Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 1278155 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3000 on: 08.09.2015, 23:04:32 »
Интересно. Прилича все едно е изграден на базата на Чавдар В13-20, но превърнат в крайградски автобус. Странно че някой го е поръчал и както пише е държан само в гараж и почти не е ползван.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3001 on: 08.09.2015, 23:37:50 »
По-голяма грозотия не съм виждал, но всеки с мнението си... :blink:

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3002 on: 08.09.2015, 23:51:04 »
Имам чувството,че ДК номерът му ми е познат от някъде и ще ви кажа от къде.Стария превозвач на градските линии в Слънчев Бряг имаше едни Чавдари 11М4 модернизирани в Кента,които имаха подобни ДК номера:
А 7357 ВМ и А 7354 ВМ,а този екземпляр е с пореден номер: А 7356 ВМ.Имаше ли такава 11М4-ка Кента пак като споменатите или се бъркам нещо? И друго предположение възможно ли е да е имало в  "Слънчев бряг - Автотранспорт 2000" АД и такъв модел Чавдар Б-1320 и да е бил пратен за модернизация в Омуртаг?Защото знаем,че няколко такива Чавдара от Бургасбус също бяха модернизирани в Омуртаг.

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3003 on: 09.09.2015, 00:02:20 »
Да – "СБ Авто" имаха няколко модернизирани Кенти, водени като модел "11Г6", справка този линк. Номерата са поредни, както ще видите в снимката в линка, а този автобус си е чист Б13-20 или скъсен Б14-20, модернизиран по същия начин като 11Г6-ците.

Offline maisito

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 234
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3004 on: 09.09.2015, 06:49:27 »
Тя обявата е на Слънчев бряг Автотранспорт. ;)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3005 on: 09.09.2015, 10:08:11 »
Във всички случаи е по-комфортно да пътуваш с него от Бургас до курортите отколкото с ВМС-тата. Колко време се е движил по редовни линии, щом пише че почти не е използван?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3006 on: 10.09.2015, 14:01:02 »
Интересно. Прилича все едно е изграден на базата на Чавдар В13-20, но превърнат в крайградски автобус. Странно че някой го е поръчал и както пише е държан само в гараж и почти не е ползван.
Да, и на мен на това ми прилича, поне ако се съди по острите ръбове на каросерията :blink:
Нация от лошо гледащи директори

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3007 on: 10.09.2015, 14:03:20 »
По-голяма грозотия не съм виждал, но всеки с мнението си... :blink:
А бе отзад се понася, ама предницата наистина е много грозна, или както казват руснаците, уродец :crazy:
Нация от лошо гледащи директори

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 442
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3008 on: 10.09.2015, 19:09:32 »
Колегите от Бургас, някой дали може да даде повече информация за този автобус: http://bazar.bg/%D0%BE%D0%B1%D1%8F%D0%B2%D0%B0%E2%80%9311800758/chavdar-11

До сега не съм му виждал снимки, а и не помня да е коментиран въобще.
Лично аз за първи път го виждам този автобус. Не знам, а и не съм чувал Слънчев бряг автотранспорт да са имали Чавдар В14 20. Според мен са закарали някой от своите 11М4, в замяна на който са получили този автобус с рег. номер от 11М4-ката. Със сигурност е на шаси от Чавдар В14 20. Двигателят е в средата (отзад е с нисък под и място за инвалиди и детски колички) , последната колонка между прозорците е по-широка, което говори че е рязан В14 20. Сигурно са искали да го ползват някъде, но се е оказал неподходящ и затова е стоял в гараж толкова време. Може би други колеги да имат повече информация за него.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3009 on: 10.09.2015, 19:23:31 »
Заводът в Ботевград през 1969г..
Източник:http://archives.bg/photoarchives/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3010 on: 10.09.2015, 20:04:44 »
Снимката е много хубава, има я и в книгата. Отзад дори се вижда и панелен блок в строеж, което я прави още по-ценна. Класика си е, Чавдар-и и панелни сгради.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3011 on: 10.09.2015, 21:35:09 »
Дайте в този ред на мисли да изясним в съответната тема вида на панелната сграда, че ми стана интересно.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3012 on: 10.09.2015, 22:06:43 »
Големи красавци, браво  :fan: Смених си уолпейпъра, веднага щом ги видях  :punk:
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3013 on: 10.09.2015, 22:13:05 »
Да, това е изцяло Български дизайн и е много стилен и красив.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline чавдарчето

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3014 on: 10.09.2015, 22:49:25 »
За съжаление тези каросерии се оказали много тежки и много от тях по-късно са били подменени със сетрови.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3015 on: 11.09.2015, 10:08:40 »
Хич не са излезли читави, затова и в последствие всички останали шасита с такава каросерия са "разсъблечени" и са получили от новите, сетрови. Те ако става въпрос, М80 и М81, както и предшествениците им, са си били директно занаятчийско производство. През 80-те такива автобуси нямаше абсолютно никъде по ДАП-овете, само тук таме бяха останали при военните само защото те ги дъргасаха епизодично и съответно по-трудно са се износвали, както и един рентгенов рейс на Медицинска академия.
По рейс и по жена не се тича!

Offline чавдарчето

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3016 on: 11.09.2015, 10:49:03 »
Това не е съвсем вярно. Поне в Шумен автобуси с такива каросерии бяха останали доста докъсно - градски до края на 80-те (даже един съчленен се влачеше поне докъм 1987-88 година), а междуградски имаше почти до средата на 90-те. Единични бройки в движение се срещаха и след 2000-та - тук имаше един частен пътнически, и един подвижен работнически стол без седалки, но с дълги маси поклай прозорците.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3017 on: 11.09.2015, 11:18:24 »
Спомням си и аз че съм виждал при посещенията ми в Пловдив в движение с тази каросерия също чак след 2000-та година, но служебни, от междуградския вариант. Явно единици тук-там са откарали до 2000 и някоя година. Нямам спомен да съм се возил на такъв и не мога да кажа как са били, но по думи на някои вътре са били почти същите като 11Г5, като седалки, разположение, возия, все пак шасито е било същото. Възможно е по ДАП-овете наистина да е нямало след 89-та, а малкото останали да са ги изкупили частници, то тогава и не е имало какво друго да купят, за това единици да са оцелели до толкова късно при добра поддръжка.

Въпреки всички недостатъци определено дизайна е по-добър от този на поляците и чехите, Йелч и Кароса. Нашата каросерия изглежда доста по-голяма и обемна, също така вътре е по-широко и по-просторно, дизайна за онези години е и по-модернистичен.

Не знам дали двигателя е бил същия като в 11Г5/11М3 или по-мощен но за такава тежка 11-метрова каросерия ако е бил същия е слаб и би създавал проблеми при големи изкачвания, като това до Алеко например с твърде ниска скорост на придвижване и каране само на най-ниските предавки.
« Last Edit: 11.09.2015, 11:20:09 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3018 on: 11.09.2015, 11:33:51 »
Сигурно...но през 80те ме водеха къде ли не, и нито по автогарите, нито по пътищата, градовете и селата, срещнах някъде градски М80- такъв съм виждал само на снимка. Междуградски М81 имаше, но много нарядко и без ДАП-аджийското лого - само с военни номера или на различни предприятия. По редовните превози всичко вече беше 11М3, 11Г5, 11М4, В13-20, В14-20, Икарус 280 и тук-таме ПАЗ-чета 672. Вярно е, че и след промените се появиха частни междуградски, но пак много нарядко, вероятно купени настаро от военните или от разни предприятия...84та година си спомням, че видях междуградски 11М3 с ремарке, но вече пребоядисано в бяло и синьо - и повече ремарке на автобус не срещнах никога.....Частниците не купуваха автобуси втора ръка от ДАП-овете - веднага като дойде Димитър Попов и тази дейност беше позволена, имаха избор от купища евтини ГДР-ски икаруси втора употреба, някои от тях в действителност си бяха чистак нови, също от Балкантурист, освен това и много какви ли не втора ръка западни рейсове, а някои от тях купуваха и чисто нови Чавдари 11М4 и В14-20. Преди това.....частни камиони и таксита се появиха още през 1987-а година, но частни рейсове не разрешаваха.....
« Last Edit: 11.09.2015, 11:36:16 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3019 on: 11.09.2015, 12:00:32 »
Колко броя са били съчленените м80 и в кои градове(освен Шумен и Русе) са се движели?
Освен това защо тези автобуси са изработвани в началото на 80 - те - отдавна вече е имало 11г5, защо не са се правели съчленени 11г5, а съчленени м80?