Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 815313 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13668
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4080 on: 20.11.2020, 23:51:06 »
Този най-отляво е 11М3.

А на тоя с Вартбурга някой му е гепил пластмасовата решетчица на въздухозаборника :)

Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3478
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4081 on: 21.11.2020, 23:42:03 »
Листовка за В14-20. Не мога да я кача, файлът е голям.
https://www.wikibus.org/library/brochure/2248

https://www.wikibus.org/library/
Огромна библиотека със сканирани листовки за свободно теглене за каквито се сетите марки автобуси....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2945
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4082 on: Yesterday at 00:28:06 »
Чавдар м81, сниман някъде из България, вероятно в края на 70 - те години:
Източник

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3134
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4083 on: Yesterday at 08:31:18 »
Тези на последната снимка вероятно се подготвят да бутат, което ми възвръща спомени какви зими и колко сняг имаше, а сега натрупа 5 сантиметра и държавата блокира!  ;)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13668
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4084 on: Yesterday at 13:11:12 »
Ехаа супер, любмия ми дизайн на шаси Шкода. Освен зимите и автобусите в какви снегове пътуваха. А сегашните като падне 2 пръста сняг и започват да им се сучат по пътя ремаркетата. В Шумен и Добрич съчленените аквариуми в какви виелици са пътували, както и съчленените М80-тки до Дивдядово.

В книгата пише че в М81 печката е можела да поддържа +25 градуса вътре при -20 навън и дори е имало пречиствател на въздуха. Много сполучлив дизайн се е получил с тези стъкла отпред, и седалките са ми разказвали че са били много меки и удобни с висока облегалка и на по-големи отстояния от на следващите модели.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР