За другаде не знам, но когато най-сетне в края на 2000-та най-калпавият ДАП в България фалира и беше разтурен, частна фирма на мои познати взе повечето маршрути с няколко Кароси. Е, такива ядове браха, че бедна ви е фантазията. Постоянно нещо се трошеше, особено моторите от Шкода Европа, нерядко имаше големи закъснения и непокрити курсове. А за ръждата не ми се говори....И хората с право негодуваха "Зор да вземат линиите, пък сега не могат да ги покриват!". Поне частите бяха евтини и се намираха, по линия на тяхната идентичност с тези на Шкода Европа, съответно завод Мадара в Шумен - много фирми ги правеха. Докато за Икарус примерно оригиналните унгарски части (въпреки че немалко фирми там ги правят и до момента) бяха изключително скъпи, никой не ги и внасяше. Положението се пооправи, когато успяха да купят оригинални немски Сетри. Не бъркайте с трамваите ЧКД и тролеите Шкода 14/15Тр.
А моите познати на следващия конкурс загубиха линиите, дойде друга фирма с по-нови и хубави уж автобуси, но пък те взеха да не покриват и режат курсове на поразия, които са слабо натоварени. Та пътуващите пак се възмущаваха - "Предната фирма, бяха строшени и раздрънкани (Каросите), но ги имаше винаги, сега тия си правят що си искат, ту ги има, ту ги нема...."