^ Някъде края на 70 -те или началото на 80 -те, е годината на снимане. 11Г5 с целите врати масово ги подменят в този период, като в по - малките градове е нормално да е било по - късно. Все пак остават автобуси с такива врати, но те се използват не за градски превози, а в АПК - та – на някои места се виждаха и през втората половина на 80-те.
Моделът М - 81 е въведен в производство в Омуртаг. Затова в онези години е широко известно като ''омурташкото шаси''. Конструкторска грешка на четожната дъска или производствена, така и не става ясно докрай. Но с правителствено решение Заводът е буквално наказан, като е понижен в структурата на – ''ДСО - Балканкар''. От края на 70 - те до промените е авторемонтно предприятия, иначе е трябвало да се превърне в основен филиал на Ботевград.
Точно през 80 - те, когато от Ботевград бълват огромна продукция, работи се на непрекъснат цикъл и в определени моменти дори изостават от плановете, в Омуртаг така и не получават амнистия за неудачния модел. С идването на промените и разпада на Стопанското обединение от 90- те години, в Омуртаг се правят опити да се възроди производството на автобуси от някои гами, но като се знае: безуспешно!
Съществуват две противоположни мнения относно вината за късането на каросериите, но факт е че се късат именно техните, а не ботевградските шасита – които произвеждат модела М - 81. Ясно е че при градските модели възможността от претоварване е увеличена, но все пак загубите за народното спопанство са на лице и трявба да има виновни и наказани. Така донякъде производството на автобуси е запазено, иначе е трябвало да се прекрати!
Все пак М - 80 се срещат и в първите години на 80 - те, но със следващия модел 11М3 и 11Г5 биват успешно заменени. Някои могат да се усмихват, но тези модели са абсолютно надеждни! Разбира се проблемът с отварянето на вратите е бил решен бързо, но той е бил отново в следствие на пределно тежка експлоатация.
И досега в автомобилостроенето, и не само, са познати редица случаи на изваждане или на връщане на готова продуктция за отстраняване на пропуски, дори и за водещи марки. По този начин автобусите ''Чавдар'' не отстъпват ни най - малко от тази, иначе неприятна за всеки производител тенденция – нали и така може да се каже!
Поправка: Значи М - 80 е градски, а М - 81 извънградски!