Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 1278129 times)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1280 on: 09.04.2010, 19:15:35 »
Уточнихме модела и каросерията. Някой возил ли се е на такава чавдарка куплирана с друг двигател. Според мен всякакви редови двигатели са подходящи, като най-големия проблем е връзката със скоростната кутия, ако остава фабричната или с кардана ако се монтира и друга предавка. Самото изпълнение не е кой знае какво, но предварително трябва да се подберат правилните материали и да се направят прецизни изчисления, в противен случай ресурса на изработеното е непредсказуем.
Редно е Кента, като фирма с опит и претенции, да започнат такива модернизации, а не само фейслифт. Монтирането на ДВГ с турбокомпресор, отговарящ на Евро 3/4 ще удължи значително експлоатацията на тези автобуси, а все още има населени места където те са преобладаваща част от автопарка и финансирането недостига за подмяна.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1281 on: 09.04.2010, 21:10:44 »
Сега да ви разкажа за един още по уникален Чавдар 11М3/Г5, който през 1999 год.
...
Един войник от поделението твърдеше, че е говорил с шофьора и от него разбрал, че двигателя е Волво, но това не е сигурна информация.
Имало е такива случаи, точно с двигатели Волво. Те са поставяни и на 11М4. Но интереснотo при тях е, че след това са ги сменяли, те не са били така заводски. Освен по тези признаци, за които
споменаваш, те се познават най-вече по сменениЯ заден мост, който е незначително по-широк, но достатЪчно забележимо как заднате гуми излизат или ''стърчАт''с 10-15мм. А на самиЯ мост пише Волво, точно както на 141 на средния има Мадара.
Тези смени са правени от останали запазени двигатели, които са навъртЕли обаче достатъчно пробег и по такива причини са били поставяни на някои автобуси. А самите двигатели, преди това са принадлежали на влекачи за междинародни превози- бивше СОМАТ(дифиан: и сега си е СОМАТ).
По онова време марката Волво е била с пословична издръжливост.
Даже е имало реклама през 60-те години, май пак на Волво беше, в която се казва- Купи си Волво, за да те надаживее. Нещо такова гласеше.

А сега малко по назад да отидем, за моделите М80 и М81, които са пак на база на Шкода, но... Те са правени в Омуртаг, а М81 на по-ранен етап. Много е трудно да се каже, за причините довели до тези разцепвания по тавана при М80. Под причини не чисто физичните, а тази, поради които са възникнали именно тези процеси. Ясно е, че поради претварване конструкцията не издържа, но оттук нататък липсва достатъчно информация. А именно били ли са 1:1 като Шкода, или са олекотявали шасито поради някакви причини, или са опитвали да наложат по-разнични варианти -от които по някакъв начин да избягат от сянката на Шкода, за да могат да се нарекАт Български. Това се все въпроси, на които трудно може да се даде еднозначен отговор. А те, самите модели, са познати като Омурташки и Ботевградски.
Така в Ботевград, нека да кажем: изцяло на шаси Шкода, започват да се произвеждат 11М3 и 11Г5.
« Last Edit: 09.04.2010, 22:11:52 by difian »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1282 on: 09.04.2010, 21:34:36 »
За съжаление е много трудно да се намери, да не кажа невъзможно, каквато и да е информация за неуспехите на социалистическото производство, в т.ч. и Чавдар М80/1. Само някой жив свидетел от кухнята би могъл да разкаже. Шасито едва ли са го пипали, предполагам че е 1:1 от Шкода РТО, но каросерията си е изцяло българска, при това първата 100% метална, проектирана е в София, ръководител на екипа е бил инж. Ачков. Вероятно някъде се пазят архиви, обаче едва ли може да се намери причината за неуспеха в библиотеките...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1283 on: 10.04.2010, 16:25:45 »
Хммм, обаче ако с новата каросерия започват да се произвеждат през 1974-та година, тогава защо онзи от снимките е произведен през 1970-та година? И забележете няколко интересни неща, на този, който се продава за 5000лв. от снимките-капака на двигатгеля, таблото на шофьора-този наистина е някакъв уникат, може би от първите произведени такива или от по-ранните. Тези, които аз помня бяха с по-различен капак на двигателя, по-различно табло и малко по-различен салон и плоскости в салона, освен това повечето нямаха перденца в салона. На такъв не помня да съм се возил. Някой от вас помни ли точно такъв тип?
Иначе определено автобусчето изглежда супер.
Има наистина доста разминаване в дати, цифри и т.н. Едва ли обаче е бил прототип, просто от първите произведени броики. Що се отнася до таблото, някои от моделите са с по-други табла, а кожуха на мотора на по-късен етап е бил променен. Фаровете на някои са били кръгли, а по-късно ги правят правоъгълни.
Намерих едни снимки в Чешки саит, от които се вижда какво табло са имали, поне истинските Шкоди.






Интересното е как след втората ос долната част се вдига нагоре.
Защото от втората ос назад няма нищо под пода. Най-вероятно този е оригинално с 1 врата, иначе не биха си играли да го скосяват така.
Това наистина е доста странно и интересно. Правени са така скосени за да може човек да се наведе и влезе, да остане полуклекнал отдолу. Ако погледнем в салона, отзад има един балкон на който са поставени последните седалки, под него това пронстранство позволява на човек да остане скрит или да послужи като параван.
А самата цел е да извърши някаква наложаща физиологична нужда - това съвсем сириозно, нали 11М3 са туристически, все пак! 

« Last Edit: 10.04.2010, 16:28:55 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1284 on: 10.04.2010, 19:12:02 »
Нима искаш да кажеш, че пространството под т.нар. "балкон" от 5 седалки се е ползвало за тоалетна ??? Аз винаги съм мислел, че това е багажник или сервизно място за части при евентуална авария...
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1285 on: 11.04.2010, 00:04:36 »
Ми то попринцип при 11Г5 отзад е скосено, но не чак така като при този на снимката. Може да е минавал ремонт и ако са сменяли страничните ламарини тази отзад да са я изрязали така накриво и за това да е така например.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1286 on: 11.04.2010, 00:34:43 »
Сега разгледах снимки на три автобуса като горните два от снимките, и се оказа, че този синият отзад бронята му е доста нагъната, и няма броня. Оранжево-жълтият на ивиците също бронята едвам му се крепи. Намирам снимка и на трети автобус като тези двата, който пък не е скосен. Не мога да споделя снимките, тъй като авторът не е разрешил за това... но пък мисля, че ги има в тези клипове:

Салон - http://www.vbox7.com/play:af86acc6&start=209 (03:29)
Самия автобус в действие - http://www.vbox7.com/play:44c2c229
Ето тук виждам и 4 автобус с една врата - http://www.vbox7.com/play:d1bec23c прегледайте клипа. Има и М80 Флуорограф (обърнете внимание, колко са заоблени ъглите при задната част на 11Г5-цата с 1 врата)
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1287 on: 11.04.2010, 01:32:52 »
Същото скосение го има и на камиона за безалкохолни напитки. Забравете всякакви случайни действия, на криво, на право. Целенасочено са ги правели така, въпросът е защо.

Offline Vladimircho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
  • И дълъг да е един трамвай, винаги ще се напълни
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1288 on: 11.04.2010, 03:39:12 »
Сигурно за да не търкат ламарини в асфалта, като видят зор да катерят някое нанагорнище с по голям градус на наклона. :D :D Може версия  4x4 да са замисляли да направят, или са им свършили ламарините.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1289 on: 11.04.2010, 17:47:13 »
Защото от втората ос назад няма нищо под пода. Най-вероятно този е оригинално с 1 врата, иначе не биха си играли да го скосяват така.
Аз също смятам, че причината за скосяването е, че няма нищо под пода. Двувратите 11Г5 имат врата, а 11М3 багажник на това място. 
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1290 on: 13.04.2010, 17:11:05 »
Нима искаш да кажеш, че пространството под т.нар. "балкон" от 5 седалки се е ползвало за тоалетна ??? Аз винаги съм мислел, че това е багажник или сервизно място за части при евентуална авария...

В багажника отзад има два шкафа на шейна, втория е за резервна гума, така те се издърпват, ако е необходимо –но мястото е достатъчно и за човек. В салона, точно пред балкона има шахта, нейното предназначение е същото.
На снимките се вижда, че при някои лисва това скосяване, вероятно това са от последните произведени.


Тук http://www.buschavdar.e107deluxe.org/page.php?2  за модела 11Г5 е посочена 1995 г като крайна дата на производство.
Ако се върнем началото или пролетта на 1991г, тогава това, което е представлявало "СД -Градски Транспорт" се разпада. Именно то е разпределяло всички доставки на автобуси по различните Предприятия а оттам и по Клонове в страната. Чрез него са разпределяни и Чавдарите, а когато то се децентрализира или престава да съществува, вследствие на новите икономически ''потребности'', напрактика и спира производството, на до този момент познатите модели на Чавдар.
Получилите независимост Предприятия, вече не получават помоща от ''СД-то'', в това време те започват да се грижат сами за всичко и разчитат най-вече на завареното положение в което се намират. Картината след тези 1991 г е ясна, в редица градове започват едни процеси на приватизиране на ГТ, а някои и до сега продължават. През следващите 5 години никое новосформирано дружество вече няма получени нови автобуси, при това Чавдар, а колко от тях са имали и възможност да го сторят при новите условия е друг въпрос.
При тези реалности, Чавдар, чиято  основна цел е ориентирана за нуждите на вътрашния пазар, напрактика спира производство -обяснимо, липса на пазар. Ако е имало пуснати броики, през началото на 1991 г или по-късно, това са били тези, които евентуално са останали недовършени, но са били в някакъв стадий на изграждане и е имало купувач.
Оценявайки обстановката в Ботевград са наблегнали на забавеното –по разнични причини, производство на новата гама модели.
Затова според мене, реалният срок на производство, при това сериино, на всичките модели от това време е до края на 1990 г, а не посочената при 11Г5 –1995г.
При модела 11М4, мисля че някъде 1987 –не са ми много ясни причините за това, да ли е било свързано с лиценза или друго, но нещо подобно е било.
За модела 120 е посочена начална година за серийно производство 1993. От съществуващата информация единствените 20 плюс 1 са произведени и доставени в Бургас през 1996г. Като първите 9 пристигат края на септември, един остава на Пловдивския панаир, като по-късно се присъединява към другите. Ако е имало произведени до този момент, този е нямало да отоде на изложение в Пловдив, при това забавени сроковета за доставка. За това говори и факта, че в началото на 1996 г от Ботевград пращат като компенсация за предстоящото закъснение  втори път предсерийния както и прототипа, син 130 и един туристически (330-?) като първите два около 3 месеца обслужват автолинии в Бургас. Края на годината има още 10 доставени, а на следващата 97-ма един произведен, който пак е показан на Пловдивския панаир.
Ето защо, мисля че годината на производство на модела 120 е 1996-та, а не посочената 1993-та ,като вероятно са имали предвид фактическата година на модела 130. За него се знае, че са произведени няколко броики.
За модела 121 той се появява през 1997 г, след произведените вече 120-ки.
Разбира се, далече съм от мисълта, че знам вличко точно и ясно. При създаването на сайта е заложена тази информация с която се е разполагало, при това, че някой се е постарал –говори: Много добре :) 
 
« Last Edit: 13.04.2010, 17:26:14 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1291 on: 13.04.2010, 18:37:29 »

Ако се върнем началото или пролетта на 1991г, тогава това, което е представлявало "СД -Градски Транспорт" се разпада. Именно то е разпределяло всички доставки на автобуси по различните Предприятия а оттам и по Клонове в страната.

При модела 11М4, мисля че някъде 1987 –не са ми много ясни причините за това, да ли е било свързано с лиценза или друго, но нещо подобно е било.
 
 


Мисля, че СД “Градски транспорт” е съществувала само в София, на подчинение на общината. Във всички други градове са съществували автокомбинати (съчетаващи автобусни – градски и междуградски, тролейбусни, таксиметрови и товарни превози), известни и като ДАП-ове (от по-ранни периоди, когато са наричани “Държавни автомобилни предприятия”), подчинени на ДСО “Автомобилен транспорт”, затова на много места из страната могат все още да се види логото на ДСО “Автомобилен транспорт” или негови производни по общинските автобуси (например в Перник). http://bulgaria.domino.bg/pernik/firmi/prevozi/images/logo.gif  Не съм сигурен дали с масовото навлизане на тролейбуса в окръжните градове през втората половина на 80-те, в някои градове ГТ не преминава също на подчинение на местните власти.

За 11М4 има снимки на произведени и изнесени в Русия през първата половина на 90-те години (мисля, че и включително 1995 г.).
Интересно “фейслифтовете” с фарове от Лада дали не са от последните години на производство – такива са слагани на почти всички модели – 11М3, 11М4, В1420, LC51, 141?

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1292 on: 13.04.2010, 20:12:13 »
Quote from: zirka
Разбира се, далече съм от мисълта, че знам вличко точно и ясно. При създаването на сайта е заложена тази информация с която се е разполагало, при това, че някой се е постарал –говори: Много добре :) 
В началото сайта започна с оскъдна информация. А информацията, която е в момента, е от брошурите от немския форум за Икарус, която беше преведена от руски от същите брошури. На места информацията е непълна, защото просто няма източници, от където да се черпи същата. Ако някой открие някаква грешка или неточност, ще я корегирам веднага, просто информацията за Чавдар е оскъдна и трудно се намира, затова, ако някъде нещо не е както трябва - веднага ще бъде редактирано :)


Всички 11М4 са с фарове на "Лада" в Габрово. Виж пример в подписа ми. Също съм виждал и В14-20 с такива фарове. А съществуват ли В13-20 с кабина като на съчленения модел? Въпроса ми идва главно от факта, че съм виждал и съм се возил в Чавдар, който е рязан (?), с кабина, с 2 Х 4 копчета на таблото за вратите (типичен рязан В14-20)...но...защо прозорецът преди предната врата е малък (като при 13-20) и след него да бъде големия, вместо обратното, както е при 14-20? Примери: тук, тук и тук
« Last Edit: 13.04.2010, 20:29:31 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1293 on: 13.04.2010, 21:44:50 »
Извинявай за тъпия въпрос, но несъм наясно, от поста ти оставам с впечатление, че администрираш сайта www.buschavdar.org. Ако е така, то ти обещавам някаква информация, заточил съм си архивите на село, имам една книжка "Автомобили" от поредица за превозните средства, стари броеве на Авто-мото свят и разни други печатни материали, всички издания преди 1990. При първа възможност ще ги прегледам и препиша, каквато ценна информация намеря.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1294 on: 14.04.2010, 10:23:19 »
Фаровете от Лада при 11М4 са монтирани при основен ремонт, оригинално такива при този модел няма. Първите Чавдари с такива фарове всъщност са прототипите 130,140, 330, 410 и 420, показвани през втората половина на 80-те години на пловдивския панаир. В последствие, произвежданите през 90-те години серийно 120, 130 и 141 са със същите фарове. А от по-рано, също края на 80-те години има една леко модернизирана серия "Авия", също с такива фарове. Друг отличителен белег на тези Авии е боята - долна част изцяло в синьо, а горна - в бяло, а също и цялото предно стъкло. Те са и с надпис на латиница. Тези козметики са направени, защото известен брой е изнесен в Чехословакия. Между другото първите серийни Икарус 415 от 1984-та и прототипите на съчленения Икарус 435 (1985-88) са със същите фарове от Лада-петица.

Има В 13-20 оригинално със затворена кабина като на В 14-20. Виждал съм в Пловдив такива. Но това е вторият вариант. По-ранният В13-20 е с кабина от Икарус 260/280 от по-стария тип, преди 1985-та - в Ботевград са монтирани оригинално такива кабини, а най- ранният - само с едно тъмно стъкло зад гърба на шофьора.

11М4 се произвежда серийно поне до 1996-та, наистина малко брой, главно за малкото останали пишман-държавни предприятия. Последните бройки са в сиво и червено, с двигател Камаз. Известен брой през 90-те отиват в Башкортостан, Русия, заедно с последните 60 произведени В 14-20.
« Last Edit: 14.04.2010, 10:48:11 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1295 on: 14.04.2010, 15:11:27 »

Скоро разбрах, че Б14-20 са изнасяни за Башкортостан, а за 11М4 незнаех, сега научавам повече. Винаги ми е било странно защо по информащията която ми е била известна 11М4 се правени до 1987, а 11М3 до 1990.
Много е трудно в определянето на сроковете да се даде точната информация. Тази, за която аз споменавам, е ма база на вътрешен пазар и по-специално по отношение на доставките за ГТ по места.


Мисля, че СД “Градски транспорт” е съществувала само в София, на подчинение на общината. Във всички други градове са съществували автокомбинати (съчетаващи автобусни – градски и междуградски, тролейбусни, таксиметрови и товарни превози), известни и като ДАП-ове (от по-ранни периоди, когато са наричани “Държавни автомобилни предприятия”), подчинени на ДСО “Автомобилен транспорт”, затова на много места из страната могат все още да се види логото на ДСО “Автомобилен транспорт” или негови производни по общинските автобуси (например в Перник). http://bulgaria.domino.bg/pernik/firmi/prevozi/images/logo.gif  Не съм сигурен дали с масовото навлизане на тролейбуса в окръжните градове през втората половина на 80-те, в някои градове ГТ не преминава също на подчинение на местните власти.

ДСО –Държавно Стопанско Обединение, съществува или по- скоро в такъв вид за който споменаваш до втората половина на 80-те години. Тогава има преструктуриране на големиде отрасли и на самите структури с цел по-добро управление, а от ''Автомобилен Транспорт'' е отнет един клон. Създадена е СД –Стопанска Дирекция ''Автобусен Транспорт''. От нея излизат два клона, един представлява АК (Автобусен Комбинат)-това са всичките тогава окръжни градове, от тях поотделно за по-малките има, или се създават АП-Автобусно Предприятие, и втори клон СГТ -Столочен Градски Транспорт.
По това време текът различни раформи, както споменах –затова е възможно да срешнаш по други наименования най-вече при АП и АК, но самата структура е такава.
С това може да се обясни защо при всичките градове логото поставяно на автобусите е едно, а в София е друго–знака на общината най-често в този период.
Също така автобусите, които са били след ОР в СГТ, после са отивали в други градове чераз разпределяне от СД-то. Тази струтура е разпределяла напрактика всеки автобус и нов и стар. Затова споменавам по-рано, че с разпадането й си отива и серииното производство в Ботевград, което е било основно за вътрешно потребление, защото по това време всичко което се произведе, пазара  направо го лапа.

Според мене първите Б13-20, които са били за България са произведени без кабина, само със стъкло зад шофьора. По-късно с появата на В14-20 започват да поставят кабина, която има и при последните произведени Б13-20. Честа практика е било от бракуван Икарус да се вземе кабина и се постави на такъв който няма. Това е мормално, така може да се обясни защо има в някои такива кабини.

За малкият прозорец нямам обяснение.

И като споменахме за Б14-20, два които ги помня през нашалото на 90-те!
С 3063ПБ
С 3064ПБ    :goof: :balloon: :D
« Last Edit: 14.04.2010, 15:15:41 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1296 on: 14.04.2010, 21:06:03 »
И аз ги помня, бяха титуляри по линиите, които тръгваха от захарната до Банкя, Божурище и селата наоколо. Много рядко ги пускаха по А112 и по Люлин Експрес. Доколкото си спомням единия със сигурност беше автоматик, интересно дали е било фабрично или му бяха насадили скорости от Икарус автоматик, копчетата на таблото бяха абсолютно същите.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline SlaFF

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 349
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1297 on: 15.04.2010, 15:00:32 »
И колко време са изкарали машинките из Софийските улици?  :rolleyes:

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1298 on: 15.04.2010, 18:46:34 »
И колко време са изкарали машинките из Софийските улици?  :rolleyes:
По мои спомени 4-5 години. Ще ми се някой по-запознат да постне.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1299 on: 15.04.2010, 18:48:49 »
Аз имам ясен спомен за Б14-20 по 83 - мисля един или два пъти съм го виждал. Иначе бяха редовни по "Експрес Люлин"
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!