бяха Икаруси 260, тези Чавдари и малко Магирус Дойц, плюс тролеи ЗИУ-9.......Имало е експлоатационни ядове с румънската основа и най-вече с предния мост - и в Гърция тогава качеството на пътната настилка е много далече от добро. Освен това по отношение на пазенето и поддръжката гърците са си чисто като нас.
Това беше много добре измислен дизайн, който можеше да се доразвие с по-съвременни материали, по-читава ходова част, и двигател разбира се, примерно Раба Д10, че и нископодов автобус да стане от него.....Следващите модели по австрийски лиценз определено изглеждаха по-зле, лично мнение....
Всъщност цялата история с този проект тръгва оттам, че преди това имат цяла шарения от архаични автобуси, унгарците не са били в състояние да произведат и доставят бързо нужните бройки Икарус 260, а западните автобуси са били извън ценовите възможности на клиента. Това, което натежава е ниската цена и използването на същите унгарски компоненти - двигател, кормилна уредба, заден мост, седалки, дръжки и т.н.....И нашите са имали проблеми с набавянето на въпросните компоненти в последствие (унгарците са знаели за доставките на Чавдар в Гърция, но самите те в крайна сметка не са могли да доставят исканата бройка автобуси най-вече защото в противен случай е трябвало да нарушат плановете за доставки в соцлагера, в това число в СССР, който им дава пари да построят още един завод), - те са внасяни извън плановете на СИВ срещу долари. По-късно съчлененият модел минава от унгарски двигател, заден мост и кормилна уредба на изцяло румънски такива, резултата от което го знаете. А 11М4 пък почват да го правят с български заден мост, че и не се произвежда в необходимото количество заради зависимостта от вноса на унгарски агрегати....