Да, точно тази схема беше над вратите на трамваите. Имаше и на тролейбусния транспорт, тях ги слагаха на кутиите с автоматите на вратите при Шкодите, на австрийците не мога да се сетя къде точно бяха, но и те имаха. А на гарата схемата беше точно на изхода на стълбите, отдясно, където свършваше тротоара и почваше батака - по-късно от същия този батак тръгваха нелегални частни автобуси за Пирот и Ниш. В края на 80те тези схеми съвсем не бяха актуални.
Иначе нямам думи - как може да са пускали 11Г5 по 284, при това, както се вижда от снимката - очукан, раздрънкан, та дрънка. Аз на живо такова чудо не съм виждал, бяха 11М4, след 83-та година Икаруси, имаше чат-пат и 266. Чичо ви Васко знаем, че много си харесва 11Г5 - елементарен и прост автобус. но е факт, че пътниците отбягваха линиите с такива. Друсаха, бръмчаха, возеха твърдо. И точно те парлатисаха доста линии, при това бързи, че и експресни......Въздъхнахме с огромно облегчение, когато 83-та година по 72 пуснаха само Икаруси, но 84-есента на 85-та пак върнаха Чавдарките, след което окончателно станаха само големи, не броя двата кратки периода, отново през 84-та и 85-та, когато бяха Икаруси 266. Примери колкото искате - 105 и 106 возеха въздух под налягане много преди пускането на тролея, та логично станаха доста нарядко точно заради чавдарките. 75 също все беше празен.....242, въпреки че беше експресен и целодневен, почти никой не пътуваше с него и логично още 86-та година го спряха. Имаше и снимка с 11Г5 по 309.....Вероятно и линия 200 до Дианабад е била нежелана и съответно нарядко като бяла врана поради същата причина.....Просто през 80-те този рейс е тотално морално остарял, още при разработването му през 60-те е създаден с уговорката, че отговаря на тогавашните "средна хубост" изисквания....И не знам защо шофьорите си "приватизираха" предната дясна седалка при положение, че кондукторите са били премахнати мнооооого отдавна.....
А защо В13-20 и в последствие В14-20, въпреки много добрия проект и световното му ниво, в последствие не могат да се доразвият и конструкцията им бива окепазена? Едно време процедурата е била такава за всички нови изделия. Центърът за промишлена естетика и в частност инж. Петко Мишев правят един чудесен автобус, на много високо ниво за тогава, но след предаването на новия модел на съответния завод (в случая Чавдар), вече отговорността е била на този завод е да си осигури необходимите технологии, части, възли и агрегати за неговото производство. На тази снимка още по-добре се виждат белите унгарски дръжки и тапицираните с черен балатум стълби, понеже стандартната рифелова тенекия би могла да доведе то тряскане от ток при качване и слизане. Освен при този тролей и прототипа на съчленения В14-20, тези тръби са характерни само за изнесените за Гърция автобуси.