Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 1277992 times)

Xpucmo

  • Guest
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #480 on: 21.12.2007, 19:35:55 »
 :fan:
« Last Edit: 30.07.2009, 21:19:38 by Xpucmo »

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #481 on: 21.12.2007, 19:40:33 »
Тоя Чавдар от моя аватар е с двигател КАМАЗ нали така

Xpucmo

  • Guest
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #482 on: 21.12.2007, 19:59:19 »
 :fan:
« Last Edit: 30.07.2009, 21:19:56 by Xpucmo »

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #483 on: 21.12.2007, 20:05:45 »
Quote from: Xpucmo
двигател РАБА и автоматична скоросна кутия Прага2. Съчленен 140,141 с Камаз не е правен и не е помисляна даже. Но за ЯМЗ238 е мислено.

А тогава кои от серията са с камазови двигатели? 120, 130?

Xpucmo

  • Guest
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #484 on: 21.12.2007, 22:32:34 »
 :fan:
« Last Edit: 30.07.2009, 21:20:12 by Xpucmo »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #485 on: 21.12.2007, 23:31:44 »
Чавдар 11 М 4 също има с двигател КАМАЗ. Тези в гараж Земляне май са с двигател РАБА Д 2156, 190 или 215 коня.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #486 on: 22.12.2007, 14:16:13 »
Quote from: Xpucmo
От 130 са произвеждани с двигатели: ЛИАЗ – това е и основния вариант, за които е закупен лицензът. Произведени са също и около 40 бр. с двигател Камаз. 130 са с дължина над 11 270mm, а при 120 дължината е около10 380mm.Т.е първия е от клас  11 метрови, а втория са го водели клас 10м. 120 е чавдарска разработка като са запазени  само външния вид и окачването, същото се отнася е за 141. Произвеждан е главно с двигатели Ман. Но по принцип не е много трудно да монтираш друг двигател. Променяш мотор трегерите, конзолите за двигателите, носачите за радиаторите и филтрите и  … . Имало е и разработка за Камаз, но май е произведен само 1бр. не съм сигурен. Твоя авантар е единствения с Лиази е 140, всички останали са с двигатели Ман и са модел 141. Изпратени са през 94 г. на самоход  две шаси с двигател Ман, на Лвовските автобусни заводи. Същите са послужили за основа на техния А291 или нещо подобно. Шаситата са същите като на софийските и бургаските съчленени. Правен е и опит да се вгради и двигател Рено в съчленения автобус. Но само са изработени двете части на шасито, закупен е двигателя, скоростната кутия и въртящия кръг, другите части са били налични в Чавдар. Но поради ликвидация на фирмата не е довършен. Ей сетих се един приятел продава същите двигател и въртящ кръг. Ако някои търси: Двигател Renault turbo MIHR 06.20.45A/3  - 255к.с при 2000 оборота и въртящ кръг  Hübner HNGK 6.2W , да остави лс. чисто нови са.


Хм.. дай да изясним нещо. Значи знаем кои са 140, 141 и 131 (бургаските). А 120 и 130 кои са точно? Има един син военен с големи отваряеми прозорци и едно стъкло между задните врати (тоест същото шаси и кар5осерия като на злополучният тролей ТК130). Тогава 120 кой трябва да е?
 А междуградският вариант на тази серия късите трябва да е 330, нали така.
Също ми е интересно от моделеа 131 само 20 бройки ли са произведени, или и някой друг град се е облажил с него?
« Last Edit: 22.12.2007, 14:18:51 by etnies »

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #487 on: 22.12.2007, 14:29:23 »
Сетих се че и на летище Бургас имат поне два броя, които на вънжен вид изглеждат като трамкарския тролей, със същото разположение на вратите. Остава да намеря и снимка...
UPP@UIC

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #488 on: 22.12.2007, 14:50:20 »
На стария сайт на летище Бургас имаше две снимки на които ясно се виждаха. Сега има само една снимка на която се виждат части от два Чавдар-а

« Last Edit: 22.12.2007, 14:50:56 by etnies »

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #489 on: 22.12.2007, 16:31:27 »
Скоро видях военен 131 с 2 врати.  
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #490 on: 22.12.2007, 16:33:28 »
Quote from: KRAKOMOBILA
Скоро видях военен 131 с 2 врати.  

А как позна, че е 131?

Xpucmo

  • Guest
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #491 on: 22.12.2007, 17:16:28 »
 :fan:
« Last Edit: 30.07.2009, 21:20:41 by Xpucmo »

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #492 on: 22.12.2007, 18:27:19 »
А не, даже е радостно че разкриваш допълнителни интересни факти около Чавдар. За съжаление източниците на информация са твърде оскъдни. Иначе бургаските трябва да са 131, поне до сега всички знаем това. Не съм го мерил, но според мен е 11 метров, а не 10. Другия път като ходя в Бс явно ще трябва да е с рулетка  

А нещо за модификациите на серията В13-20/14-20 - 13-21, 13-22, 14-21, Т13-31/14-31 можеш ли да споделиш?

Xpucmo

  • Guest
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #493 on: 22.12.2007, 20:41:04 »
 :fan:
« Last Edit: 30.07.2009, 21:20:57 by Xpucmo »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #494 on: 22.12.2007, 20:44:34 »
Днес (22.12.2007год.) имах късмета да се повозя на един от любимите ми автобуси-Чавдар 11 Г 5, инв.номер 269, беше по линия 93. Ето малко снимки
Преди потегляне, на автогара Хладилника

На обръщалото при лифтова станция Драгалевци





И салона

Автобусчето е супер, ама малко са го позанемарили. Например единият крак на седалката над 2-рия мост отдясно е пробил пода и седалката пропада, вратите са малко изгнили, иначе парното е много силно, обаче понеже вратите са малко изгнили има луфтове и не може да сгрее много. Обаче много добре взима баира към лифтовата Станция.

Сложили са му и ГПС.
« Last Edit: 22.12.2007, 20:48:47 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #495 on: 22.12.2007, 21:25:12 »
Ето снимка на два Чавдара от бургаското летище (бях пускал снимката преди време). С широко отваряеми прозорци са: http://www.airliners.net/open.file?id=1121...amp;photo_nr=15
Някой някога да е виждал Чавдар 11М3 с такива широко отваряеми прозорци? - защото покрай пътя между Асеновград и Смолян в един стопански двор съм виждал такъв.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #496 on: 23.12.2007, 03:50:06 »
Quote from: Ivo
Автобусчето е супер, ама малко са го позанемарили. Например единият крак на седалката над 2-рия мост отдясно е пробил пода и седалката пропада, вратите са малко изгнили, иначе парното е много силно, обаче понеже вратите са малко изгнили има луфтове и не може да сгрее много. Обаче много добре взима баира към лифтовата Станция.

Сложили са му и ГПС.
Coool  Барака с GPS, това трябва да се види

Xpucmo

  • Guest
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #497 on: 23.12.2007, 09:27:56 »
 :fan:
« Last Edit: 30.07.2009, 21:21:18 by Xpucmo »

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #498 on: 23.12.2007, 11:16:11 »
Да, аз тогава имах пред вид, че въпросният е само с дизайна (и то не всичко) на Сетра от серията 200, но всичко останало е като на първообраза на 11М4, т. е. Сетра 120 (?)

Xpucmo

  • Guest
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #499 on: 23.12.2007, 13:14:48 »
 :arrow:
« Last Edit: 30.07.2009, 21:42:24 by Xpucmo »