Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 849824 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3553
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4140 on: 20.01.2021, 21:46:36 »
Срещаха се, макар и рядко. В Република имаше един такъв, въртеше по Банските села.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13870
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4141 on: 20.01.2021, 22:02:22 »
Един от последните останали в движение, 269 също беше със завеси, качвал съм снимки даже някъде на салона от 2007-2008-ма.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3750
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4142 on: 23.01.2021, 00:56:18 »
В13-20 с номер 0358 по линия 3 в Смолян.
Източник - бгспомен

Списък на подвижния състав в София
Забравете провалите,
запомнете уроците.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1767
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4143 on: 25.01.2021, 00:10:29 »
Търсачката не намира да е пускано, моля да ме извините, ако е. Попадна ми това.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2459
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4144 on: 25.01.2021, 20:27:24 »
Стар авариен "Чавдар" заснет на бул. "Христо Ботев" и  "Чавдар" 11М3 на бул. "Александър Стамболийски" №50.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2953
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4145 on: 25.01.2021, 22:40:37 »
Снимката с Чавдара пред Еврейския дом е от Седмата петилетка (1976-1980). Интересно другата снимка от Ботев по кое време е правена? Вижда се някакъв ремонт на булеварда и релсовия път, вероятно също през втората половина на 70-те.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1296
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4146 on: 26.01.2021, 00:10:03 »
Интересно е, че има само един коловоз от Стамболийски на дясно. Тогава не е имало редовна линия от тази страна на Възраждане, както сега 8 и 10. Интересно дали резервният коловоз го е имало.

Вече малко по друга тема отиваме. Но от други снимки от Ботев от линка в Ретро раздела има снимка на кръстовището с Пиротска, където изглежда, че ремонтът започва след Пиротска.
« Last Edit: 26.01.2021, 00:15:18 by qwerty95 »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3553
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4147 on: 26.01.2021, 03:17:59 »
Тогава точно върху сегашното трасе на 8 и 10 е била автогарата в посока Кюстендил, Благоевград, Гоце Делчев, Сандански, Петрич, Петрово и т.н., преди да направят тази на Овча Купел.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2953
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4148 on: 26.01.2021, 15:06:28 »
От снимките с ремонта по Ботев се вижда, че махат паветата и асфалтират от Пиротска към Гарата, но не може да се хване кога точно е било. В кино Асен Златаров дават стар филм от 1969 (Златото на Маккена), а в кино Георги Димитров дават "Толкова песни, толкова думи" (този филм дори не го откривам в оригинал как се е казвал и кога е правен, но може също да е доста по-стар от дадата на снимките като се има предвид колко долнопробни са били и двете кина по това време). Иначе долната снимка е интересна. Мястото се пада тук и е имало автобусна спирка, най-вероятно за 74. Или автобуса не е спирал на Пиротска, или е спирал на почти всяка пряка.

« Last Edit: 26.01.2021, 15:08:10 by Metan »

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9402
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4149 on: 26.01.2021, 16:14:19 »
Спирката на 74 в посока гарата беше именно пред тази къща. Нямаше спирка на трамвайната.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4875
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4150 on: 26.01.2021, 17:36:33 »
Спирките на трамвая бяха на Жданов/Пиротска, цар Симеон, Сливница, на автобуса се вижда, почти на кръстовището с ул. Чипровци е-след улицата.
« Last Edit: 26.01.2021, 17:40:00 by я л т а »
„На света няма по-голяма ненавист от ненавистта на невежия към знанието.” Галилео Галилей.
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9402
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4151 on: 26.01.2021, 18:23:54 »
 Да и аз това казвам 74 спираше именно там, а трамвайната спирка не.

Online Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1733
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4152 on: 27.01.2021, 17:43:06 »
Чавдар М81

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11634
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4153 on: 27.01.2021, 21:58:48 »
Какво се е случило с прототипния тролейбус Чавдар В14-20? Ако е писано моля цитирайте ми, благодаря.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни - най-подробната база данни за возилата в София

- Над 39 хиляди снимки на возила от градския транспорт в София!
- Актуална информация за линиите и маршрутите!
- Актуална информация за подвижния състав!
- История на подвижния състав!
- Ежедневно обновяване!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3553
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4154 on: 01.02.2021, 16:37:25 »
От Bus Memories.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1677
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4155 on: 01.02.2021, 17:24:36 »
Ще следва по-интересната част от писмото.   :devil:
The Grand Tour

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2484
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4156 on: 01.02.2021, 21:58:22 »
Чавдар 142 ? Такъв модел никога до сега не е коментиран назад.

Ето и продължението: https://www.facebook.com/BusMemoriesBulgaria/photos/a.2217104888587207/2576884599275899/

Виж как потъваме, настъпваме, дървената лъжа. Бавно си тръгваме, без бъдеще....

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1677
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4157 on: 01.02.2021, 22:13:07 »
Както е ставало на въпрос 141 е трябвало да бъдат 60 броя за София. Проблемите на първите 30 са идвали и от доста тежкият двигател. Оригинално конструкцията на Щаер е проектирана за двигател Мерцедес. По същото време Мерцедес е разработвал модел за източните пазари и ОНД, явно и Чавдар е бил замесен.
The Grand Tour

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13870
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4158 on: 01.02.2021, 23:05:31 »
Интересно...вероятно са искали да произвеждат Мерцедес О 345 Г у нас под това име Чавдар 142. Чувал съм че са искали да го правят и в Русия, но в крайна сметка решават да го правят в техния завод в Истанбул. А по това време у нас беше и тестовия О 345 Г, някъде 1997-ма пролетта-лятото. Може би всичко това да има някаква връзка знам ли.

Ако някой има познат, който работи в БалканСтар от 25 години насам може да знае нещо по въпроса за този съвместен проект, но подозирам за нещо от рода на О 345 Г.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3750
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4159 on: 02.02.2021, 07:07:32 »
330 от Bus Memories.
Тази снимка си я споделял неизрязана през 2012г. https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=60.msg274518#msg274518
Чудесно правиш, че ги прикачаш във форума, остават си.



Списък на подвижния състав в София
Забравете провалите,
запомнете уроците.