Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 670604 times)

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1373
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3220 on: 27.07.2019, 00:39:29 »
Ето и още една:
Това е пред несъществуващия днес хотел "Роза" в "Св. св. Константин и Елена" (тогава курорт "Варна", а после "Дружба"), с който завършва главната перпендикулярна на брега алея и който е първият построен хотел от комплекса през 1948 г. към новообразуваното държавно предприятие "Балкантурист" (към онзи момент е имало различни почивни станции, строени през 1930-те години). Имало е спогодба между България и Чехословакия НРБ (вероятно за някакъв период от време) да предоставя почивки за граждани на Чехословакия като компенсация за национализираните у нас чехословашки предприятия. В този смисъл възможно е и автобусите да са си чехословашки и да са превозили туристите до Черно море.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3124
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3221 on: 30.07.2019, 23:03:46 »
Това е от едно старо издание на пътната карта на България, 76-та година...на път за село Аспарухово или Галата. Мостът още е в строеж, и е тестван за взривоустойчивост от венецуелеца Илич Рамирес Санчес - терорист номер едно в света, който е приютен от ДС! Викат му още Карлос Чакала, сега излежава доживотен пандиз във Франция. Баща му бил голям комунист и кръщава децата си Владимир, Илич и Ленин, та този вторият син беше терорист номер едно....
« Last Edit: 31.07.2019, 00:55:37 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2560
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3222 on: 30.07.2019, 23:37:16 »
Снимката е превъзходна.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6052
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3223 on: 31.07.2019, 10:36:19 »
Чавдар М81
« Last Edit: 31.07.2019, 19:06:21 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3124
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3224 on: 31.07.2019, 18:44:03 »
Това като гледам е М81-междуградският вариант.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2791
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3225 on: 01.08.2019, 18:11:32 »
Чавдар 5c в Албена, 1982г.:


Източник

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1946
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3226 on: 02.08.2019, 20:58:26 »
Чавдар 5С в Банско, заснет на 13.05.2004г.
Излишно и Безсмислено... Не!

Online TheBulgarianRail

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 854
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3227 on: 07.08.2019, 13:12:45 »
Чавдар в Дупница през 2007г. Не знам кой точно е моделът.
Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2994
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3228 on: 08.08.2019, 10:00:57 »
Чавдар Авиа.

Offline чавдарчето

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3229 on: 08.08.2019, 20:36:40 »
Един любителски филм с много стари автобуси от Шумен през 1981 г.:

https://www.youtube.com/watch?v=CMRlSIsj0U4&feature=push-fr&attr_tag=qevmQ_2ljTXlZXhv%3A6

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3124
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3230 on: 13.08.2019, 21:50:51 »
....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3124
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3231 on: 17.08.2019, 01:12:05 »
Шумен, началото на 80-те, преди да ги разкарат....и Варна.
« Last Edit: 17.08.2019, 01:15:37 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2560
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3232 on: 17.08.2019, 21:54:02 »
Хубава снимка на Чавдар М80 в Стара Загора през 1975. Снимката е публикувана в страницата Стара Стара Загора.

Offline чавдарчето

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3233 on: 19.08.2019, 22:30:43 »
В Шумен имаше Чавдар М-80 до края ва 80-те години, а М-81 - до средата на 90-те. А един М-81, който беше преоборудван в подвижен работнически стол, мисля, че се движеше докъм 2000-та година, но сега каросерията му е превърната в барака за дърва и въглища, но всичките му стъкла на прозорците са запазени и върху тях отвън са заварени ламарини.
« Last Edit: 21.08.2019, 15:37:24 by чавдарчето »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3124
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3234 on: 19.08.2019, 22:50:50 »
Явно само в Шумен е имало, чудя се как са изкарали толкова.....Тогава ходех къде ли не и никъде, нито преди това не видях такова нещо на живо....само на снимка. Дори по автогарите не се мяркаше М81, само разни служебни и военни....Всичко беше 11М3,11М4, 11Г5, В14-20, Икарус, ПАЗ-чета....Вероятно са кърпели в Омуртаг до дупка, а Шумен беше следващият град по план, след Благоевград, който бай Тошо щеше да води дипломатите, та правеха нов център, с тролеи в тунел под земята (които така и не тръгнаха), магазин, по-голям от ЦУМ, оная сграда, дето и викаха к*ро и т.н. ама дойде 10-ти ноември....По време на т.нар. масова екскурзия, хората ги е било страх да вървят по улиците, милицията постоянно е правела проверки, по някаква цифра в ЕГН-то разбирали кой е прекръстен турчин и....кьотек....
« Last Edit: 19.08.2019, 23:40:12 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2791
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3235 on: 22.08.2019, 09:11:12 »
На екскурзия с Чавдар 11м3, 80 - те години:

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2235
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3236 on: 27.08.2019, 15:09:21 »
Преди няколко дни в едно видео пред Народното събрание видях Чавдар 11Г5 врати остъклени и от долната страна. Лично не си спомням да съм виждал такива екземпляри:


Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2560
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3237 on: 27.08.2019, 17:24:20 »
Вратите наистина са интересни и не се срещат често, обаче аз попаднах на нещо още по-интересно


Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3124
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3238 on: 27.08.2019, 18:54:59 »
Преди няколко дни в едно видео пред Народното събрание видях Чавдар 11Г5 врати остъклени и от долната страна. Лично не си спомням да съм виждал такива екземпляри:


Имаме даже и цветна снимка - албумът за туристи, издаден от София-Прес през 1979-та, точно на същото място. За кратко така са правени само за София, след като "летящите" врати са определени като неподходящи. Обслужвали са линия 84 (на снимката) после бяха по 72, още по-сетне на 75 (докъм 1985-та, когато стана бърз и мина на Икаруси), накрая по кремиковските линии и ведомствените превози на комбината. Вече когато бяха по 72, прозорчетата отдолу бяха боядисани.....Много скоро в завода спират да ги слагат, а след още известно време вратите от бели стават червени. Има между другото и един вариант, по-стар от този на снимката - с бели врати като предната на М80-много пъти съм се возил на такъв по 72. Не знам дали така са оригинално или са сменени летящите....Всички описани врати - с прозорчетата отдолу, бели без прозорчета, тези като на М80, както и първите червени - отвътре са сиви. То и на М80 доколкото се вижда, отвътре вратите са светлосиви, после стават тъмносиви. Не знам кой я е измислил тази простотия с този отвратителен и грозен цвят, същото е и при всички български трамваи от София нататък включително, че и с този сив тенекиен салон.....Едва след началото на 80-те вратите на 11Г5 и вътре стават червени, заедно с по-светлото червено на каросерията, дръжките за отваряне на джамовете от метални стават черни, пластмасови, 84-та махат и гетинакса на колонките между прозорците, правят ги и тях червени, като тогава сменят и емблемата - от отделни пластмасови букви почват да слагат табелка. Пак някъде по това време спряха да слагат и тасовете, които се виждат на снимката. Един познат шофьор от Петрич, който смени няколко чисто нови 11М4, имаше много хубави тасове, същите като на оригинална Сетра, само че с емблемата на Чавдар - пазеше си ги от първия такъв, който получи чисто нов - червено бял, и си ги прехвърляше на следващите....
« Last Edit: 27.08.2019, 21:45:32 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2235
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3239 on: 28.08.2019, 04:56:11 »
В сайт намерих снимки на миди Чавдарът дето мяза на 11М4 и подобен, но не пътнически.
https://www.sandacite.bg/%d0%b1%d1%8a%d0%bb%d0%b3%d0%b0%d1%80%d1%81%d0%ba%d0%b8-%d0%bc%d0%b8%d0%ba%d1%80%d0%be%d0%b1%d1%83%d1%81%d0%b8-%d0%b8-%d0%bc%d1%83%d0%bb%d1%82%d0%b8%d0%ba%d0%b0%d1%80%d0%b8/#lightbox[7980]/0/