Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 1278074 times)

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3740 on: 07.10.2019, 10:36:01 »
По 88 имаше чавдарки, но не помня кога точно ги смениха с Икаруси, вероятно като мина в Дружба. Табелата наистина е 88, обаче автобусът е празен и не изпълнява редовна линия, най-вероятно се прибира за гараж или е някоя оперативка.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3741 on: 07.10.2019, 13:08:19 »
По 88 имаше чавдарки, но не помня кога точно ги смениха с Икаруси, вероятно като мина в Дружба. Табелата наистина е 88, обаче автобусът е празен и не изпълнява редовна линия, най-вероятно се прибира за гараж или е някоя оперативка.
От есента на 1980 нататък твърдо бяха Икаруси, а А120 - Чавдари. Тогава всеки ден пътувах от Ситняково до ФМИ (Семинарията) и обратно с А120. Никога по А88 не е имало регулярно Чавдари след 1980 - даже по малашевски времена.
А снимката е далеч по-прясна предвид надлеза на жп линията и нормалнорелсовия трамвай. Разбира се - може да е стоял като резерва на обръщалото на А1, 2, 3... и да е отивал към включване.
« Last Edit: 07.10.2019, 13:15:53 by blagun »

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 442
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3742 on: 07.10.2019, 19:27:48 »
Един Чавдар 11М4 на Балкантурист.  Къде обаче е сниман?  :arrow:https://digit.wdr.de/entries/86093?index=15&q=eyJ7Yn0iOiJCdWxnYXJpZW4ifQ%3D%3D&qt=search

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3743 on: 07.10.2019, 23:14:54 »
Номерът на автобуса май е Г 2353 или 7353

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 341
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3744 on: 15.10.2019, 12:15:17 »
Първия прототип Чавдар В 14-20 1982г.
И тролейбус Чавдар Т 13-20 1982 г.

Пловдивски панаир 1982 г.

Снимката е от фейсбук.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3745 on: 19.10.2019, 13:28:29 »
Това беше в класик кар форума, но не знам къде е снимано:

https://pichost.name/images/2019/10/19/0185b7bb3f34395bea5f186d780f3b6b.jpg

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3746 on: 19.10.2019, 17:07:54 »
В Плевен, ако не се лъжа мястото е последната спирка на тогавашната линия 4 - хотел Кайлъка", до басейните.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 398
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3747 on: 20.10.2019, 23:07:22 »
Здравейте! Пиша в тази тема по повод тази старозагорска Чавдарка:





Извинявам се ако вече е коментирано, но исках да попитам редки ли са 11М4-ките, които са с първа автоматична и втора ръчна врата, защото не съм засичал особено много такива.
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline mi4omi

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 70
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3748 on: 20.10.2019, 23:37:25 »
Един Чавдар 11М4 на Балкантурист.  Къде обаче е сниман?  :arrow:https://digit.wdr.de/entries/86093?index=15&q=eyJ7Yn0iOiJCdWxnYXJpZW4ifQ%3D%3D&qt=search
  Плевен - Дом на книгата

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3749 on: 21.10.2019, 00:31:29 »
Не бяха особено редки - на много места имаше такива. По всяка вероятност е произведен с ръчно отваряеми врати, след което в местния ДАП му е монтирана автоматична предна врата. Интересни в случая са фаровете от Лада - по това поне автобусът си прилича много с несъществуващите вече габровски 11М4.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 341
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3750 on: 21.10.2019, 18:14:14 »
Радомир през 60-те години... Виждат се два Чавдара (?).

Също и един въпрос: Нито с търсачката, нито в Уикипедия намирам информация за Чавдар М30, някой има ли информация, период на производство и т.н?
Също това от снимките Чавдар М30 ли е?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3751 on: 21.10.2019, 22:18:50 »
Чавдар 11М4 със задна ръчна врата си спомням че имахме и в София един такъв и работеше все на линия 93, и освен това май го пускаха и за Сандански. Като беше на 93 задната врата беше заключена и хората се редяха да се качват и слизат само от първата и понякога ставаше голяма бутаница.

Това на снимката от Радомир с ремаркето би трябвало да е ЧавдарМ62, другото е от по-старите каросерии от 50-те или е Шкодичка. Колко пътници е имало в Радомир едно време, чак автобус с ремарке...а сега повече бусчета :) Обезлюдяваме се яко, от 9 милиона на 6 и нещо.

Чавдар М30, не ми се рови сега по книгата но това май беше от малките автобусчета на шасита Зил и Газ. На такива шасита е имало вариант дори като туристически автобус, със седалки с висока облегалка, подлакътници и калъфки на седалките, с багажник на покрива, със завеси, багажници над седалките(в работата ми охраната пенсиониран шофьор е карал години наред служебен такъв и са обиколили половин БГ с него, казва че то си е газка напрактика) ама все пак си вози грубо като камион и като сегашните автобусчета, преправени от бус в които при силно друсване може да подскочиш до тавана :) Дори удобните меки седалки не компенсират.
« Last Edit: 21.10.2019, 22:20:47 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3752 on: 23.10.2019, 14:48:44 »
Хасковски М81


И салон

« Last Edit: 23.10.2019, 14:58:24 by Metan »

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3753 on: 23.10.2019, 15:43:04 »
Втората снимка ми се струва че е от 11Г5.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3754 on: 23.10.2019, 17:34:30 »
Горните две снимки не са от един и същ автобус.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3755 on: 24.10.2019, 10:43:49 »
За всекиго по нещо.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3756 on: 24.10.2019, 12:18:09 »
Втория салон със сигурност е от 11Г5. Седалките са градски тип, и таблото е различно. При М80 е по-повдигнато и челното стъкло е по-нависоко. Последната снимка като е ли е от Враца, там има блокове с такива балкони. Отзад се вижда и един М80 даже.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3757 on: 24.10.2019, 15:50:07 »
Това е на автогарата в Кюстендил.

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • k.panev
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3758 on: 24.10.2019, 21:13:27 »
От малкото останали документи от завода

Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 341
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3759 on: 25.10.2019, 19:01:56 »
Цехът за ремонт на автобуси, Авторемонтния завод ,,Арсо Овчаров'', гр. Омуртаг. Снимката е от 1976 г.