Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 1278042 times)

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1340 on: 26.04.2010, 23:53:50 »
Тони, въпросът с хигиената е нещо друго. Ако го миеха по-често и щателно, салонът на бургаския нямаше да изглежда захабен.
Васко, този вече малко по бива - седалките поне не са червени, а и има някакви стъклени прегради около вратите.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1341 on: 26.04.2010, 23:54:15 »
Да ви кажа и на мен повече ми харесват оригиналните салони, защото в ремонтираните обикновено плоскостите повече дрънчат, понякога не се слагат особено качествено и особено качествени плоскости и тапицерии. Обаче пък няма начин да се запази оригинално всичко-все пак за толкова години експоатация тапицарията се захабява, плоскостите се раздуват, издират, подовата настилка се прокъсва и рано или късно салонното обзавеждане трябва да се подмени с ново.
А аз все още не съм з виждал така направен Чавдар с такива плоскости. Колко такива има? Тези на които аз съм се возил им бяха сложили или чисто бели плоскости, или сиви, които масово слягат.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1342 on: 27.04.2010, 00:02:09 »
Да ви кажа и на мен повече ми харесват оригиналните салони, защото в ремонтираните обикновено плоскостите повече дрънчат, понякога не се слагат особено качествено и особено качествени плоскости и тапицерии. Обаче пък няма начин да се запази оригинално всичко-все пак за толкова години експоатация тапицарията се захабява, плоскостите се раздуват, издират, подовата настилка се прокъсва и рано или късно салонното обзавеждане трябва да се подмени с ново.
А аз все още не съм з виждал така направен Чавдар с такива плоскости. Колко такива има? Тези на които аз съм се возил им бяха сложили или чисто бели плоскости, или сиви, които масово слягат.
всички миналипрез омуртаг са така. се бели плоскости е само 2630 (пътника). с дървените - 2604, 05, 06, 07, 08, 13, 17, 20 и 2622.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1343 on: 27.04.2010, 00:06:32 »
Тука се заформя спор от типа:
- Кое е по-дълбоко, Искъра или морето?
- Къде се говори най-правилно български, в Бургас или София?
Сигурно е, че в Бургас повече си пазят автобусите и че София може да си позволи да ги освежава от време на време.
Лично мен ме дразни перфорацията на оригиналните тавани.
За десените е излишно да се спори, защото до голяма степен е субективно, обаче трябва да се забранят тези гадни плоскости имитация на дърво. Приличат на демодиран ламинат. Тавана на Чавдар-ите е височък и тъмното го прави по-уютен, но това може да се постигне и с наситено сиво или жълто.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1344 on: 30.04.2010, 11:26:14 »
Линиите в София трудно могат да се съпоставят с тези в останалите градове. Но е сигурно, че навсякъде подхождат по различен начин към експлоатацита на самите автобуси.
По моята преценка в Бургас също са доста счупени, да не казвам и повече отколкото в София. Особенно допреди половин година, от тогава насам какво им стана нещо взеха да ги оправят, не се движат  изгърбени. В Бургас не е никакъв проблем да си пътуват с изпуснали възглавници, цял ден, цял месец или докато не се развали. Ако вземем последния доставен, предсерийния от 2004, откакто е на БургасБус когато е на линия е винаги с изпуснати предни и задни възглавници. Едва сега, след поредния-последен ремонт на скоростна кутия са сменили и амортесьорите в средата и все още не е клекнал. Останалите по съцият начин си пътуват кой повече, кой по-малко особенно в предишните години. Ако в София стане това, не се ли прибира веднага в гаража и като сложиме по-големия пътникипоток и това, че все минава през някоя трамвайна линия дали няма да ''заоре''. Голямата разника е, че в София ги карат напонпани и целият автобус е на еднакво разтояние от земята, а в Бургас или е вдигнат в средата, а предницата и задницата са на по педя от асвалта или и в средата е долу. То вярно, А94 я няма обаче колко време могат да изкарат така из улиците на София?
И най-интересното, преди десетина години. Едно 141 като минава се чува някакъв звук на удряне на метал в метал. Отначало си мисля за някой капак, че не е затворен. При Аквариумите като им изпопада някой и друг болт от някой капак, най-често тези над вратите се чува дрънчене. Ама това продължава доста дни :rolleyes: а този звук чак отвънка се слуша. Става ми интересно и го придебнах да се кача.
На всяко полюшване от неравностите на пътя се чува вече блъскане, гледам капака на трета врата е затворен, а май оттам се чува. Като се приближих оменях :akuma: :1eye:...едното крило на вратата се блъска ту долу, другото ту горе и после обратно, така при всяко полушване, а те колкото щеш...ясно значи: скинал се е!
0137 така вървеше около месец и отдавна е за скрап
Тогава се знаеше за проблема, ама да го видиш като пътник, не е ли интересно?!?
     
В тия години БургасБус е много зле. Има редица опити да го приватизират под масата и това няма как да не се отрази и на самата подръжка. Като не забравяме, че са и без пари.
Да не съм съвсем голословен две, три снимки превени преди около два месеца. Само, ако някой познае кои автобуси са да не пише по надолу номера. Това беше молба на един от шофьорите, когато ги снимах ме видя и помоли за това. И макар, че е далече от бургаската тема, нека се съобразим с молбата на човека!




 
   
« Last Edit: 30.04.2010, 14:08:01 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1345 on: 01.05.2010, 20:41:15 »
Тука се заформя спор от типа:
- Кое е по-дълбоко, Искъра или морето?
- Къде се говори най-правилно български, в Бургас или София?
Сигурно е, че в Бургас повече си пазят автобусите и че София може да си позволи да ги освежава от време на време.
Сигурно е и още нещо. В Бургас пътникопотока е по-малък и имаме само една  автолиния,която може  да се нарече натоварена и сигурно нейния маршрут е наполовина по-къс от този на 111  примерно. Важно е обаче  да се отбележи,  че освен от автобуса,много зависи и от водача му  докога ще  движи.Имам познат, който караше една от бургаските 141-ци:  човечецът просто си беше парлапанин. След като се пенсионира, същият чавдар го стегнаха и сега може би ще  изкара още годинка две (дай  боже).
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1346 on: 05.05.2010, 09:56:53 »
Ей, днес се сетих за един епизод на отдавна сваленото от ефир предаване "Небивалици", което се излъчваше 2000-2001, най-късно до 2002 г. по бТВ. Веднъж показаха някакъв автобус, доколкото си спомням, беше 141-ица, в който шофьорът те поздравява на немски, а кондукторът или контрольорът те учи да броиш до десет на същия език. Самият автобус, ако не се лъжа, беше боядисан в сребристо и сякаш имаше разни надписи и/или шарении по себе си. Някой знае ли какво се е случило с него, дали въобще е бил софийски и то на СКГТ, дали е бил 141-ица въобще и т.н.? Защото ако е така, ми е чудно как никой досега не е отварял дума за него.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1347 on: 05.05.2010, 16:38:47 »
Има си тема за актьорските изяви, но явно, никой не се е сетил или гледал това... В сребристо бяха първите Луупове, но не е имало Чавдар с тази реклама!


Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1349 on: 08.05.2010, 00:21:04 »
 :fan: Козлодуйските са страхотни.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline G.G.F.H.

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1350 on: 08.05.2010, 10:25:43 »
Уау! Почти всички 11-ки видимо са ходили до Омуртаг, жалко че не са модернизирали и аквариумите...

P.S. Всички автобуси на снимките са си в движение, нали така?

Offline kalashnik

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 62
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1351 on: 13.06.2010, 12:46:35 »
Преди малко съвсем случайно открих, че Чавдари през 93-та са били купени и експлоатирани в малки градчета по Русия с двигатели на Камаз.

Надявам се на помнещите руския език, ще им е интересно: http://www.autoreview.ru/forum/forum64/topic3425/
THE BEST AUTOBUS - 9099

Offline Vladimircho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
  • И дълъг да е един трамвай, винаги ще се напълни
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1352 on: 13.06.2010, 13:46:08 »
А още ли има от тези съчленени Чавдари? :blink: Мислех че не е останал и един цял.Върнахте ми спомените от детството  :baby: :baby: :baby:. Един непременно трябва да стане музеен експонат.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1353 on: 13.06.2010, 13:51:58 »
Надявам се на помнещите руския език, ще им е интересно: http://www.autoreview.ru/forum/forum64/topic3425/
На бързо прегледах и няма едно добро мнение, общо взето са "разкрили" стоката ни :) Средна експлоатация от 6-7 години е просто ужасяваща статистика. Най-смешно ми стана мнението, че са направени "икономично", че даже и боята била "тънка"  :P
То в България не се научихме, че хубавото е преди всичко здраво, в т.ч. и при возилата, иначе дори и в нашия форум 90% си правят изводите за дадена машина от екстериора, компановката на седалките и кво ли не от сорта... плюем по руските дараци, но ето че са с класи над нашите. Аз, затова харесвам made in USA, пък нека дизайна им е "дървен".
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1354 on: 04.07.2010, 05:35:03 »
Преди време бяха пускани някаки сайтове на фирми от шужбина, все още ползващи Чавдари, но не си ги спомням. Вижте тук, ако се повтаря, ще се махне:
http://www.dopravakalman.eu/eng/vozovy_park.html

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1355 on: 04.07.2010, 12:40:55 »
За тези руските от руския форум е писано в 28 - 30 страница на темата  :)
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1356 on: 07.07.2010, 17:39:32 »
От днес спират 2602, 2603, 2605,, 2609, 2610, 2614, 2619 2613, 2616, 2620.

В наряда ги пишат на Текущ ремонт.
« Last Edit: 08.07.2010, 00:16:38 by vasko456 »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1357 on: 07.07.2010, 17:54:07 »
Акълът ми не го побира. как спират Чавдари, които минаха ремонт преди по-малко от година???
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1358 on: 07.07.2010, 18:02:43 »
Те и рязаните Икаруси спряха баш след ремонти.  :angry:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #1359 on: 07.07.2010, 18:05:15 »
Тях поне за персонални ги оставиха.
Не ми се мисли какви кочини ще попълнят дупките на Чавдарите. да не вземат да стегнат още някой дружбенски икарус?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/