Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 1278141 times)

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3400 on: 17.04.2018, 19:12:07 »
Вярно е, през 98-а година беше останал само единият 11М4, и като дойдеха учебните практики, преподавателите се избиваха кой да го вземе. После, през 2001-ва го бракуваха и го замени една крайградска Сетра С2хх на старо, на която и монтираха седалките от Чавдара. Рейсовете домуваха в двора на ИЧС, в Гео Милев.
По рейс и по жена не се тича!

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3401 on: 17.04.2018, 19:23:55 »
Още една антика, отпътувала незнайно за къде :

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3402 on: 29.04.2018, 17:48:41 »
Чавдар 11М3  и  Випуск 1986 на 91 НЕГ Проф. "Константин Гълъбов", учители на екскурзия до Самуиловата крепост :  http://91neg.bg/za-uchilishheto/galeriya/snimki-1981-1990/
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Ники 1515

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 996
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3403 on: 06.05.2018, 01:09:42 »
Вчера имах късмета да попадна на този автобус - до НДК!  (Чавдар 11М4)   :)




Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1269
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3404 on: 06.05.2018, 01:15:54 »
Такъв имаше в земляне с номер 821

« Last Edit: 06.05.2018, 02:02:19 by Emperor »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3405 on: 06.05.2018, 08:32:15 »
Като гледам стоповете и малката решетка отляво, нищо чудно да е един и същ и след като са го спрели от ГТ да са го продали на военните. Помня го този иначе, беше най-редовно на 66 до към 2007-ма година някъде. Последно съм го снимал през март 2007-ма на 93 на обръщалото на лифта.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3406 on: 06.05.2018, 10:41:32 »
По-скоро може да е на МВР, на военните номерата винаги почват с ВА. Едва ли е 821 това, номерата са различни, и имат някои разлики.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3407 on: 06.05.2018, 19:44:11 »
Вероятно и на двата рейса им е направен основен ремонт на едно и също място. По онова време се появиха много такива ремонтирани 11М4 с най-различна шарка, фарове от Жигула 2105/7 такива стопове, решетки и вътре тапицирани с мокет, но къде ги правеха тези ремонти така и не разбрах.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ники 1515

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 996
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3408 on: 06.05.2018, 21:07:08 »
Две хубави снимки на автобуса от вчера (СА 7421 АК) има тук в темата – на стр. 145, в пост на GANZ от 22.10.2017 г.  ( http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=60.2880 ).

Във връзка с 821: може би е той на тази снимка, която съм правил със стария фотоапарат с лента – 14.05.2005 г., в мълга, линия 66, срещу х-л „Морени”. (Съжалявам за лошото качество, слагам я само като информативна.)   

И аз се чудя дали е възможно сегашният СА 7421 АК да е 821, или просто много си приличат по шарката.

« Last Edit: 07.05.2018, 00:35:48 by Ники 1515 »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3409 on: 06.05.2018, 21:10:15 »
Ето и от мен една някъде година-две по-късно мисля че от март 2007-ма някъде.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3410 on: 06.05.2018, 21:52:28 »
На мен ми прилича че е същият.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3411 on: 06.05.2018, 22:59:09 »
И според мен е същият.

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3412 on: 06.05.2018, 23:41:15 »
821 е имал номер: СА1156АН, а този на снимката е с: СА7421АК

Но пък ето една хубава възможност Автото да се поинтересува кой е собственика и да го откупи. Да си го номерират 821 и да го рестравират както направиха в Бургас с техния Чавдар.
« Last Edit: 06.05.2018, 23:47:08 by Emperor »

Offline Iskar

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 695
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3413 on: 07.05.2018, 00:29:44 »
Този на снимката, който прилича и вероятно е 821 е на МВР.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3414 on: 07.05.2018, 11:09:20 »
821 е имал номер: СА1156АН, а този на снимката е с: СА7421АК

То и това не е гаранция, може после да е пререгистриран. Единствения начин да се разбере със сигурност дали е същия е да се види фабричната табелка.

Ето малко М4-ки от вчера, радост за окото
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3415 on: 07.05.2018, 12:07:42 »
Нямам спомен да съм я виждал във форума.

Български автобуси “Чавдар” в Кабул, Афганистан, 80-те години на ХХ век


Източник:Изгубената България http://www.lostbulgaria.com/?s=%D0%A7%D0%B0%D0%B2%D0%B4%D0%B0%D1%80

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3416 on: 08.05.2018, 01:04:31 »
821 е имал номер: СА1156АН, а този на снимката е с: СА7421АК

То и това не е гаранция, може после да е пререгистриран.
Рег. номерът СА 1156 АН е издаден около два  месец след  СА 7421 АК, така че няма как 821 да е пререгистриран и да е получил  регистрационен номер, по - стар от предишния му такъв.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3417 on: 10.05.2018, 12:47:52 »
ОФФ: А военните или МВР имат ли същите като нашите китайски автобуси? Питам защото няколко пъти виждам абсолютно същия като разцветка и модел по разни мероприятия но пълен с полиция, както и да влиза в школата на МВР-то.

Не изключвам вариант и да го наемат от някой от гаражите. Честно не обърнах внимание дали има инв. номер.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3418 on: 10.05.2018, 13:24:16 »
Не изключвам вариант и да го наемат от някой от гаражите. Честно не обърнах внимание дали има инв. номер.

Наемат ги. СА предлагат такава услуга.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3419 on: 10.05.2018, 18:51:52 »


От Bus Memories - Осман-Чавдар М80 на ДАП-а в Елена.
По рейс и по жена не се тича!