Точно така е. Ако са предвидени да се движат средно с 40-50км/час из града, а на извънградско ги карат с 80 например, това им е максималната скорост, като оборотите на двигателя постоянно са много високи в червената зона, защото нямат по-висока скорост на която да превключат и държат на последната на много високи обороти. Демек постоянно са настъпени до край. Ако не са направени така скоростите, че да са предвидени и за извънградско каране освен градско, логично това ги амортизира много повече.
В момента по тази линия Бургас-Несебър-Слънчев бряг пък се движат съчлнени нископодови МАН-ове с 4 врати, които са произведени пак горе-долу в същият период, възможно е двигатели и скорости да са сходни, и МАН-овете също много вървят, но според мен имат и по-високи предавки, защото не ми направи впечатление при висока скорост да вдигат чак толкова обороти.