Имаше наистина "аквариум" с две врати - отпред и отзад, демек средната отсъстваше. Виждал съм ги на живо - като се преместихме едно време да живеем в Обеля, имаше казарма на трудови войски. Та два такива екземпляра на военните постоянно се мотаха из квартала...Но си бяха градски. Междуградски имаше с малко по-различна конструкция, "кооперирано" производство между България и Румъния, както тролеите...За съжаление досега не съм намерил тяхна снимка.. Но изглеждаха горе-долу по следния начин: преден панел точно като на ДАК-овете (без маршрутния указател), както и формата на каросерията беше подобна, автоматична двукрила отваряща се навън врата отпред, четири големи странични прозореца (пак като на тролеите, само че с дължина почти два пъти по-голяма), задна врата с едно крило и ръчно отваряне и задна част с двигател разположен там...Демек разпределение горе-долу като на Икарус 256.....Със сигурност знам за два такива екземпляра, които работеха в Кюстендилския ДАП - оцветени в бяло, единия с оранжеви ленти, единия със сини...Отстрани "гордо" се открояваше надпис:"Автобусът е произведен с братската помощ на Социалистическа Република Румъния"..Като дължина бяха като че ли малко по-къси от 11М4.
Иначе почти всички все още движещи се единични аквариуми са преправяни от съчленени. Говоря включително и за Благоевградските....Скоро там видях един-единствен оригинален (нали знаете, че се познава по местоположението на по-късия прозорец), оцветен в бяло и синьо...Този в Дупница, за който ви споменах на стр. 18 от темата, вече го няма там, за съжаление.....
Между другото в обелското циганско поделение имаше и два съчленени В 14-20, но с три врати - втората при двигателя липсваше, както при някои от ГДР-ските съчленени Икаруси. Тези двата бяха с оранжева ливрея, за разлика от стандартните 14-20, които бяха червени...
А този 11 Г 5, който се вижда на брошурата е един от първите екземпляри от този тип въобще. Първоначално са били с тези изнасящи се навън врати, но заради многото "лягане" върху тях и съответно самоотваряне по време на движение, особено когато автобусът е пълен (често явление през ония години), започват да монтират отново врати - хармоника....