Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 1278072 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3780 on: 13.11.2019, 21:31:03 »
Да, повечето СОЦ превозни средства бяха така. Чавдар-и, Шкоди, ГАЗ 51/53, ЗиЛ 130/131/157, Краз, 1-вата и втората скорост на уазките. По-опостена скоростна кутия, но по-неудобно за работа. Автоматиците бяха рядкост, само някои партиди Икаруси 280 и Чавдар В14-20 с 2-степенната кутия Прага 2В70. Интересно, че от 11Г5, въпреки че е се е ползвал предимно в града май няма монтирана автоматична кутия на нито един такъв, поне не ми е известно, но пък е имало малко с турбо двигател.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • k.panev
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3781 on: 14.11.2019, 07:05:37 »
Относно снимката на 11г5
 "Това е първата рекламна листовка която разпространявахме на Пловдиският панаир автбусът бе продаден на винпром Преслав.

Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk


Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3782 on: 14.11.2019, 10:20:31 »
Чавдар М80
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3783 on: 14.11.2019, 10:51:33 »
Относно снимката на 11г5
 "Това е първата рекламна листовка която разпространявахме на Пловдиският панаир автбусът бе продаден на винпром Преслав.

Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk

2008-ма даже със сигурност в Преслав имаше такива, с това оцветяване, но само с 1-ва врата тип хармоника. Сомням си че като бяхме там ядохме в едно заведение в центъра в студентските години на една практика, близо до което имаше спирка и ги гледах и исках да се повозя но така и не успях. Даже някъде ми се намираше и снимка но с поглед отзад, ще я потърся.

Всъщност сещам се че и при нас в София имаше 2 такива, но пак само с 1-ва врата и такова оцветяване. Единия беше в Земляне и работеше на 93, това да е било някъде около 2000-2001-ва. Спомням си на един празник на Драгалевския манастир, 15-ти август едвам се натъпка народа в него. И все изкачваше баира от центъра на Драгалевци направо нагоре, вместо по по-полегатото и заобиколно както сега новите автобуси. В Малашевци имаше също един такъв пак по това време, спомням си го на 54А, 242, 117 . После май го направиха аварийна. И двата бяха в това оцветяване и тапициран салон.

А дали нямаше и 11М3 такъв? И помните ли че в гараж Дружба имаше също 11М3-ки 39ХХ, никога не съм ги виждал на линия с пътници. Някой возил ли се е на тахя и по кои линии са излизали ако въобще са излизали с пътници, а не само персонални и за екскурзии.
« Last Edit: 14.11.2019, 11:00:19 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3784 on: 14.11.2019, 11:39:59 »
 :P
« Last Edit: 20.10.2020, 19:50:44 by madbatt »
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3785 on: 14.11.2019, 12:09:09 »
Не знам дали е пускана - Чавдар 11г5, модернизиран в Кента:
Такива със същите цветове, но може би с фарове от Лада имаха "Елаците" - Челопеч или МДК - Пирдоп втората половина на 90-те.

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3786 on: 14.11.2019, 21:14:20 »
Да, повечето СОЦ превозни средства бяха така. Чавдар-и, Шкоди, ГАЗ 51/53, ЗиЛ 130/131/157, Краз, 1-вата и втората скорост на уазките. По-опостена скоростна кутия, но по-неудобно за работа. Автоматиците бяха рядкост, само някои партиди Икаруси 280 и Чавдар В14-20 с 2-степенната кутия Прага 2В70. Интересно, че от 11Г5, въпреки че е се е ползвал предимно в града май няма монтирана автоматична кутия на нито един такъв, поне не ми е известно, но пък е имало малко с турбо двигател.
А от по-висока към по-ниска подаваш и междинна газ.  :P По-опитните шофьори, които усещат добре машината, даже сменяха без съединител.
« Last Edit: 14.11.2019, 21:33:24 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3787 on: 14.11.2019, 21:28:45 »
Да, повечето СОЦ превозни средства бяха така. Чавдар-и, Шкоди, ГАЗ 51/53, ЗиЛ 130/131/157, Краз, 1-вата и втората скорост на уазките. По-опостена скоростна кутия, но по-неудобно за работа. Автоматиците бяха рядкост, само някои партиди Икаруси 280 и Чавдар В14-20 с 2-степенната кутия Прага 2В70. Интересно, че от 11Г5, въпреки че е се е ползвал предимно в града май няма монтирана автоматична кутия на нито един такъв, поне не ми е известно, но пък е имало малко с турбо двигател.
ЗиЛ 130/131 са със синхронизатори. И още малко офтопик. В един тираджийски форум преди няколко години прочетох, че все още американските производители на камиони произвеждали трансмисии без синхронизатори, които се доплащат (синхронизаторите де) като екстра. На мен лично не ми се вярва.
« Last Edit: 14.11.2019, 22:18:22 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3788 on: 15.11.2019, 09:49:48 »
Аз също съм чел, че в Америка големите камиони като влекачи например се предлагат стандартно без синхронизатори.

Online mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3789 on: 20.11.2019, 05:36:43 »
1320, 1420 и Икарус 280 на летище Варна
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Online Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3790 on: 21.11.2019, 18:00:41 »
Чавдар м81 на гърба на календарче от 1973г.:

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3791 on: 21.11.2019, 18:01:58 »
Това на подбалкански път при разклона за Клисура ли е?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3792 on: 24.11.2019, 11:37:52 »
 :arrow:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3793 on: 24.11.2019, 14:33:20 »
Кошчето за боклук!!!!  :D  :D  :D

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3794 on: 28.11.2019, 15:09:32 »
Да, повечето СОЦ превозни средства бяха така. Чавдар-и, Шкоди, ГАЗ 51/53, ЗиЛ 130/131/157, Краз, 1-вата и втората скорост на уазките. По-опостена скоростна кутия, но по-неудобно за работа. Автоматиците бяха рядкост, само някои партиди Икаруси 280 и Чавдар В14-20 с 2-степенната кутия Прага 2В70. Интересно, че от 11Г5, въпреки че е се е ползвал предимно в града май няма монтирана автоматична кутия на нито един такъв, поне не ми е известно, но пък е имало малко с турбо двигател.
ЗиЛ 130/131 са със синхронизатори. И още малко офтопик. В един тираджийски форум преди няколко години прочетох, че все още американските производители на камиони произвеждали трансмисии без синхронизатори, които се доплащат (синхронизаторите де) като екстра. На мен лично не ми се вярва.

Напълно вярно си е, доста шофьори го показват и в youtube:
.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 398
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3795 on: 28.11.2019, 16:30:19 »
Етап от сглобяването на Чавдар 11Г5. Извинявам се, ако снимката вече е качвана.
« Last Edit: 28.11.2019, 23:06:09 by gt_stz »
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3796 on: 28.11.2019, 18:14:06 »
Ето ви един чистак нов 11Г5 от края на 80те, още без номера, на проби. Обърнете внимание на тапицерията на седалките и предпазната гъба - мострата е идеална за седалките на В14-20, който възстановявате в момента. Някоя тапицерска фирма може да ви направи същата като оригинала - тъмнокафяво и светлокафяво.
« Last Edit: 28.11.2019, 18:15:56 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3797 on: 30.11.2019, 01:23:35 »
Коя е книгата, ако е известно?
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3798 on: 30.11.2019, 01:27:17 »
Lastwagen und omnibusse Osteuropa. Но всички останали снимки в нея от България ги знаете....
По рейс и по жена не се тича!

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3799 on: 30.11.2019, 01:45:36 »
Авторът е избрал една от възможно най-лошите мои снимки на точно този благоевградски В13-20, който по спомен е произведен по-късно от 1980-та, затова попитах. Но явно идеята му е била да покаже кога е започнало производството, а не толкова за конкретния екземпляр на снимката.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.