Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 652086 times)

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1897
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3300 on: 31.10.2019, 18:36:41 »
Пред някой от хлебозаводите в София, 60-те години на миналият век са били паркирани тези Чавдари М..., произведени на съветско шаси ГАЗ/ЗиЛ.
Излишно и Безсмислено... Не!

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2555
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3301 on: 31.10.2019, 19:45:48 »
Хлебозавод 2 Подуене

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1897
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3302 on: 02.11.2019, 13:02:42 »
"Чавдар" 11 М4 през Народния театър, 1999г.
Излишно и Безсмислено... Не!

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2555
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3303 on: 04.11.2019, 15:59:22 »
Ето го пак хасковския М81 от миналата страница


Един толбухински В13-20


и толбухински 11Г5 с външно отваращи се врати


« Last Edit: 04.11.2019, 16:15:29 by Metan »

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2555
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3304 on: 04.11.2019, 16:33:33 »
Това може и да е пускано, технически характеристики на 11Г5


два Чавдара М66 от Тетевен през 60-те




Още от автогарата в Тетевен


Харманлийската автогара. Нямам спомен досега да съм виждал бяло-зелен 11М (на М3 ми прилича)
« Last Edit: 04.11.2019, 17:12:51 by Metan »

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2750
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3305 on: 04.11.2019, 20:09:21 »
Това може и да е пускано...
Всички снимки са пускани, като някои са в тази тема, други - другаде.


Чавдар 5c, като  пътна помощ:
« Last Edit: 04.11.2019, 20:19:55 by Magirus deutz »

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2555
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3306 on: 04.11.2019, 20:14:02 »
Добре, приключваме тогава със снимките.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5874
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3307 on: 07.11.2019, 10:47:32 »
Чавдар М80
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3045
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3308 on: 07.11.2019, 16:24:28 »
 И да се повтарят някои, нищо не пречи пак да ги пускаме, защо трябва да пада всеки път голямо ровене назад, когато искаш да видиш някоя? Като няма кой да се занимава да структурира галерия, така е по-добре....голям праз, че има повторения...Нито Иван, нито аз, нито който и да било помни всичко, което е качено за 13 години...
« Last Edit: 07.11.2019, 16:27:59 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2216
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3309 on: 07.11.2019, 18:48:09 »
Снимката на харманлийската автогара не е показвана до сега, а е уникална заради зеления 11М3 или Г5. В интерес на истината, дори след 2000 се срещаха на места зелени 11М3, но бяха изключително редки.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1897
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3310 on: 07.11.2019, 22:27:11 »
"Чавдар" 11 М4 със специално предназначение, паркиран пред храм-паметникът "Александър Невски" в началото на 90-те години на миналият век.
Излишно и Безсмислено... Не!

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2750
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3311 on: 13.11.2019, 12:58:41 »
Не знам дали е пускана - Чавдар 11г5, модернизиран в Кента:

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8668
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3312 on: 13.11.2019, 17:54:14 »
1425 май беше такъв

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12934
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3313 on: 13.11.2019, 18:41:54 »
Да, само че в стандартното оцветяване. Иначе в Пловдив, Варна и на други места имаше и точно като този на снимката. Бяха трепачи тогава, спомням си за пръв път се качих на 1425 на 111 за няколко спирки, да е било края на 90-те. Нищо общо с изтърбушените ледени Икаруси. Беше топъл, тих, вътре салона целия тапициран, още всичко лъскаво и ново. Много готино изглеждаха с целия салон тапициран с нещо като мокет, и капака на двигателя беше претапициран с една кожа на карета. Хубаво беше направен и неслучайно точно този откара чак до към 2007-2009-та на линия, и заедно с 269 беше последната 11Г-ца в движение в София. До последно тези двата си работеха на 93 и май никъде другаде, а година-две по-рано и 51. На 269 даже по едно време му бяха сложили завеси в салона, както и на една 302-ка не знам по чия идея.

Тези във Варна чак до към 2006-та изглеждаха доста прилично без особени ръжди по ламарините и забележки по салона. В Пловдив изчезнаха по-рано, но там края на 90-те също имаше така ремонтирани. Добре ги правеха в този завод, за разлика от Икарусите ремонтирани в същия завод, които си бяха все така ледено студени и с много неудобен салон след ремонта.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3045
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3314 on: 13.11.2019, 19:36:48 »
Иво, спри се, бре човече....Знаеш ли колко "лесно" се кара това творение с тази несинхронизирана скоростна кутия, двойно амбриране и т.н.? В Африка ли сме? Такъв беше 4422 - 4425/1425 беше от един по-стар с една две години ремонт, с червен мокет, заедно с още три 44хх. Всички описани бяха със стандартното оцветяване.
« Last Edit: 13.11.2019, 20:06:56 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12934
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3315 on: 13.11.2019, 20:46:37 »
Зависи...наскоро един шофьор познат ми разказваше, че на Чавдар-а лоста бил по-лек, защото на Икаруса са много дълги щангите, а също и така си поддържал пневматиката, че и волана бил по-лек от на Икаруса. Отделно, и така се бил ушлайфал да го кара и го поддържал, че почти никога не го освобождавал от скорост, и почти не позвал въздушната спирачка, спирал си с двигателната почти до нула. А разправя някои колеги при тръгване се силят, пускат по инерция, не им стига инерцията и по 100 пъти превключваха скоростите и после по инерция и спират с въздушните спирачки само, вместо с двигателната. Ако познава добре профила на пътя това може също да се оптимизира. Не е приятно това с ръчните скорости, ама то тогава и трафик не е имало толкова.

Отделно ми разправяше, че с наличния сандък с инструменти в автобуса е можело ако си по-майстор да си разглобиш едва ли не сглобиш сам целия автобус. Демек да си оправиш повечето неща сам и автобуса става ОК.

Ясно е че това е техника на ниво от 40-те и 50-те и не е като автобусите от 2019-та ама все пак говорим за едни отминали години.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 327
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3316 on: 13.11.2019, 20:58:35 »
Иво, спри се, бре човече....Знаеш ли колко "лесно" се кара това творение с тази несинхронизирана скоростна кутия, двойно амбриране и т.н.? В Африка ли сме? Такъв беше 4422 - 4425/1425 беше от един по-стар с една две години ремонт, с червен мокет, заедно с още три 44хх. Всички описани бяха със стандартното оцветяване.

Какво е ,,двойно амбриране"?

Offline Citaro

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3317 on: 13.11.2019, 21:18:25 »
 Малко сме в оффтопик
Двойното амбриране се е ползвало в миналото за превключване на предавките, когато автомобилите са били без синхронизатори.
 Идеята е била да натиснеш съединителя, да изключиш от скорост, да напаснеш оборотите на които би трябвало да е следващата предавка, пак да натиснеш съединителя и да включиш следващата предавка и от там -двойно амбриране

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12934
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3318 on: 13.11.2019, 21:31:03 »
Да, повечето СОЦ превозни средства бяха така. Чавдар-и, Шкоди, ГАЗ 51/53, ЗиЛ 130/131/157, Краз, 1-вата и втората скорост на уазките. По-опостена скоростна кутия, но по-неудобно за работа. Автоматиците бяха рядкост, само някои партиди Икаруси 280 и Чавдар В14-20 с 2-степенната кутия Прага 2В70. Интересно, че от 11Г5, въпреки че е се е ползвал предимно в града май няма монтирана автоматична кутия на нито един такъв, поне не ми е известно, но пък е имало малко с турбо двигател.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 264
  • k.panev
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3319 on: 14.11.2019, 07:05:37 »
Относно снимката на 11г5
 "Това е първата рекламна листовка която разпространявахме на Пловдиският панаир автбусът бе продаден на винпром Преслав.

Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk