Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 1277949 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #540 on: 06.02.2008, 23:07:07 »
В Пловдив имаше съчленен междуградски Чавдар В14-20, с 3 врати-една в предната част и 2 в ремаркето, дори беше с перденца. Оцветяването беше като при градските, само че лиинята посредата не беше червена, а зелена. Отвътре незнам как беше, така и не съм се возил на него, но изглеждаше горе-долу като градските.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #541 on: 06.02.2008, 23:15:25 »
Quote from: IKAR
Междуградски имаше с малко по-различна конструкция, "кооперирано" производство между България и Румъния, както тролеите...За съжаление досега не съм намерил тяхна снимка.. Но изглеждаха горе-долу по следния начин: преден панел точно като на ДАК-овете (без маршрутния указател), както и формата на каросерията беше подобна, автоматична двукрила отваряща се навън врата отпред, четири големи странични прозореца (пак като на тролеите, само че с дължина почти два пъти по-голяма), задна врата с едно крило и ръчно отваряне и задна част с двигател разположен там...Демек разпределение горе-долу като на Икарус 256.....Със сигурност знам за два такива екземпляра, които работеха в Кюстендилския ДАП - оцветени в бяло, единия с оранжеви ленти, единия със сини...Отстрани "гордо" се открояваше надпис:"Автобусът е произведен с братската помощ на Социалистическа Република Румъния"..Като дължина бяха като че ли малко по-къси от 11М4.

Да не би да е това [attachment=4380:il02pcr_25375_890.jpg] ? Вратите малко не съответстват на описанието, но все пак...
Тук има още снимки: http://tramclub.org/viewtopic.php?p=88276#88276
« Last Edit: 06.02.2008, 23:17:14 by Balkanton »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #542 on: 07.02.2008, 10:03:36 »
Не, не е този. Тия дни ще потърся за нещо, което поне отчасти прилича на него...
По рейс и по жена не се тича!

Offline totoblg

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
    • Yahoo Instant Messenger - marlboro-men.bg
    • View Profile
    • http://avtobusitevblagoevgrad.forumi.bg
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #543 on: 07.02.2008, 15:06:11 »
Quote from: IKAR
Иначе почти всички все още движещи се единични аквариуми са преправяни от съчленени. Говоря включително и за Благоевградските....Скоро там видях един-единствен оригинален (нали знаете, че се познава по местоположението на по-късия прозорец), оцветен в бяло и синьо...Този в Дупница, за който ви споменах на стр. 18 от темата, вече го няма там, за съжаление.....


 Като спомена този нашия, синия тук имаше 2 сини и 1 червен.
 Първия синия така си го купиха,пък после изчезна на някъде  .....
 Вторият син, още върви и е със рег.номер Е 0160 АХ  / Готин номер !  /
 Той е нещо досущ  приличащо по предница на това   /снимката долу, но то е тролей а аз ви говоря за Б-13 20 автобус /
 А пък третият,червеният, също се движеше до миналата година но сега вече е бракуван.
КАЖЕТЕМИ КАК ДА СИ СЛОЖА СНИМКА ЗА АВАТАР ?

Offline totoblg

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
    • Yahoo Instant Messenger - marlboro-men.bg
    • View Profile
    • http://avtobusitevblagoevgrad.forumi.bg
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #544 on: 07.02.2008, 15:13:58 »

 И тъй като не ми е ясен ето този модел автобус /снимката/
 ще помоля Христо, който дълги години е работил в "Чавдар"
 да разясни нещо по-вече на мен и моите колеги ?
 Знам за въпросният автобус само че проекта за него е от 1967 година...
 За друго....
КАЖЕТЕМИ КАК ДА СИ СЛОЖА СНИМКА ЗА АВАТАР ?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #545 on: 07.02.2008, 19:50:38 »
още веднъж я пусни тая снимка и си с директен БАН

Offline totoblg

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
    • Yahoo Instant Messenger - marlboro-men.bg
    • View Profile
    • http://avtobusitevblagoevgrad.forumi.bg
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #546 on: 10.02.2008, 19:19:23 »

 Искам да ви попитам относно автобусите Чавдар преправени на камиони-
 със шаси на Шкода но вместо врати и седалки - място за багаж.
 Последният такъв който видях беше в град Габрово  през  2001-2002 година.
 Открих само една снимка в нета за този модел, тя е от 1991 година.
 Ето я .
КАЖЕТЕМИ КАК ДА СИ СЛОЖА СНИМКА ЗА АВАТАР ?

Xpucmo

  • Guest
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #547 on: 11.02.2008, 19:27:42 »
.
« Last Edit: 30.07.2009, 21:25:47 by Xpucmo »

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #548 on: 12.02.2008, 20:17:26 »
Имало ли е в София Чавдар с инв. номер 2626?

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1653
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #549 on: 12.02.2008, 21:21:58 »
Да 2602 до 2631 всичките си бяха Чавдар 141, но както знаеш те не са на почит в Малата и съвсем целанасочено работят по съсипването им.

Очаквам скоро 2602 или 2604 да са следващите бракувани.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #550 on: 12.02.2008, 23:26:16 »
А някой помни ли номера на тестовия Чавдар 141?

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1653
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #551 on: 12.02.2008, 23:53:41 »
Айде де, добър въпрос... Познавах един от водачите му, който и сега кара Чавдар, но е голям лъжец и вечно пиян, та незнам доколко е достоверен източник. А лошото е че съм и забравил, трябва да го питам, ако не ме омаят алкохолните пари, перманетно кръжащи край особота му

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #552 on: 13.02.2008, 17:11:00 »
Quote from: tiristor
Имало ли е в София Чавдар с инв. номер 2626?

http://77.78.129.29/spirka/?view=transport...le&pid=3414

Бракуваха го края на миналата година.
Следващия бракуван май ще е 2629.

Мързи ме да се ровя из моделите - кое е тестов Чавдар 141?

Оня 1993 г. нямаше номер(сега има 1-2 такива в Бургас)

Помня един единичен, който беше или 2800 или 2900.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #553 on: 13.02.2008, 17:15:26 »
Тестовият (прототипът) явно е предаден вече за скрап (или най-малкото отделен за части)   Не очаквайте нищо повече от него. Много жалко, че никой не успя да го увековечи навреме с една еротична фотосесия  
« Last Edit: 13.02.2008, 17:15:47 by Bus_lover »
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Djoni

  • Guest
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #554 on: 13.02.2008, 18:05:59 »
Едва ли става дума за бургаският прототип. По-скоро мисля, че е за другият, дето е правен в Щаер. Христо беше казал, че движи някъде из Благоевград. Ако някой има път натам, нека се поразходи и да го снима.

Xpucmo

  • Guest
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #555 on: 14.02.2008, 02:09:34 »
.
« Last Edit: 30.07.2009, 21:26:29 by Xpucmo »

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #556 on: 14.02.2008, 16:13:19 »
Христо, имам въпрос - Аквариумите с какво окачване са? Баща ми ми е казвал, че имат въздушни възглавници, ама и той толкова разбира. Съдейки по това, че возят по-твърдо от ЗиУтата, които са на ресьори, не му вярвам.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Xpucmo

  • Guest
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #557 on: 14.02.2008, 19:04:04 »
.
« Last Edit: 30.07.2009, 21:26:49 by Xpucmo »

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #558 on: 14.02.2008, 19:10:36 »
Но добрият стар 11Г5 вече си е на ресьори, нали? Това, струва ми се, е и най-издръжливият градски модел на Чавдар.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Федор Лапшин

  • Guest
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #559 on: 16.02.2008, 21:07:21 »
Здравствуйте, друзья!
Я из России, редактор рубрики Грузовики и автобусы автомобильного журнала Авторевю
(i'm from Russia, editor of Truck and Bus edition of Autoreview magazine)

http://trucks.autoreview.ru/

у нас на веб-сайте тоже есть форум Чавдаров
(on our website we have also Chavdar-Forum)
http://trucks.autoreview.ru/forum/index.ph...=3425&MID=s

Сейчас мы хотим публиковать рассказ о Чавдарах в нашем журнале: часть изних еще работает в России... Можно ли использовать снимки с Вашего фоорума со  ссылкой на него (forum.gsofia.info)?
(We would now publish an Article about Cavdar buses in our Magazine: some of them are still working in Russia...  Can we use some pictures from this Forum with publishing of his address (forum.gsofia.info)?

Спасибо заранее!
(Thanks in advance!)


Газета про Чавдары (1984 г?)

http://ptzmarsr.narod.ru/1_1_29081982.htm