Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 658350 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5909
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3320 on: 14.11.2019, 10:20:31 »
Чавдар М80
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12950
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3321 on: 14.11.2019, 10:51:33 »
Относно снимката на 11г5
 "Това е първата рекламна листовка която разпространявахме на Пловдиският панаир автбусът бе продаден на винпром Преслав.

Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk

2008-ма даже със сигурност в Преслав имаше такива, с това оцветяване, но само с 1-ва врата тип хармоника. Сомням си че като бяхме там ядохме в едно заведение в центъра в студентските години на една практика, близо до което имаше спирка и ги гледах и исках да се повозя но така и не успях. Даже някъде ми се намираше и снимка но с поглед отзад, ще я потърся.

Всъщност сещам се че и при нас в София имаше 2 такива, но пак само с 1-ва врата и такова оцветяване. Единия беше в Земляне и работеше на 93, това да е било някъде около 2000-2001-ва. Спомням си на един празник на Драгалевския манастир, 15-ти август едвам се натъпка народа в него. И все изкачваше баира от центъра на Драгалевци направо нагоре, вместо по по-полегатото и заобиколно както сега новите автобуси. В Малашевци имаше също един такъв пак по това време, спомням си го на 54А, 242, 117 . После май го направиха аварийна. И двата бяха в това оцветяване и тапициран салон.

А дали нямаше и 11М3 такъв? И помните ли че в гараж Дружба имаше също 11М3-ки 39ХХ, никога не съм ги виждал на линия с пътници. Някой возил ли се е на тахя и по кои линии са излизали ако въобще са излизали с пътници, а не само персонални и за екскурзии.
« Last Edit: 14.11.2019, 11:00:19 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline madbatt

  • Писател
  • **
  • Posts: 37
  • prost ak
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3322 on: 14.11.2019, 11:39:59 »
Една зима "преди сто лета", един такъв на наклона при манастира на Витоша, тръгна от място без да превърти, а я с УАЗ 4х4, буксувах като за световно.
Шофьори бяха ...

Online Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1352
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3323 on: 14.11.2019, 12:09:09 »
Не знам дали е пускана - Чавдар 11г5, модернизиран в Кента:
Такива със същите цветове, но може би с фарове от Лада имаха "Елаците" - Челопеч или МДК - Пирдоп втората половина на 90-те.

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 327
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3324 on: 14.11.2019, 21:14:20 »
Да, повечето СОЦ превозни средства бяха така. Чавдар-и, Шкоди, ГАЗ 51/53, ЗиЛ 130/131/157, Краз, 1-вата и втората скорост на уазките. По-опостена скоростна кутия, но по-неудобно за работа. Автоматиците бяха рядкост, само някои партиди Икаруси 280 и Чавдар В14-20 с 2-степенната кутия Прага 2В70. Интересно, че от 11Г5, въпреки че е се е ползвал предимно в града май няма монтирана автоматична кутия на нито един такъв, поне не ми е известно, но пък е имало малко с турбо двигател.
А от по-висока към по-ниска подаваш и междинна газ.  :P По-опитните шофьори, които усещат добре машината, даже сменяха без съединител.
« Last Edit: 14.11.2019, 21:33:24 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 327
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3325 on: 14.11.2019, 21:28:45 »
Да, повечето СОЦ превозни средства бяха така. Чавдар-и, Шкоди, ГАЗ 51/53, ЗиЛ 130/131/157, Краз, 1-вата и втората скорост на уазките. По-опостена скоростна кутия, но по-неудобно за работа. Автоматиците бяха рядкост, само някои партиди Икаруси 280 и Чавдар В14-20 с 2-степенната кутия Прага 2В70. Интересно, че от 11Г5, въпреки че е се е ползвал предимно в града май няма монтирана автоматична кутия на нито един такъв, поне не ми е известно, но пък е имало малко с турбо двигател.
ЗиЛ 130/131 са със синхронизатори. И още малко офтопик. В един тираджийски форум преди няколко години прочетох, че все още американските производители на камиони произвеждали трансмисии без синхронизатори, които се доплащат (синхронизаторите де) като екстра. На мен лично не ми се вярва.
« Last Edit: 14.11.2019, 22:18:22 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4069
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3326 on: 15.11.2019, 09:49:48 »
Аз също съм чел, че в Америка големите камиони като влекачи например се предлагат стандартно без синхронизатори.

Online mitakis

  • Vintage vehicles
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3466
  • 2660
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3327 on: 20.11.2019, 05:36:43 »
1320, 1420 и Икарус 280 на летище Варна

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2757
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3328 on: 21.11.2019, 18:00:41 »
Чавдар м81 на гърба на календарче от 1973г.:

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 8710
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3329 on: 21.11.2019, 18:01:58 »
Това на подбалкански път при разклона за Клисура ли е?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5909
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3330 on: 24.11.2019, 11:37:52 »
 :arrow:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1027
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3331 on: 24.11.2019, 14:33:20 »
Кошчето за боклук!!!!  :D  :D  :D

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 880
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3332 on: 28.11.2019, 15:09:32 »
Да, повечето СОЦ превозни средства бяха така. Чавдар-и, Шкоди, ГАЗ 51/53, ЗиЛ 130/131/157, Краз, 1-вата и втората скорост на уазките. По-опостена скоростна кутия, но по-неудобно за работа. Автоматиците бяха рядкост, само някои партиди Икаруси 280 и Чавдар В14-20 с 2-степенната кутия Прага 2В70. Интересно, че от 11Г5, въпреки че е се е ползвал предимно в града май няма монтирана автоматична кутия на нито един такъв, поне не ми е известно, но пък е имало малко с турбо двигател.
ЗиЛ 130/131 са със синхронизатори. И още малко офтопик. В един тираджийски форум преди няколко години прочетох, че все още американските производители на камиони произвеждали трансмисии без синхронизатори, които се доплащат (синхронизаторите де) като екстра. На мен лично не ми се вярва.

Напълно вярно си е, доста шофьори го показват и в youtube:
.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 321
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3333 on: 28.11.2019, 16:30:19 »
Етап от сглобяването на Чавдар 11Г5. Извинявам се, ако снимката вече е качвана.
« Last Edit: 28.11.2019, 23:06:09 by gt_stz »
127 - почивай в мир! :(

За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3055
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3334 on: 28.11.2019, 18:14:06 »
Ето ви един чистак нов 11Г5 от края на 80те, още без номера, на проби. Обърнете внимание на тапицерията на седалките и предпазната гъба - мострата е идеална за седалките на В14-20, който възстановявате в момента. Някоя тапицерска фирма може да ви направи същата като оригинала - тъмнокафяво и светлокафяво.
« Last Edit: 28.11.2019, 18:15:56 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2228
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3335 on: 30.11.2019, 01:23:35 »
Коя е книгата, ако е известно?

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3055
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3336 on: 30.11.2019, 01:27:17 »
Lastwagen und omnibusse Osteuropa. Но всички останали снимки в нея от България ги знаете....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2228
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3337 on: 30.11.2019, 01:45:36 »
Авторът е избрал една от възможно най-лошите мои снимки на точно този благоевградски В13-20, който по спомен е произведен по-късно от 1980-та, затова попитах. Но явно идеята му е била да покаже кога е започнало производството, а не толкова за конкретния екземпляр на снимката.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5909
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3338 on: 30.11.2019, 14:41:02 »
Чавдари
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3055
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3339 on: 01.12.2019, 21:11:47 »
Авторът е избрал една от възможно най-лошите мои снимки на точно този благоевградски В13-20, който по спомен е произведен по-късно от 1980-та, затова попитах. Но явно идеята му е била да покаже кога е започнало производството, а не толкова за конкретния екземпляр на снимката.
Имам много книги на това издателство, но напоследък се излагат наистина. Конкретно за В13-20 вече има много свободно достъпни заводски снимки из интернет, ама тия, дето са подбирали, са я карали през просото...И други снимки от книгата са пълен брак, не е само тази....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.