Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 1277995 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3080 on: 19.10.2015, 23:02:10 »
Това е добре!

Сега ми идва на идея, че повечето популярни модели на Чавдар всичките са на еднакво шаси Шкода 706 РТО-М65/66, М80/81, 11Г5, 11М3, 11Г5 местен, та дори и съчленения М80, та ако се намерят такива шасита и чертежи могат да се възстановят всички тези модели, като върху шасито се изгради каросерията.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline чавдарчето

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3081 on: 19.10.2015, 23:05:16 »
Ами че това си е шаси на камион Шкода с малки модификации.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3082 on: 20.10.2015, 09:05:37 »
Доколкото разбрах на този М81 са запазени седалките и стъклата.. което прави възстановяването му възможно.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3083 on: 20.10.2015, 14:43:36 »
Ами че това си е шаси на камион Шкода с малки модификации.
Няма нищо общо със шасито на камион Шкода.
Спрете си просташките мнения !

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3084 on: 21.10.2015, 23:24:33 »
На снимките с този карнобатски Чавдар м81(първата вече я публикувах в бургаския раздел) ясно се вижда микрофон вляво от волана. Изглежда Чавдарите м81, подобно на 11г5 и 11м3 са имали подобни системи състоящи се от микрофон до мястото на водача и високоговорители в салона. Въпросът ми е имал ли е м80 и някой от по - старите модели подобна система?
Източник
« Last Edit: 21.10.2015, 23:29:21 by Magirus deutz »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3085 on: 22.10.2015, 09:50:01 »
Според книгата, е имало М80/81 с радиоуредба/микрофон и без такава. Даже повечето са били без. От по старите - не, освен туристическия прототип от 58-а, който не влиза в серийно производство.
По рейс и по жена не се тича!

Offline 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2374
  • 506
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3086 on: 29.10.2015, 17:45:48 »
1991 беше изтеглен от камион по Цар Борис трети, Павлово в 14:20, явно към Кремиковци.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3087 on: 31.10.2015, 00:08:25 »
Чавдар м50, първи вариант, 1959г..
Източник

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • k.panev
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3088 on: 13.11.2015, 07:33:23 »
Автобус Чавдар 11м4-Специален създаден за превоз на Водомоторните скутери на Българския състезател Атанас Статев









 Водомоторните скутери на Българския състезател Атанас Статев в товарния отсвек












Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3089 on: 13.11.2015, 14:47:17 »
В завода "Чавдар" ли е преустрояван този 11м4?Освен това от колко време не е в движение?
« Last Edit: 13.11.2015, 16:40:06 by Magirus deutz »

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • k.panev
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3090 on: 13.11.2015, 15:43:05 »
Поръчков е -така е произведен в завода в Чавдар ,Не знам колко време не е бил в движение , но повече няма да тръгне защото замина и той за макметал в Кремиковци заедно с моторниците вътре

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3091 on: 13.11.2015, 15:47:51 »
Та той на Автото ли е собственост, че да го продават на скрап? Поне да бяха запазили някои детайли като прозорци, лайстни, плафони, сенници, микрофон, ще трябват при реставрацията на някой 11Г5.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3092 on: 13.11.2015, 16:46:30 »
Интересно защо автобусът има микрофон, щом е излязъл от завода в настоящия си "товарен" вид. Да не би, пък микрофонът да се е монтирал сериийно на всички 11м4 и в случая да не е бил свързан с уредба?  :neznam:
Освен това защо е бил с фарове, от ВАЗ 2104/2105/2107? Доколкото знам, такива оригинално са мобтирани само на Чавдарите lc - 51 Авия, изнасяни за Чехословакия.
« Last Edit: 13.11.2015, 16:49:21 by Magirus deutz »

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3093 on: 13.11.2015, 18:09:47 »
Относно фаровете- слагани са в България на доста Чавдари 11Г*, защото светят доста по-добре от оригиналните. Такива фарове имаха и някои Юлиета и някои от О405ците в Малашевци.


Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3094 on: 13.11.2015, 21:30:43 »
Тези фарове (от снимката) са монтирани при някой 11М4 (например голяма част от габровските 11М4 имаха такива, както каза и Magirus това са си фарове от Лада).

transtriumf, при 11Г5 и В13/14-20 са слагани от по-стария тип фарове (които не са от ВАЗ). Виж тези 2 снимки: 11Г5 и B14-20 соло. Не знам доколко е вярно, но за този тип фарове е било характерно да се пълнят с вода при обилен дъжд, поради което масово се подменят с кръгли фарове (с които повечето чавдари са известни). Поне аз не съм виждал 11Г* с фарове от Лада серийно.

Иначе автобуса на Атанас Статев изглежда малко по-различно от радио-автобуса на БНР - снимка, при който идеята е същата. Вероятно е произведен в края на 80-те години, защото си личат много външни белези от модел 130 - например веждите на калниците и бронята отпред. За съжаление, поне аз за този състезател не откривам никаква информация никъде.
« Last Edit: 13.11.2015, 21:32:15 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • k.panev
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3095 on: 14.11.2015, 11:08:11 »
Ако автобуса не е бил собственост на автото е ясно защо нищо не е заделено от него , според книгата на Г-н Колев е последния произведен такъв е 84г
Ако имате интерес мога да кача информация за Атанас Статев и моторниците Р1000

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3096 on: 14.11.2015, 16:26:58 »
Качи информация, аз търсих в интернет, но просто не излиза нищо.

И все пак, ако действително автобусът е произведен през 1984 г., интересно е как от завода са успели да въведат новите елементи от следващото семейство модели 1ХХ, при това на толкова ранен етап.

Друго нещо - извинявам се, ако се повтарям и съм питал и в друга тема, но има ли информация как да се разчитат VIN номерата на Чавдар? Може ли някой да определи с точност на какъв принцип се формира номера на рамата, например този номер: 7040181 на радио-автобуса 11М4 на БНР?
« Last Edit: 15.11.2015, 01:40:24 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3097 on: 16.11.2015, 14:51:57 »
Един Чавдар,11м3 или 11г5, в нестандартното за тези модели оранжево оцветяване. Снимката е направена през 80 - те години в Девня.
Източник
« Last Edit: 16.11.2015, 15:03:25 by Magirus deutz »

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3098 on: 16.11.2015, 23:43:18 »
999 за седем години под открито небе е станал неузнаваем :arrow: снимка от 2008г.
В крайна сметка Чавдари 11Г5 само в Малашевци ли останаха?

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3099 on: 16.11.2015, 23:48:23 »
15, 2011, 2018 са останали според списъка.