Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 1278006 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3800 on: 30.11.2019, 14:41:02 »
Чавдари
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3801 on: 01.12.2019, 21:11:47 »
Авторът е избрал една от възможно най-лошите мои снимки на точно този благоевградски В13-20, който по спомен е произведен по-късно от 1980-та, затова попитах. Но явно идеята му е била да покаже кога е започнало производството, а не толкова за конкретния екземпляр на снимката.
Имам много книги на това издателство, но напоследък се излагат наистина. Конкретно за В13-20 вече има много свободно достъпни заводски снимки из интернет, ама тия, дето са подбирали, са я карали през просото...И други снимки от книгата са пълен брак, не е само тази....
По рейс и по жена не се тича!

Offline Sailor Moon9521

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 467
  • 私はイカルス―ガンツ280.92Tがすきです。
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3802 on: 08.12.2019, 02:17:03 »
Група Нова Генерация и компания, около началото на 90-те(със сигурност преди 92-ра).
Някой дали ще може да познае местоположението? Прилича ми на някой морски град.


Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3803 on: 10.12.2019, 11:02:19 »
 :arrow:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3804 on: 15.12.2019, 20:58:07 »
Кадри от заснето изпълнение на Васил Найденов от 1979 г. с Чавдари 11Г5 - единият с бели врати, тип "хармоника" с прозорци и в долната част, а другият с двойни бели врати. Бонус - предницата на Чавдар 11М3, пътуващ от Орлов мост към Ректората.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3805 on: 20.12.2019, 10:10:48 »
Чавдар B 13-20 в Благоевград, 2006г. Източник:  http://www.terhautz.com/bildersets/bilderset_12.php
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3806 on: 21.12.2019, 20:10:30 »
Чавдар 11м4 на СО "МАТ" - Пазарджик, на командировка в Йордания, 80 -те години:

Източник

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3807 on: 23.12.2019, 22:40:41 »
Аквариум на календарче-листовка за месеца за безопасност на движението - април 1984 г., издадено от МВР - Ямбол

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3808 on: 09.01.2020, 12:17:01 »
1 - Гарата - Захарен завод
Русе?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline TRIZUBECA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1010
  • пендел
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3809 on: 09.01.2020, 12:25:26 »
Защо се наричат аквариуми? :laugh:

Offline dakata

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3810 on: 09.01.2020, 20:42:54 »
Защо се наричат аквариуми? :laugh:
Заради големите прозорци и ръбатата форма на каросерията.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3811 on: 13.01.2020, 09:54:22 »
Дизайн изпреварил времето си с 30 години.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3812 on: 13.01.2020, 11:03:34 »
Чавдар М 80
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3813 on: 13.01.2020, 11:30:42 »
Дизайн изпреварил времето си с 30 години.

Ръбатите кароси Б731 и цялата 700 серия са от същото време. Какво му е изпреварващото на дизайна? Много си е бил съвременен (съ-временен да се чете като съотвестстващ на времето, а не като изпреварващ времето).
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3814 on: 13.01.2020, 11:57:42 »
Разработването на 14-20 и 13-20, започва през 76-78 и влиза бързо в производство 1981. Моделът следва тенденциите на съвременният дизайн от Италианските производители на каросерии. Избрани са ръбести форсми с цел по-лесен заводски ремонт. Каросата излиза около 1982-ра.
The Grand Tour

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3815 on: 13.01.2020, 13:33:23 »
Кароса семейство 700 има прототипи от средата на 70-те години, 1981 започва производството на междуградски вариант. Също Кароса е далеч по-прогресивна като конструкция със задно разположение на двигателя съответно минимален шум и минимална миризма в салона. :rolleyes:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3816 on: 13.01.2020, 16:34:12 »
Кароса семейство 700 е абсолютен боклук, питай многото собственици на транспортни фирми, които масово ползваха такива втора ръка. Нито двигателят Шкода Европа е стока, нито каросерията, нито нищо....Същото се отнася и за наследниците 800 и 900, както и за предшествениците СМ/СД11. Последната читава Кароса е Шкода 706 РТО. Иначе според книгите ръбестата Кароса е от 70-те, но влиза в производство през 81-ва, а първите партиди съвсем са били шкарт.....При нас проблемът е много добре измислен автобус, но калпава румънска база и неподходящи материали, обаче не е имало други....
« Last Edit: 13.01.2020, 16:38:50 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3817 on: 13.01.2020, 16:41:30 »
Германска база, румънска изработка за съжаление.
The Grand Tour

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3818 on: 13.01.2020, 19:19:38 »
Имам въпрос макар, че може и да е коментирано. В България имало ли е някакви бройки ЧАВДАР 11 М-4 с двигатели КАМАЗ? И някой има ли впечатления от този вариант? Ако не преки, то поне някой да му е разказвал. Преди  време във фирмата, където работех имаше един човек от охраната, който е бил шофьор в градския транспорт, а след това в армията. Той ми разправяше нещо за някакви полски двигатели на М-4, ама аз не съм чувал подобно нещо и според мен се бъркаше.
Нация от лошо гледащи директори

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #3819 on: 13.01.2020, 19:29:27 »
Имаше и то не малко с Камаз. До сравнително скоро такива имаха Главбулгарстрой, познаваха се по звука.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР