Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 1278164 times)

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3580 on: 06.04.2019, 16:53:56 »
Plastikat, ти много добре знаеш как седят нещата, но защо ли се изразяваш толкова неправилно: - не Варна и София взеха, а правителствaтa на Софиянски -> Костов. И въпросът тук естествено не е в чистото сравнение на автобусите, а защо? Направива го като контра на Виденовото правителство, което взе''Чавдари'' за София... като все още не осъснавато кой- каква пакост е направил...  дали единият, доставил ''калпави'' или другите, читави, но с фатален край за родните.
Хипотетично, ако с това ''Завода'' по един или друг начин се беше запазил, то поне няколко стотин човека можеше да работят там и да не ходят в София... А колкото и калпава да им се виждаше продукцията на някои...естествено е да подлежи на ''изправяне''.
Тези два града получиха, защото кметовете им бяха от СДС. Точно сега както Бургас ''преяде'' по оперативните програми, защото кмета му е в ръководството на управляващите!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Към списъка добавете и усмихнатият тарикат – Стефан Софиянски, може би най - заслужилият...
« Last Edit: 06.04.2019, 17:14:07 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3581 on: 07.04.2019, 10:51:40 »
Айде стига политиканстване!

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3582 on: 15.04.2019, 22:47:15 »
Два Чавдара от шуменския 5 - и полк, заснети през 2004г.:

Източник

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3583 on: 15.04.2019, 23:40:15 »





« Last Edit: 15.04.2019, 23:45:52 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3584 on: 15.04.2019, 23:45:41 »
Хахаха, на първата снимка на 3-тия автобус подред някой се е скрил и гледа през малкото прозорче най-отзад :) Вижда се при увеличение на снимката.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3585 on: 17.04.2019, 12:10:39 »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3586 on: 17.04.2019, 18:35:43 »
Интересно кой номер рейс е минавал така директно пред Мавзолея.....Имаме доста по-стара снимка от същото място с официално не изнасяния от СССР ЗИС-154.
« Last Edit: 17.04.2019, 18:51:35 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3587 on: 17.04.2019, 19:31:24 »
Интересно кой номер рейс е минавал така директно пред Мавзолея.....Имаме доста по-стара снимка от същото място с официално не изнасяния от СССР ЗИС-154.
Сигурно е имало мероприятие в зала "Георги Кирков" и автобусите са превозвали участници.
Нас,  служителите в SPS,  ни закараха с автобуси на тържествено общо събрание в седмицата след 10 ноември 1989. Трябваше да гласуваме отцепване от правешката ни шапка. Генералният директор държеше да е пръв слънчоглед.


Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3588 on: 17.04.2019, 21:12:36 »
Ако снимката е от 1968, Чавдарчето може да е по 32/84. До студентския фестивал е минавал оттам.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3589 on: 17.04.2019, 21:17:55 »
До колкото са начертани на старите карти на София, на картата от 1966 г. автобуси 4 и 32 са идвали от Александър Невски, ляв завой по Раковска, десен по Гурко, имало е спирка до Софийската галерия в Градската градина, от там десен завой по Софийска Комуна (сега Княз Александър I) и са излизали на площада точно както е на снимката горе, пресичали са го и по Московска са заминавали обратно към Ал. Невски. Майка ми точно тази година е ходила с някой от тия автобуси от тая спирка на стаж в някакви химически институти на БАН до някакъв ЖП прелез, но така и така не можа да се сети къде е било това, че да иде да си оправи стажа. На картата от 1969 г. автобус 84 минава от там. После на тази от1970 г. вече автобус от там няма.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3590 on: 17.04.2019, 21:26:16 »
След лятото на 1968 от там не би трябвало да минава редовна автобусна линия. Този модел по информация започват да го произвеждат през 1968.

Малко се отклоняваме от темата, но майка ти може ли да се сети до този прелез с 32 или с 4 е пътувала и най-вече по това време 32 до аерогарата ли е ходил или до летището?

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3591 on: 17.04.2019, 21:30:37 »
Прелезът вероятно е бил на 4-ти километър  - още не е имало мост отгоре.



« Last Edit: 17.04.2019, 21:33:36 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3592 on: 17.04.2019, 23:23:34 »
Май за пръв път виждаме снимка серия СЛ.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3593 on: 17.04.2019, 23:30:09 »
И аз предполагах, че е 4-ти километър и ходихме да търсим из сградите на БАН, но без успех. А пък 4 е ходил до Слатина, където пак може да е било, а и там е имало прелез. Тя не помни с кой номер е ходила. По едно време каза, че може да е ходила и с тролей, което пак навежда на 4-ти километър.

Online Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3594 on: 18.04.2019, 08:46:03 »
Не е било точно в комплекса на БАН, а на изток от него. До 2011г прелез имаше тук:
https://www.google.com/maps/@42.6710808,23.3676242,131m/data=!3m1!1e3

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3595 on: 18.04.2019, 21:31:47 »
Май за пръв път виждаме снимка серия СЛ.
В темата за регистрационните номера има снимка(дори май е пускана повече от веднъж) на един изоставен Йелч с номер СЛ.

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3596 on: 28.04.2019, 21:01:23 »
Кадри с Чавдар 11Г5 в севернокорейски игрален филм "Kkummanŭn ch'ŏnyŏ" (заглавието е преведено на английски като "A Dreamy Girl") от 1984 г.: https://www.imcdb.org/vehicle_1216745-Chavdar-11-G5.html





Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3597 on: 01.05.2019, 14:22:48 »
 :arrow:
Втората снимка е от Рилският манастир
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3598 on: 01.05.2019, 22:45:33 »
Чавдар м80, вероятно в района на завода в Ботевград, 60 -те години:
« Last Edit: 01.05.2019, 23:01:25 by Magirus deutz »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3599 on: 01.05.2019, 22:54:04 »
Този е от първите произведени, прозорците са по-нависоко от серийните и вместо в червено е в светлосиньо. Калниците са различни и най-отзад вместо седалки има място за колички.

Тези от снимките на Виктор са Шкодички-Кароси или Йелч според мен.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР