Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 1278084 times)

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1320 on: 25.04.2010, 23:14:30 »
В петък имах възможността да установя от опит разликата между софийските и бургаските 141-ци. Все съм си мислел, че при моя любим Индианец, който е в най-лошо състояние от бургаските парчета, ситуацията е "майка плаче, грамофон свири", но когато се качих в 2605 (дифиан да каже по коя линия), изпаднах в потрес.
Той всъщност започна още когато го видях да пристига. Бургаските бояджии, които замацват и чистачки и уплътнения наред с ламарините, са направо перфектни. Какви са тея боядисани лайстни, бе, господа? Това дело на гаража ли е или на Дупница/Омуртаг? Нелепите нови стопове, стъклото от Юлие на мястото на четвърта врата, както и липсата на последното малко стъкло отдясно, също ме хвърлиха в тъч.
А сега да преминем към салона. Третата врата се отваря с груба сила, за да може да проникна и да видя седалките, някои от които дори не са като оригиналните, тапицирани в такъв червен десен, че съм като във възрожденска къща, но айде, голяма дума да не казвам, че явно трябва да сте благодарни, че въобще са били така милостиви и са ги тапицирали. Отивам най-отзад, придружен от гида си и започвам да се наслаждавам на двигателя, който звучи повече като смесица от двигателите ЗАЗ-ка и Кароса, отколкото като такъв на 141-ца. Стъклената преграда преди трета врата е мъничка и несъразмерна, а имаше и други весели недостатъци по себе си. "Любимите" плоскости имитация на дърво и тук ги има с едничката цел да дразнят зрението и естетическия ни вкус. Техен плюс обаче е, че нито една не беше подута за разлика от шперплатовите в Бургас.
Да не забравям и луминесцентните лампи - добро нововъведение, с което там, където са го ремонтирали, са казали: "Да бъде светлина!".
Возията също си беше на 6 въпреки траканията и скърцанията - ако с такава скорост се спускахме в един участък през неравностите с някой триврат МАН НГ, главата ми щеше да бъде цялата в цицини в следствие на многократното и удряне в тавана.
Васко456, като вътрешен в Малашевци, да каже дали 2605 е сред най-запазените или сред най-скапаните 141-ци и скоро ли му идва ред за брак, за да си вадя заключение за останалите софийски парчета то модела.
Каквото и да иронизирам обаче, нищо друго, на което се возих в София (общо около 20 ПС-та бяха), не ме надърви, както го направи Чавдарът. Все пак съм най-големият ултрас на тези автобуси май не само във форума, ами въобще. Точно затова настоях да се возим на него чак до края на града.

2605 е Омуртажки и салонът му е страхотен. Проблема му е, че къса шаси. То си и личи по и около 3-тата врата.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1321 on: 26.04.2010, 12:11:04 »
Да се отчете, че пътникопотока в Софийските 141 е доста по-голям от този в Бургаските.
Да се отчете също и че няма толкова тежък път както по маршрута на 94 по СВ.Наум към семинарията!

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1322 on: 26.04.2010, 16:48:41 »
Да се отчете, че пътникопотока в Софийските 141 е доста по-голям от този в Бургаските.
Да се отчете също и че няма толкова тежък път както по маршрута на 94 по СВ.Наум към семинарията!
Да се отчете и състоянието на МАН-овете по тая линия ;)
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1323 on: 26.04.2010, 16:51:18 »
Хахаха, сега да не почнете да сравнявате МАН-овете с Чавдар  :D
Да се отчете, че МАН няма констуктивни дефекти, или поне не са такива като при Чавдарите.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1324 on: 26.04.2010, 16:55:21 »
Хахаха, сега да не почнете да сравнявате МАН-овете с Чавдар  :D
Да се отчете, че МАН няма констуктивни дефекти, или поне не са такива като при Чавдарите.
Да се отчете, че конструктивният дефект на Чавдар не е заради завода производител, а заради фирмите експлоатиращи/поръчали Чавдар 141.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1325 on: 26.04.2010, 17:07:20 »
Хахаха, сега да не почнете да сравнявате МАН-овете с Чавдар  :D
Да се отчете, че МАН няма констуктивни дефекти, или поне не са такива като при Чавдарите.
Да се отчете, че конструктивният дефект на Чавдар не е заради завода производител, а заради фирмите експлоатиращи/поръчали Чавдар 141.
Експлоатиращи демек гаражите ли?
Значи още от стъпването им в Малашевци са започнали да ги оправят. Преден мост, заден мост нищо не е било наред..

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1326 on: 26.04.2010, 17:31:07 »
Най-вече среден.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1327 on: 26.04.2010, 18:24:00 »

2605 е Омуртажки и салонът му е страхотен...

Ти на това салон ли му викаш? Ето това долу е салон. А, да - и 211, по която основно вървят, не е никак лека линия в пиковите часове.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1328 on: 26.04.2010, 18:44:30 »
Нека не забравяме обаче един съществен факт. Когато се появяват автобусите Чавдар 141 и 120, се появява информация, че завода производител дава живот на първите –7г; а на късите –9г. Като небива да забравяме цената. Официално три Чавдара на цена един нов Мерцедес –тогава. Имаше и дискусии дали си струват, още преди да се появят.
Тук решението е било и до оцеляването на завод "Чавдар", наред с други причини в Ботевград, мисля, въз основа на тогавашнита информация и ситуация като цяло, са били наясно какво правят. Затова дават такава цена и живот на автобуса!
Това, че е забавено производството на модела и липсата на пазари дава отражение като цяло върху качеството. От друга страна, ако СКГТ в лицето на Стефан Софянски, по-късно и като министр-председател, макар и за два месеца (тогава е точно решена съдбата), беше направил нещо по дипломатично по въпроса, сега можеше да коментираме следващите модели на 141, вместо това скоро тази тема ще остане пуста.
По-дипломатично, когато го молят да вземе за трудните линии други автобуси, а същевременно и да помогне на Заводът, като за останалите  вземе тези марка. По-късно имаше инфо, че София е в състояние да спаси Чавдар, ако следващите две години имат какво да работят. По направени сметки това е времето необходимо за внедряване на нов модел, имало е преговори с някаква марка, кoя е била и в какъв стадий обаче не се съобщава.
Заедно с доставката за Бургас и тази за Тайланд, пишеше, че Приморско се канят да купят 10 броя 120-ки, а БургасБус са имали планове за цялостна подмяна от тези модели, но уви! 
И като цяло може да се каже, че наред с икономическия мотив, Чавдар става жертва и на политическата ситуация в това време, че и на името си!
       
« Last Edit: 26.04.2010, 20:26:38 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1329 on: 26.04.2010, 19:36:41 »

2605 е Омуртажки и салонът му е страхотен...

Ти на това салон ли му викаш? Ето това долу е салон. А, да - и 211, по която основно вървят, не е никак лека линия в пиковите часове.
тва на снимките ти е обор. ето ти салон:

http://mi6t0.homeip.net:8080/spirka/?action=gallery_file&file_id=15424

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1330 on: 26.04.2010, 22:00:28 »
Тези в Бургас не им са правени никакви ремонти. На по-горнита снимка всичко е оригинално в това число тапицерията на седалките. Само по-късно е слагана допълнително кабината на шофьора.
Като гледам Софийските макар и някои с по-стари снимки като цяло са по-добре от техните събратя в Бургас, та дори и сравнени от преди 4-5 г.     
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1331 on: 26.04.2010, 22:24:16 »
2621 е за пореден път е скъсал шаси.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1332 on: 26.04.2010, 23:09:53 »
2621 е за пореден път е скъсал шаси.
Любопитно ми е, когато кърпят шасита по гаражите, на "око" ли работят. Някой прави ли си труда да смята сили, материали и пр? Вероятно проблема не е само там където се къса, а трябва да се усили и някъде другаде. Сигурен съм, че в Щаер знаят къде е проблема, едва ли оригинала има такива проблеми. Има ли кадърен човек в Малашевци, който да направи консултация, дори по е-mail?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1333 on: 26.04.2010, 23:25:53 »
2621 е за пореден път е скъсал шаси.
Любопитно ми е, когато кърпят шасита по гаражите, на "око" ли работят. Някой прави ли си труда да смята сили, материали и пр? Вероятно проблема не е само там където се къса, а трябва да се усили и някъде другаде. Сигурен съм, че в Щаер знаят къде е проблема, едва ли оригинала има такива проблеми. Има ли кадърен човек в Малашевци, който да направи консултация, дори по е-mail?

На око, с планки и така. А 2621 освен, че е много изгнил къса шаси все на различни места.

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1334 on: 26.04.2010, 23:30:01 »
тва на снимките ти е обор. ето ти салон:

http://mi6t0.homeip.net:8080/spirka/?action=gallery_file&file_id=15424

Я, помисли пак! Като гледам това чудо от линка, се радвам, че нашите не са ходили в Омуртаг. То това си е чисто и просто гавра и извращение на салона на хубавия автобус. По повод плоскостите имитация на дърво имам чувството, че положението е "идва момент, в който болката започва да ти харесва". Толкова много сте свикнали с тази грозотия, че е започнала да ви радва. При нас има само два Чавдара с подобни плоскости (чиито поставяне все още не мога да преглътна), но не и по тавана! Поне да бяха сложили някакви бели или сиви, та да се връзва с оригиналния цвят.
Седалките с това възрожденско червено също са гнусни - защо вече не започнат направо да слагат и розови, а от "Малашевци" да организират еднополови сватби в тях? И без това сме 2010 - предразсъдъците трябва да паднат. Сериозно - ако ще слагат друг цвят, нека поне е сив, както при нас, а не да става някаква излишна какафония на цветове.
Пропуснах да спомена и опасно надвисналата тръба за хващане отзад при 2605.
Впрочем, виждал съм снимки на салона на прословутия 2616 и въпреки че не се припокрива с оригинала, поне е приемлив.

Зирка, имаш интересна гледна точка и си в правото си на такава. Не си спомням обаче при нас да е имало случаи един и същ Чавдар да бъде дърпан няколко дена подред. Вече за шаситата не мога да говоря, защото не ми е по компетенцията.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1335 on: 26.04.2010, 23:36:25 »
На око, с планки и така. А 2621 освен, че е много изгнил къса шаси все на различни места.
Добре, че поне не е на едно и също място...  :D

Ще се прави или му стига толкова реанимация?!
« Last Edit: 26.04.2010, 23:38:15 by difian »

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1336 on: 26.04.2010, 23:42:47 »
тва на снимките ти е обор. ето ти салон:

http://mi6t0.homeip.net:8080/spirka/?action=gallery_file&file_id=15424

Я, помисли пак! Като гледам това чудо от линка, се радвам, че нашите не са ходили в Омуртаг. То това си е чисто и просто гавра и извращение на салона на хубавия автобус. По повод плоскостите имитация на дърво имам чувството, че положението е "идва момент, в който болката започва да ти харесва". Толкова много сте свикнали с тази грозотия, че е започнала да ви радва. При нас има само два Чавдара с подобни плоскости (чиито поставяне все още не мога да преглътна), но не и по тавана! Поне да бяха сложили някакви бели или сиви, та да се връзва с оригиналния цвят.
Седалките с това възрожденско червено също са гнусни - защо вече не започнат направо да слагат и розови, а от "Малашевци" да организират еднополови сватби в тях? И без това сме 2010 - предразсъдъците трябва да паднат. Сериозно - ако ще слагат друг цвят, нека поне е сив, както при нас, а не да става някаква излишна какафония на цветове.
Пропуснах да спомена и опасно надвисналата тръба за хващане отзад при 2605.
Впрочем, виждал съм снимки на салона на прословутия 2616 и въпреки че не се припокрива с оригинала, поне е приемлив.

Зирка, имаш интересна гледна точка и си в правото си на такава. Не си спомням обаче при нас да е имало случаи един и същ Чавдар да бъде дърпан няколко дена подред. Вече за шаситата не мога да говоря, защото не ми е по компетенцията.

прословутия 2616, с какво? салона му е в графата гнусни - сиви смърдели плоскости, бял таван, грозна тапицерия по седалките и т.н.

и пак не мога да разбера, защо се кефиш на оригиналните салони? щото са оригинални ли?



На око, с планки и така. А 2621 освен, че е много изгнил къса шаси все на различни места.
Добре, че поне не е на едно и също място...  :D

Ще се прави или му стига толкова реанимация?!
Ще го правят. Но до събота няма да излезне на линия

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1337 on: 26.04.2010, 23:45:50 »
Кефят ме, защото приличат на нещо (изключвам подутите плоскости). Пък и точно бялото и сивото са най-добрите цветове по мое мнение.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1338 on: 26.04.2010, 23:48:15 »
И аз харесвам оригиналните салони,  но този на бургаския Чавдар изглежда доста захабен и мръсен. Софийския по-ми харесва, може да не е в оригиналните цветове, но е доста по-свеж.  :)

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1339 on: 26.04.2010, 23:50:09 »
Кефят ме, защото приличат на нещо (изключвам подутите плоскости). Пък и точно бялото и сивото са най-добрите цветове по мое мнение.
ок по твое мнение...


а ето и още по-перфектен салон