Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 1277950 times)

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3680 on: 26.07.2019, 20:22:36 »
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3681 on: 26.07.2019, 23:12:22 »
Ето и още една:
По рейс и по жена не се тича!

Online Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3682 on: 27.07.2019, 00:39:29 »
Ето и още една:
Това е пред несъществуващия днес хотел "Роза" в "Св. св. Константин и Елена" (тогава курорт "Варна", а после "Дружба"), с който завършва главната перпендикулярна на брега алея и който е първият построен хотел от комплекса през 1948 г. към новообразуваното държавно предприятие "Балкантурист" (към онзи момент е имало различни почивни станции, строени през 1930-те години). Имало е спогодба между България и Чехословакия НРБ (вероятно за някакъв период от време) да предоставя почивки за граждани на Чехословакия като компенсация за национализираните у нас чехословашки предприятия. В този смисъл възможно е и автобусите да са си чехословашки и да са превозили туристите до Черно море.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3683 on: 30.07.2019, 23:03:46 »
Това е от едно старо издание на пътната карта на България, 76-та година...на път за село Аспарухово или Галата. Мостът още е в строеж, и е тестван за взривоустойчивост от венецуелеца Илич Рамирес Санчес - терорист номер едно в света, който е приютен от ДС! Викат му още Карлос Чакала, сега излежава доживотен пандиз във Франция. Баща му бил голям комунист и кръщава децата си Владимир, Илич и Ленин, та този вторият син беше терорист номер едно....
« Last Edit: 31.07.2019, 00:55:37 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3684 on: 30.07.2019, 23:37:16 »
Снимката е превъзходна.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3685 on: 31.07.2019, 10:36:19 »
Чавдар М81
« Last Edit: 31.07.2019, 19:06:21 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3686 on: 31.07.2019, 18:44:03 »
Това като гледам е М81-междуградският вариант.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3687 on: 01.08.2019, 18:11:32 »
Чавдар 5c в Албена, 1982г.:


Източник

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3688 on: 02.08.2019, 20:58:26 »
Чавдар 5С в Банско, заснет на 13.05.2004г.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline TheBulgarianRail

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1033
  • 👍👍👍
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3689 on: 07.08.2019, 13:12:45 »
Чавдар в Дупница през 2007г. Не знам кой точно е моделът.
Sa6o babeka
YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3690 on: 08.08.2019, 10:00:57 »
Чавдар Авиа.

Offline чавдарчето

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3691 on: 08.08.2019, 20:36:40 »
Един любителски филм с много стари автобуси от Шумен през 1981 г.:

https://www.youtube.com/watch?v=CMRlSIsj0U4&feature=push-fr&attr_tag=qevmQ_2ljTXlZXhv%3A6

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3692 on: 13.08.2019, 21:50:51 »
....
По рейс и по жена не се тича!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3693 on: 17.08.2019, 01:12:05 »
Шумен, началото на 80-те, преди да ги разкарат....и Варна.
« Last Edit: 17.08.2019, 01:15:37 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3694 on: 17.08.2019, 21:54:02 »
Хубава снимка на Чавдар М80 в Стара Загора през 1975. Снимката е публикувана в страницата Стара Стара Загора.

Offline чавдарчето

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3695 on: 19.08.2019, 22:30:43 »
В Шумен имаше Чавдар М-80 до края ва 80-те години, а М-81 - до средата на 90-те. А един М-81, който беше преоборудван в подвижен работнически стол, мисля, че се движеше докъм 2000-та година, но сега каросерията му е превърната в барака за дърва и въглища, но всичките му стъкла на прозорците са запазени и върху тях отвън са заварени ламарини.
« Last Edit: 21.08.2019, 15:37:24 by чавдарчето »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3696 on: 19.08.2019, 22:50:50 »
Явно само в Шумен е имало, чудя се как са изкарали толкова.....Тогава ходех къде ли не и никъде, нито преди това не видях такова нещо на живо....само на снимка. Дори по автогарите не се мяркаше М81, само разни служебни и военни....Всичко беше 11М3,11М4, 11Г5, В14-20, Икарус, ПАЗ-чета....Вероятно са кърпели в Омуртаг до дупка, а Шумен беше следващият град по план, след Благоевград, който бай Тошо щеше да води дипломатите, та правеха нов център, с тролеи в тунел под земята (които така и не тръгнаха), магазин, по-голям от ЦУМ, оная сграда, дето и викаха к*ро и т.н. ама дойде 10-ти ноември....По време на т.нар. масова екскурзия, хората ги е било страх да вървят по улиците, милицията постоянно е правела проверки, по някаква цифра в ЕГН-то разбирали кой е прекръстен турчин и....кьотек....
« Last Edit: 19.08.2019, 23:40:12 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3697 on: 22.08.2019, 09:11:12 »
На екскурзия с Чавдар 11м3, 80 - те години:

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3698 on: 27.08.2019, 15:09:21 »
Преди няколко дни в едно видео пред Народното събрание видях Чавдар 11Г5 врати остъклени и от долната страна. Лично не си спомням да съм виждал такива екземпляри:


Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3699 on: 27.08.2019, 17:24:20 »
Вратите наистина са интересни и не се срещат често, обаче аз попаднах на нещо още по-интересно