Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 1278115 times)

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #2220 on: 19.11.2012, 10:07:42 »
Да - по едно време една фирма за покупко/продажба на военна техника и активи го беше пуснала за продажба за 4000 лв. Сега го няма на сайта на фирмата.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #2221 on: 19.11.2012, 11:35:09 »

http://bgphoto.net/

Ето една снимка на салон на такъв Чавдар, който се е продавал от летището в Бургас.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #2222 on: 19.11.2012, 11:37:47 »
Да точно този се продаваше от въпросната фирма за военна техника.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #2223 on: 23.11.2012, 16:26:41 »
Снимкана на Чавдара на хотел Ескана е правена от брат ми. Имам и други снимки - на една от снимките на задницата на маршрутооказателя пише "Bourgas Airport" - тъй, че аз си мисля, че си е бил техен.
Да, този автобус, без таблото отпред беше на Летище Бургас, точно на него на задното му табло има бяло фолио със стикер "Bourgas Airport". Преди Фрапорт да вземат на концесия летищата в Бургас и Варна, всички автобуси си бяха с бургаски номера. Общо две 130-ки съм виждал и снимал през 2007-ма год., когато возеха работниците на летището:
- А2811ВМ (сега с номер В4576РА)- без предно табло, на задното облепен с бяло фолио на стъклото и стикер "Bourgas Airport".
... т.е. автобусите наистина са 3, за което и аз си мисля от доста време. В подкрепа на това, прилагам и снимка, която от доста време смятах да качвам. На нея освен тези двете 130-ки, най-вдясно, отбелязан с червена стрелка се вижда предницата на още един, а с увеличение на снимката се вижда надпис, без оформено предно табло, т.е. А2811ВМ (сегашният В4576РА).
Значи все пак са били три! Там е работата, че ние никога не сме ги виждали и трите заедно – освен на сегашната показана снимка! В началото бяха с други номера, които си бяха само за летището. После им сложиха ДК номера и почнаха да излизат извън пределите му. Единият беше А 0915 Н, мисля, а другият А 4303АА. Някъде през 2006 им слагат тези с – ''А'', за които споменаваш! Вероятно другият, третият и един от двамата с преден кафез, в първите години не е било необходимо да го пускат извън пистата и така не е получил ДК номер.

Сега веднага можем да посъберем и допълним повече информация относно бройката произведени от модела ''130'' – след промените през 1989г. Знае се, че са били построени скелетите на 10, като за крайно сглобени се споменава само за два - три броя! Нека се опитаме да ги преброим от всичките снимки известни ни досега. Започваме със снимката на синия от Пловдивския панаир. Показана на 62 стр в @ 1-то. Като синият може да е този, който е бил из София и по - късно в Бургас през 1994 и началото на 95-та г, – но от тогава следите му се губият. Броиме го за един.
Стигнахме до извода, че летищните са три, доставени към и след 1993/94г. Добавяме двата двуврати – синият военен, защото той от край време си на БА и този с шуменския ДК номер, показан на стр 69 в @ 5 -ти пост – стават 6. Тролеят – 2525, 7 броя. Поне толкова ги броя аз от снимките, за които може да се сметне, че са все различни автобуси, като не допускаме един и същ да бъде броен за два, поради някаква евентуална промяна във външния му вид на някакъв по- късен
период                                                                                                                     
                                                                                     
         
Оттук - нататък само можем да предполагаме дали и останалите три, от споменатия предвиден брои, до десет, са били завършени!
Снимката на стр. 62 показана в @ 13-то мнение, оранжевият, отново е от панаира, но има несъщественна разлика с останалите автобуси. Прозорците му не са половинки, както на другите останали, а два малки и един неотваряем. Така както са три малки при прототипа на модела ''130'', произведен към 1988г. (преди промените), показан на 69 стр в @12. Това дава основание у някои, да се твърди, че е произведен преди промените, въпреки черните му дръжки характерни за по - късния период. Лично аз не мога да преценя, но за да не се наруши сигурната броика, няма да го слагаме! Имаме и един показан на стр 86, червеникаво - оранжев с ДК номер СО5099НА – при него си личи, че е боядисван. Цветът на боята му ни кара да си мислим, че най - вероятно е бил такъв и преди. Има сведения, че такъв автобус с подобна украска е произведен 1997г, но нямаме снимка – а първоначално споменахме, че снятаме само сигурните по снимки! Но този, за когото говорихме съвсем в началото – синият от панаира показан на 62 стр, следите му след 1995 г. се губят. Възможно е той да е този, като е бил пребоядисан, но може и да не е! За да не се измени обаче положението, няма да ги смятме за сигурни, а само ще добавим, че освен 7-те, е много вероятно поне още един да е бил довършен.
Така излиза, че въпреки фактическите спънки пред завода ''Чавдар'' – в периода от последните му девет години, от които само през първата половина на този период, за когато е бил актуален моделът ''130'' – от предвидените за построяване автобуси са успяли да пласират, погледнато в други цифри, най - малко – 70% от продукцията си! Независимо, че като брои автобуси самото количеството е малко, мисля, че постигнатото проценти е забележително! А това е още един повод да погледнем по - реално на случилото се, като се опитаме да разсеем митовете за произвежданите ''боклуците''!   

« Last Edit: 23.11.2012, 16:39:05 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #2224 on: 23.11.2012, 18:15:14 »


През 94 година на летището са доставени 2 броя Чавдар модел 130 и до към 2005 година бяха само два.От тогава ми се губят следите им,а и не виждам снимка хубава на третия.Това в далечината на една от снимките мяса на Чавдар,но не е убедителна(що пък да не е Щаер боядисан в същия цвят).И последно А 0915 Н беше Чавдар 11М4 също на летището.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #2225 on: 23.11.2012, 18:36:37 »
Пичове айде стига сте се опитвали на черното да кажете бяло. Повече от ясно е, че Чавдар 130 на Бургаския еърпорт са били 3.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline plastikat

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 909
  • www.forum.gtburgas.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #2226 on: 23.11.2012, 20:34:35 »
Да не забравяме и белият Чавдар ,без прозорци ,предназначен за износ и незавършен на 100 %.Така че 10 броя произведени 130-ки ,звучи напълно приемливо.
www.forum.gtburgas.eu
Най-добрия транспортен форум.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #2227 on: 23.11.2012, 23:57:30 »
....
Сега веднага можем да посъберем и допълним повече информация относно бройката произведени от модела ''130'' – след промените през 1989г. Знае се, че са били построени скелетите на 10, като за крайно сглобени се споменава само за два - три броя! Нека се опитаме да ги преброим от всичките снимки известни ни досега. Започваме със снимката на синия от Пловдивския панаир. Показана на 62 стр в @ 1-то. Като синият може да е този, който е бил из София и по - късно в Бургас през 1994 и началото на 95-та г, – но от тогава следите му се губият. Броиме го за един.
Стигнахме до извода, че летищните са три, доставени към и след 1993/94г. Добавяме двата двуврати – синият военен, защото той от край време си на БА и този с шуменския ДК номер, показан на стр 69 в @ 5 -ти пост – стават 6. Тролеят – 2525, 7 броя. Поне толкова ги броя аз от снимките, за които може да се сметне, че са все различни автобуси, като не допускаме един и същ да бъде броен за два, поради някаква евентуална промяна във външния му вид на някакъв по- късен
период                                                                                                                     
Оттук - нататък само можем да предполагаме дали и останалите три, от споменатия предвиден брои, до десет, са били завършени!
Снимката на стр. 62 показана в @ 13-то мнение, оранжевият, отново е от панаира, но има несъщественна разлика с останалите автобуси. Прозорците му не са половинки, както на другите останали, а два малки и един неотваряем. Така както са три малки при прототипа на модела ''130'', произведен към 1988г. (преди промените), показан на 69 стр в @12. Това дава основание у някои, да се твърди, че е произведен преди промените, въпреки черните му дръжки характерни за по - късния период. Лично аз не мога да преценя, но за да не се наруши сигурната броика, няма да го слагаме! Имаме и един показан на стр 86, червеникаво - оранжев с ДК номер СО5099НА – при него си личи, че е боядисван. Цветът на боята му ни кара да си мислим, че най - вероятно е бил такъв и преди. Има сведения, че такъв автобус с подобна украска е произведен 1997г, но нямаме снимка – а първоначално споменахме, че снятаме само сигурните по снимки! Но този, за когото говорихме съвсем в началото – синият от панаира показан на 62 стр, следите му след 1995 г. се губят. Възможно е той да е този, като е бил пребоядисан, но може и да не е! За да не се измени обаче положението, няма да ги смятме за сигурни, а само ще добавим, че освен 7-те, е много вероятно поне още един да е бил довършен.
....
Автобусът, който беше около година на проби в София през 1993-94 год. никога не е бил син! Беше си червеникаво оранжево, возил съм се на него над 1000 км. За мен е най-вероятно същият да е на снимките от пловдивския панаир (примерно пост № 1711, стр. 86, първата снимка). Хайде да не съм го виждал с найлоните вътре, но си личеше, че автобуса си е нов. Например, може да е бил на панаира и оттам в София - дотолкова беше захабен, когато го видях за първи път. Може би ако разберем през коя година е сниман на панаира, ще достигнем до истината. По малко вероятно е в София да е бил СО5099ВА, но така или иначе, тъй като този в София си беше нов автобус и никога не е бил син, то би следвало да го добавиш в списъка си.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #2228 on: 24.11.2012, 14:47:02 »
Да не забравяме и белият Чавдар без прозорци, предназначен за износ и незавършен на 100 %. Така, че 10 броя произведени 130-ки, звучи напълно приемливо.
Моделът на незавършения на 100% бял автобус (предназначен за Бангкок) се води 121, огледален на 120-ката.
« Last Edit: 25.11.2012, 17:46:07 by west_1 »

Offline plastikat

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 909
  • www.forum.gtburgas.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #2229 on: 24.11.2012, 15:39:28 »
Може -не споря. Аз си мислех ,че е 130-ка,заради вратите с цяло стъкло.
www.forum.gtburgas.eu
Най-добрия транспортен форум.

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #2230 on: 24.11.2012, 16:41:13 »
Пичове айде стига сте се опитвали на черното да кажете бяло. Повече от ясно е, че Чавдар 130 на Бургаския еърпорт са били 3.



Не знам колко си сигурен,но съм работил там 9 години и съм абсолютно убеден,че до 2005 година(може да бъркам плюс/минус една година) Чавдарите модел 130 бяха два броя.Да не се хваля,но единия от тях 4303 дори съм го карал.От къде се е пръкнал третия не знам,но не е доставен чисто нов.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #2231 on: 24.11.2012, 19:42:28 »
Показаха се снимки - какво повече ти трябва като доказателство ? Ясно си личи, че има два с маршрутоуказатели и трети без - който в момента е собственост на хотел  Ескана.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #2232 on: 24.11.2012, 21:49:19 »
Ясно се вижда от снимката на пистата на летище Бургас, че Чавдарите са три на брой.Нямам спомен за 2811,но помня ясно другите два - А 2813 ВМ и А 7982 ВК
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #2233 on: 25.11.2012, 16:47:16 »
Автобусът, който беше около година на проби в София през 1993-94 год. никога не е бил син! Беше си червеникаво оранжево, возил съм се на него над 1000 км. За мен е най-вероятно същият да е на снимките от пловдивския панаир (примерно пост № 1711, стр. 86, първата снимка). Хайде да не съм го виждал с найлоните вътре, но си личеше, че автобуса си е нов. Например, може да е бил на панаира и оттам в София - дотолкова беше захабен, когато го видях за първи път. Може би ако разберем през коя година е сниман на панаира, ще достигнем до истината. По малко вероятно е в София да е бил СО5099ВА, но така или иначе, тъй като този в София си беше нов автобус и никога не е бил син, то би следвало да го добавиш в списъка си.
Добре, значи с него стават 8 – сигурни! Само да поясня, че от задните мнения, съм останал с впечатление, че се говори за син, не за червеникаво - оранжевия: грешката е при мен! И действително има някои признаци, по които може да се предполага, но да не е толкова сигурно. Имам предвид стъклата му - че е с малки отваряеми прозорци, този от панаирната снимка и този СО5099ВА. С такива стъкла е бил прототипа на модела, а повечето произведени след промените са с половинки отваряеми, само без 2525 и от въпросните двете снимки. Но както вече е известно при някои другите модели са слагани елементи, които не са от техните ( сериини ). Тук ще дам пример с последния произведан от модела ''120'', които има люкове по тавана различни от предходните 20 броя и правени за гама, която по това време вече не се произвежда!
Така или иначе, идеята ми беше да видим действителната бройка пуснати ''130 - ки'', а по този начин тя се увеличи с още един!

През 94 година на летището са доставени 2 броя Чавдар модел 130 и до към 2005 година бяха само два.От тогава ми се губят следите им,а и не виждам снимка хубава на третия.И последно А 0915 Н беше Чавдар 11М4 също на летището.
Ами значи третият се е появил доста по - късно, то там е работата, че никои от нас ( участниците във форума ) не ги е виждал и трите зеадно. И това, че този без кафеза е единствен засега от модела – ако приемем разбира се, че не е преправян. Що се отнася до другия тогава, щом бъркам номера трябва да е бил – А 0916 Н, не 15 – аз затова и писах: – ''мисля че''.

Да не забравяме и белият Чавдар без прозорци, предназначен за износ и незавършен на 100 %. Така, че 10 броя произведени 130-ки, звучи напълно приемливо.
Моделът на незавършения на 100% бял автобус (предназначен за Банкок) се води 121, огледален на 120-ката.
Ле-ле вярно, че той остава незавършен или поне е оставен с определена цел! Аз бях забравил, че и тази поръчка е пропаднала! Тя се появява някъде през 1996, по време на изработването на бургаските Чавдари и е трябвало да започне слад тяхната изработка, тоест от началото на 1997 г.! Имаше и кратко съобщение в пресата за нея, като се споменаваше и брои – дали не беше към 80 автобуса! Това което помня обаче добре, е че щели да се сглобяват на място – какво е означавало това е само догатка, но е мислено с цел да се намалят разходите по транспортирането им, които по това време явно са били големи, че да се търсят подобни варианти. Даваха се и цифри как по този начин броят е щял да се увеличи значително. Но както вече знаем от началото на 1997 г идват съвсем други времена за завода и всичко се проваля!     

И накрая Благодарности освен към west_1, за това, че приведе тази инструкция за експлоатацията на Чавдар - 141, в удобен за разглеждане вид, така и на Шофор(ът) на автобуса – Иван Тодоров Иванов, за това, че я предостави! Наред с нея обаче, излезе и единствената засега цяла снимка на протопи на модела :arrow: Е не е баш снимка, ама поне е цялата! Само да поясня, че най - вероятно, снимката от календара показана на стр. 59 е изрязана от нея. И поне за мене ще е интересно да науча къде е това масто и сградата, до която е сниман Чавдара, – ако някой може да каже!
« Last Edit: 25.11.2012, 16:57:30 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #2234 on: 25.11.2012, 17:38:14 »
За модел 121 аз имам следната информация:
Quote
Чавдар 121 е разработен като градски автобус за столицата на Тайланд, Бангкок.Автобуса е с една врата за да може всички пътници да бъдат таксувани от кондуктора. От дясно има и една аварийна врата. По проект автобусите е трябвало да бъдат предоставяни на 70% готовност. В Тайланд трябвало да се постави страничното остъкляване, пода, вътрешната облицовка, седалките, да се нанесе втори цвят и други довършителни работи.

ПП - Благодаря за поправката за 130 от west_1, явно не съм догледал нещо.
« Last Edit: 25.11.2012, 17:56:16 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #2235 on: 25.11.2012, 17:48:57 »

Точно така 0916 му беше номера от няколко дена се мъчих да се сетя.Него го регистрираха заедно с 11М4-ката защото започна сезона и само в него не можеше да се побере персонала,едва следващото лято регистрираха и другия и за това е разминаването в номерата.4303 си беше оригинално без кафез и по нищо друго не се различаваха един от друг.
През 94 година бяха двата Чавдара 130,два аквариума и три Неоплана от стария модел,като единия излизаше много рядко защото нямаше шофьор и се водеше като резерва.

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #2236 on: 25.11.2012, 17:50:46 »
Също така ми се струва, че при броенето на 130-ките е пропуснат и един Чавдар, който би трябвало да се намира в Шумен, а същият се продаваше преди много време в интернет с емблема на Мерцедес отпред. При продажбата първият път беше кафяв, в последствие пребоядисан бял и отново се продаваше. Той е двуврат.

Не е пропуснат :arrow:
Показана на 62 стр в @ 1-то. Като синият може да е този, който е бил из София и по - късно в Бургас през 1994 и началото на 95-та г, – но от тогава следите му се губият. Броиме го за един.
Стигнахме до извода, че летищните са три, доставени към и след 1993/94г. Добавяме двата двуврати – синият военен, защото той от край време си на БА и този с шуменския ДК номер, показан на стр 69 в @ 5 -ти пост – стават 6. Тролеят – 2525, 7 броя. Поне толкова ги броя аз от снимките, за които може да се сметне, че са все различни автобуси, като не допускаме един и същ да бъде броен за два, поради някаква евентуална промяна във външния му вид на някакъв по- късен период...

Offline SlaFF

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 349
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #2237 on: 26.11.2012, 10:12:18 »
По отношение на няколкото страници размисли и страсти искам да споделя, че не виждам повече смисъл да продължавате да спорите колко Чавдара имало на летището и от къде се е пръкнал хотелиерския рейс. Обадете се на хотела и питайте управителя от къде е закупен автобуса и всичко ще ви се изясни......

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #2238 on: 26.11.2012, 12:57:01 »
И накрая Благодарности освен към west_1, за това, че приведе тази инструкция за експлоатацията на Чавдар - 141, в удобен за разглеждане вид, така и на Шофор(ът) на автобуса – Иван Тодоров Иванов, за това, че я предостави! Наред с нея обаче, излезе и единствената засега цяла снимка на протопи на модела :arrow: Е не е баш снимка, ама поне е цялата! Само да поясня, че най - вероятно, снимката от календара показана на стр. 59 е изрязана от нея. И поне за мене ще е интересно да науча къде е това масто и сградата, до която е сниман Чавдара, – ако някой може да каже!
Съпоставяйки всички показани снимки на прототипни Чавдари 141 (включително последната от инструкцията на 9660), стигам до заключението,че всъщност същите са два на брой. 3342 в оригинал е с бяла броня отпред, а от показаните снимки се вижда, че другият е бил с черни брони.От тази последна снимка обаче се вижда и нещо друго.Между втора врата и съчленението на автобуса (на снимката е видно като бял правоъгълник) е остатък от шаблонът на старото лого на Бургасбус (което впрочем имаше и на Чавдарът 140 между първа и втора врата), от което става ясно, че този Чавдар също е бил в Бургас, но не е 3342, а другият.
« Last Edit: 26.11.2012, 13:04:54 by did_ko »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #2239 on: 26.11.2012, 17:02:28 »
 ^Аз мисля, че от толкова много писане по отношение на прототипа на модела ''141'' започваш вече да се оплиташ.
– Прототипа на модела има само една снимка – това е тази от инструкцията за експлоатацията на  Чавдар - ''141'', на която се натъкнахме преди девет дена. Тя е на предната страница. Другата снимка, на която обаче автобусът не е цял е правена за календара. Смея да твърдя и то категорично, че става въпрос за една и съща снимка, като за направата на календарната са взели тази, но и сградата, и задницата на автобуса са ги отстранили. Вероятно сградата за да се получи по семпло е изчистване от съпътстващия фон, а задницата, защото не им е стигнало мястото. Тогава е било 1996 г и предполагаемо, който е правил календара не е успял да увеличи пропорциите до толкова, че автобуса да се вмести в желаното мястото. То виж, че и на средния мост, вътрешните гуми са брутално отстранени – точно поради тия причини съм склонен да правя този извод. Освен това, ти сам видя на копието от инструкцията, че на автобуса си личи макар и малко, че е имал ДК номер – ако не помниш има копие в Живко. От календарната снимка, пък е останал инв. номер, които естествено не може да се види на цялата снимка. Между втората врата и съчленението е имало реклама, но тя е била на: предполагам на застрахователното дружество. И всико това е било на автобусът бил в София през 1993 г – само мисля никой не спомена дали помни рекламата! Защото ако спомените му пък са ясни и е нямал реклама тогава, то ще трябва да разсъждаване в друга плоскост, но това е отделно!
– Ти тук бъркаш, защото в Бургас на два пъти идва Чавдар - 141, като първият път беше заедно с прототипа - ''140''. Точно той имаше ДК номер. 141- та имаше транзитни номера, които знаеш че са като ''вестник'' и при подобно копие на снимка ти гарантирам, че в никакъв случай не могат да излязат – тук съм абсолятно сигурен! Че и при двете си идвания 141-та беше с един и същ транзитен номер. Поради тия и други други причини – да не се връщам, че ставам банален – с Cvert имаме достатъчно основания да твърдим, че това не е бил първият прототип на 141, които е бил в София.
Точно и тоя автобус наред с софийския се губят, защото знаеш че 3342 е завършен 1997г, а това става през 1995 г.
Засега поне аз други снимки на въпросните автобуси освен тази, която я споменахме, не съм виждал. Даже и първите снимки на 3342 са към 2006 г.

@Sixkiller, не отричам това което си го поднесъл като информация, може би допълвам нещо – то е което съм го запомнил от пресата. Останалото е мое предположение, но мисля, че съм го отбелязал като такова :)     
« Last Edit: 26.11.2012, 17:26:18 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU