Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 1277988 times)

Offline чавдарчето

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3140 on: 15.12.2015, 10:40:39 »
Ох, по инерция съм написал 11М4 вместо 11М3. Поправих го :)
Да, вратата е по-назад.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3141 on: 15.12.2015, 20:18:11 »
Този 11М4 от снимката в Несебър също трябва да е Стоматологичен кабинет, защото те двата се различават принципно от другите специализирани – този на БНР и на Ат. Статев.
Отделно, че в онези години, точно такъв подход е използван с обезпечаването на здравното обслужване по курортите. От гледна точка на сградния фонд, както и на рационалното използване на апаратурата, са били изнесени мобилни такива кабинети. С други думи – зимата по морето и лятото в планината, няма чак толкова хора, освен местните, за да е необходимо допълнително стоматологично обслужване. Но в този аспект обществена тайна е било, че западните туристи или някаква част от тях, възползвайки се от напълно безплатното здравеопазване, в това число е влизало и стоматологичното, когато са идвали, не са пропускали възможността поне някоя пломба да си направят, ако не друго – що се отнася до сложните лечения, където пребиваването им е било точно с тази цел.
Някъде към началото на 80 -те това се променя, но за останалите туристи, от другите източни държави, където също е било безплатно цялото здравеопазване, е било необходимо да се запазят тези благини. Това е била и причината да бъдат създавани подобни кабинети.

А снимката е възможно, да е от списание ''Здраве'', което през годините е било и ''Народно здраве''. То беше гланцирано и в това отношение там коренно се различаваха от вестникарските.
Ако се загледаме в номенклатурния надпис, всъщност трябва да е 11М4СК – последното трябва да е ''Стоматологичен кабинет'', ''М'' -то пред ''4'' е различно от последния символ.
Поздравления за новите попадения!   
« Last Edit: 15.12.2015, 20:21:12 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • k.panev
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3142 on: 15.12.2015, 23:01:59 »
Да най вероятно е 11м4СК , но не съм обърнал  достатъчно внимание
Ето една МАЛКА снимка на същия отпред , но не можах да открия по голяма - направо изрових нета и няма и няма

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • k.panev
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3143 on: 21.12.2015, 21:47:49 »
Намерих малко литература , не знам дали е публикувана



Линк към Flickr https://flic.kr/s/aHskrxfLqt

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3144 on: 25.12.2015, 19:51:06 »
Колеги ето на какво се натъкнах днес снимка на един Чавдар 11г5,извинявам се за лошото качество защото я снимах с телефона си от некролог на спирката на площада в село Мрамор,явно шофьорът е от това село и скоро е починал човека Бог да го прости,но снимката ми направи впечатление заради автобуса и реших да я снимам.

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • k.panev
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3145 on: 28.12.2015, 23:44:12 »
Тези не съм качвал от Октомври са






« Last Edit: 29.12.2015, 18:29:27 by k.panev »

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • k.panev
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3146 on: 30.12.2015, 18:25:16 »
Снимките са от Октомври , Сега  след преместването състоянието им е много по зле , не знам нарочно ли са ги изкъртили по този начин ( скоро ще кача снимки и след преместването им )

269 линк за по високо качество https://flic.kr/s/aHskrUPtkq





1475 линк за по високо качество https://flic.kr/s/aHskrNidag




Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • k.panev
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3147 on: 31.12.2015, 15:46:27 »



Интересно ми е колко броя Кенти 11М4 е имало ?
Жалко че няма да остане нито една.
Тези 3-те са в по-лошо състояние от другите 4 които заминаха за скрап

1025


1045


1043




Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3148 on: 31.12.2015, 16:04:16 »
Браво за снимките  :fan:
Доколкото знам Кентите 11м4 са били 32.

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • k.panev
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3149 on: 31.12.2015, 16:09:06 »
Благодаря , но май само на снимки ще си ги гледаме :-(   32 бр не е хич малко
Тези 4-те (1027;1047;1019;1021)   изглеждаха в много добро състояние , за съжаление заминаха за скрап

1047




1019


1021



Линк за по високо качество на снимките https://flic.kr/s/aHskrsCfvF

« Last Edit: 31.12.2015, 16:12:33 by k.panev »

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • k.panev
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3150 on: 02.01.2016, 17:09:36 »
1027




1047




Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • k.panev
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3151 on: 08.01.2016, 08:10:54 »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3152 on: 08.01.2016, 11:04:10 »
Много красива снимка, от времената в които се произвеждаше...

Интересно ми е за тези Кенти, например червената, последно съм я снимал на линия 93 през зимата на 2011-та година. Нямаше ли да бъде по-удобно да запазят 2 такива за линия 66 вместо О 302-ките и в сравнение с тях кои са били по-малко изгнили и по-запазени тогава?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • k.panev
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3153 on: 09.01.2016, 12:03:21 »
Последните 4 Кенти бяха в доста добро състояние с климатик , хабав салон  заминаха за скрап ,защото по това което чувам гараж Земляне ще бъде само половината другата половина ще е за Метро депо и явно са сметнали че е по лесно за скрап вместо да ги преместят в др гараж . Другите 3 които и те ще идат за скрап са доста лошо състояние

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3154 on: 12.01.2016, 16:12:46 »
Само на мен ли ми се струва, че на червения отстрани тенекията е неравна и крива още в завода?


Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3155 on: 12.01.2016, 21:55:06 »
^ ...на фона на осветлението в халето,
Quote from: Уикипедия
Светлосянката е средство в изобразителното изкуство, фотографията и киното за създаване на илюзия за обем и пластичност в иначе двуизмерна повърхност.
« Last Edit: 12.01.2016, 22:04:02 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • k.panev
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3156 on: 15.01.2016, 17:16:25 »
Ето още една снимка от 85-86г , на която се вижда една Сетра 208 която според технолога на завода Чавдар е купена  през 1984/5г и от нея са откопирани предна и задна стена, кривините на страниците и покрива първо за "Чавдар"-410 и след това и за 430, 420 и 530




Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3157 on: 16.01.2016, 10:32:09 »
Е толков али не са могли да ги направят та е трябвало да копират? Егати и завода.

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • k.panev
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3158 on: 16.01.2016, 11:59:31 »
Решенията какво и как са политически кокто тогава така и днес

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3159 on: 16.01.2016, 19:12:25 »
Чавдар имат лиценз от Сетра.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!