Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 850523 times)

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1736
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4060 on: 28.10.2020, 21:29:04 »
Чавдар М65 - №37 или 57 - твърди се, че е в София.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4061 on: 30.10.2020, 20:14:16 »
Чавдар 11м3 в Тутракан, 1976г.:

Източник

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1297
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4062 on: 02.11.2020, 09:06:17 »
Не съм убеден, че е на-правилната тема, но се чудих къде да публикувам тия неща от класик кар форума.

Сума ти видеа като тия от Несебър и Бургас от 1970г снимано от германци, с много Чавдари и други автобуси, и какво ли още не:

https://open-memory-box.de/roll/109-01/00-09-58-18


https://open-memory-box.de/roll/109-05/00-04-51-04

Ето ги всичките:

https://open-memory-box.de/box/109

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4063 on: 02.11.2020, 11:22:29 »
Чавдар 11м4 и Чавдар м81 в ДАП - Силистра. Интересното е,че в публикацията се казва, че шофьорът, който се вижда и на двете снимки е работил в ДАП - Силистра между 1987 и 1996,което значи, че там са имали  поне един м81, оцелял чак до края на 80 - те.
Източник

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3558
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4064 on: 02.11.2020, 15:38:43 »
Не е М81, 11М3 е. Снимката е крива, огледай хубаво из вътре. Даже дали не е и 11М4 - при 11М3 предният люк е по-назад, точно при вратата...Което не изключва в делиорманските ДАП-ове да е имало оцелели М81 в движение.
« Last Edit: 02.11.2020, 15:45:40 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2463
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4065 on: 02.11.2020, 18:41:26 »
Кента 11М4 и Чавдар 11М4 пред Националния стадион Васил Левски, заснети между 18-20.09.2008г. Източник: https://www.soke2.de/2012/11/22/sofia-stadion-vassil-levski-nationalstadion/
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4066 on: 03.11.2020, 17:06:37 »
Чавдар м81 на входа на Враца, 1970г.:
Източник
« Last Edit: 03.11.2020, 17:12:31 by Magirus deutz »

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2957
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4067 on: 05.11.2020, 22:29:37 »
Тази снимка ми е много позната, но може и аранжировката да е различна. Аквариум в Козлодуй, 1992 г.


Най-хубавата трева расте най-близо до централата

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3750
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4068 on: 05.11.2020, 22:49:18 »
Чавдар на РДТ Смолян, за съжаление се вижда малка част.
RDT Back by Bruno Semplice, on Flickr
« Last Edit: 05.11.2020, 23:07:07 by mitakis »

Списък на подвижния състав в София
Забравете провалите,
запомнете уроците.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2463
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4069 on: 07.11.2020, 19:49:59 »
Три снимки, направени в периода 1970-01.1986г. На  повечето източникът е изписан върху тях.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4070 on: 09.11.2020, 11:20:23 »
Катастрофирал Чавдар 11м4 в София, 1986г.:

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1736
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4071 on: 11.11.2020, 11:23:52 »
Две от Петрич - Чавдар М30(?) и М65.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2957
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4072 on: 16.11.2020, 19:10:06 »
Това интересно салон на какъв модел Чавдар е, двигателят изглежда напречен.
Снимката е от Български визуален архив.


https://visualarchive.bg/Imaginary-Archive-gallery-item-1385.html

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13876
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4073 on: 16.11.2020, 19:20:17 »
По прозореца на шофьора може би това не е Чавдар. На Чавдар на почти всички модели прозореца се сваля надолу и извивката отгоре е по-голяма, и таблото е друго, дори и на малките на шасита ГАЗ и Зил. Също не се сещам за модел при който двигателя да е така.

Това според мен е автобусче Кубан, по профила на прозорците ми прилича на такова, може и някой по-ранен ПАЗ.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4074 on: 16.11.2020, 20:12:24 »
Това интересно салон на какъв модел Чавдар е, двигателят изглежда напречен.
Автобусът е ПАЗ 672.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3211
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4075 on: 16.11.2020, 20:13:04 »
Без да съм капацитет по въпроса и на мен ми мяза на ПАЗ.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1736
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4076 on: 16.11.2020, 23:34:13 »
Интересното тук е, че Чавдарът е без печатен регистрационен номер върху каросерията - дали не е хванат в момент на доставка от завода до собственика му? Реално изглежда чисто нов, без инвентарни номера и логата на ДАП.

Източник: БВА

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3558
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4077 on: 17.11.2020, 03:54:53 »
Няма номера, даже е от първите серии. Стоповете са от Сетра, не от Вартбург.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1417
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4078 on: 17.11.2020, 10:27:04 »
Интересното тук е, че Чавдарът е без печатен регистрационен номер върху каросерията - дали не е хванат в момент на доставка от завода до собственика му? Реално изглежда чисто нов, без инвентарни номера и логата на ДАП.

Още тогава е имало нужда от велоалея на надлез "Надежда". :D Това трябва да е мястото на заснемане.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4079 on: 20.11.2020, 23:38:20 »
Три Чавдара 11м4 и един lc51, снимани прд стадиона в Кърджали, 80 - те години:

Източник