Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 1277999 times)

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3460 on: 19.07.2018, 14:10:17 »
Кое е това летище?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3461 on: 19.07.2018, 16:46:10 »

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3462 on: 19.07.2018, 17:58:35 »
Като част от историята на завод за автобуси Чавдар, ще споделя какво е загубила България. Как сам по себе си завода да произвежда качествена продукция няма как да се случи. В процеса на възстановяване на 14-20 се натъкнахме на няколко трудности свързани с на пръв поглед лесни интериорни части. Първият проблем е с гуменото подово покритие на автобуса. Оказа се че е запазена марка на швейцарските специалисти от https://www.forbo.com/flooring/en-gl/ ,  с вноса на поточната линия на Сетра сме внесли и машини за подовата настилка. Инсталирани са в завод Петър Караминчев -Русе, от който както се изрази бивш служител е останало една огромна дупка, още през 2008 всичко е предадено за скрап, а малко по-късно и сградата е разрушена. Сега сме в преговори с Зебра-Нови Искър да ни произведат за нас и Ретро Автобуси въпросното сиво рифовано покритие. Завода в Русе е съществувал като фабрика за каучукови изделия "Етернит" от 1928 година.
В процес съм на проследяване на историята на известните плоскости от салона за които никой няма спомен от къде са идвали. Моето предположение е че са се произвеждали в завода в Сливница защото представляват дебело ламиниран пресован картон. 
The Grand Tour

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3463 on: 21.07.2018, 17:33:01 »
Чавдар Б14-20 на Терем Ивайло Велико Търново

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3464 on: 23.07.2018, 15:08:01 »
Като част от историята на завод за автобуси Чавдар, ще споделя какво е загубила България. Как сам по себе си завода да произвежда качествена продукция няма как да се случи. В процеса на възстановяване на 14-20 се натъкнахме на няколко трудности свързани с на пръв поглед лесни интериорни части. Първият проблем е с гуменото подово покритие на автобуса. Оказа се че е запазена марка на швейцарските специалисти от https://www.forbo.com/flooring/en-gl/ ,  с вноса на поточната линия на Сетра сме внесли и машини за подовата настилка. Инсталирани са в завод Петър Караминчев -Русе, от който както се изрази бивш служител е останало една огромна дупка, още през 2008 всичко е предадено за скрап, а малко по-късно и сградата е разрушена. Сега сме в преговори с Зебра-Нови Искър да ни произведат за нас и Ретро Автобуси въпросното сиво рифовано покритие. Завода в Русе е съществувал като фабрика за каучукови изделия "Етернит" от 1928 година.
В процес съм на проследяване на историята на известните плоскости от салона за които никой няма спомен от къде са идвали. Моето предположение е че са се произвеждали в завода в Сливница защото представляват дебело ламиниран пресован картон.
Предположението ти е правилно, в Сливница са се правели. На моята тъща по-голямата част от трудовия и стаж е минал в  този завод. А и други познати сливничани са работили там. Така като слушам разказите им, заводът е съсипан умишлено. Познат "филм", не ми се влиза в подробности. Сега от завода са останали само руини, само коминът стърчи фалически сред отломките  :/
Нация от лошо гледащи директори

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3465 on: 23.07.2018, 16:06:29 »
Случайно да знаят твойте познати с какви машини е бил оборудван завода? И каква технология са ползвали? И какво е точното наименование на продукта?
The Grand Tour

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3466 on: 24.07.2018, 11:56:25 »
Ами нямам представа. Ще питам тъщата като я видя, но тя е била в производството като е започнала, после доколкото знам е била в личен състав. Ще питам все пак, но напоследък много рядко ходим натам, въпреки, че е близо до София.
Нация от лошо гледащи директори

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3467 on: 24.07.2018, 12:04:54 »
Нямам спомен да съм я виждал във форума.

Български автобуси “Чавдар” в Кабул, Афганистан, 80-те години на ХХ век


Източник:Изгубената България http://www.lostbulgaria.com/?s=%D0%A7%D0%B0%D0%B2%D0%B4%D0%B0%D1%80
Интересно, знам, че в Афганистан доста хора говорят и фарси, но не знаех, че използват персийски цифри.
Нация от лошо гледащи директори

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3468 on: 25.07.2018, 00:22:45 »
Гледах назад в темата, но може и да е качвана -  11м3 в червено и бяло, вместо в стандартното синьо и бяло на автогарата в Габрово, 90 - те години:

Източник
« Last Edit: 25.07.2018, 00:31:17 by Magirus deutz »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3469 on: 25.07.2018, 01:12:35 »
В Земляне имаше абсолютно същия, 11М3 с червено бяло, дори се задържа до доста късно. Спомням си го дори някъде към 2003-та година че се возих последно на 122 мисля че, нищо чудно и до по-късно да е откарал. Беше със сива тапицерия на седалките и изглеждаше доста запазен.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3470 on: 31.08.2018, 09:09:30 »
Чавдар B 14 -20 в град Сибай, Башкортостан, Русия:

Източник
« Last Edit: 31.08.2018, 09:11:11 by Magirus deutz »

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3471 on: 01.09.2018, 10:02:11 »
Два Чавдара 11 М3, чакащи по пътя към границата между Югославия и България, точно преди 42 години - 01.09.1976г. Източник: www.anp-archief.nl/page/4438/-
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3472 on: 05.09.2018, 04:53:39 »
В по-голяма резолюция....
По рейс и по жена не се тича!

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3473 on: 08.09.2018, 23:02:00 »
Кадър на Чавдар 11 М3  с  интересна разцветка, направен в периода 1986 - 1990г.  Източник:  http://petkohinov.com/archives/2182
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3474 on: 12.09.2018, 21:28:45 »
Чавдар 11 Г5 с първоначалният тип врати .
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3475 on: 13.09.2018, 20:29:47 »
Чавдар 11М3 с багажник на покрива, движещ се по бул. "Асен Балкански" във Видин. Снимката е взета от "Видинският край",  ДИ Септември, С,  1988г.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline чавдарчето

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3476 on: 17.09.2018, 19:06:52 »
На 22 септември, събота, от 12 ч. организираме последен курс с пътници на автобус "Чавдар 11М4" на фирма "Шумен - пътнически автотранспорт" ООД по маршрута Шумен - Плиска - Велики Преслав - Шумен. Общата цена на пътуването е 210 лв. Вече съм внесъл парите. После ще делим разходите по равно. Очаквам потвърждения за участие - на лични съобщения. Повече подробности - в съответната тема в раздел "Разни".
« Last Edit: 29.09.2018, 12:51:05 by чавдарчето »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3477 on: 19.09.2018, 01:47:31 »
От Bus Memories.
По рейс и по жена не се тича!

Offline чавдарчето

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3478 on: 20.09.2018, 18:55:18 »
Моля всички, които ще участват в екскурзията с чавдара в събота, да ми сигнализират до утре, петък, на обед, за да направя списък.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3479 on: 20.09.2018, 23:08:00 »
Чавдари М80 и по-стар модел, заснети пред джамията в Разград в периода 1973-1983г. Източник: https://www.e-pics.ethz.ch/index/ethbib.bildarchiv/ETHBIB.Bildarchiv_Dia_298-00593_260942.html
Направеното днес е недостатъчно за утре.