Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 1278121 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #560 on: 17.02.2008, 12:21:36 »
Аууу, това 100% не са Чавдари   , сбъркали сте нещо, толкова зле Чавдар войвода не може да изглежда.

Offline boygeorge

  • Писател
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #561 on: 17.02.2008, 13:01:04 »
Чавдари са. Има бая изнесени за Русия. Братята от СССР явно са ги харесали на времето.

11М4 по нищо не отстъпват на 11Г5. Варненските Кенти (едни зелени ковчези) ги преустроиха 1999 или 2000 г. като бяха на 25 години. До миналата година мисля че още ги търкаляха нищо чудно и сега да се показвя някоя. 30 години на работа... Толкова не си ли направиха стажа че да излязат в пенсия.

Offline бушона

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1186
  • MB O 345/G, Citaro, Conecto & Tedom fan
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #562 on: 21.02.2008, 19:11:40 »
Мистерията с рег.номерата в Малашевци продължава - 2625 е с номер СА 0942 МК.

Offline to6a

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 59
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #563 on: 21.02.2008, 21:00:52 »
Quote from: Федор Лапшин
Здравствуйте, друзья!
Я из России, редактор рубрики Грузовики и автобусы автомобильного журнала Авторевю
(i'm from Russia, editor of Truck and Bus edition of Autoreview magazine)

http://trucks.autoreview.ru/

у нас на веб-сайте тоже есть форум Чавдаров
(on our website we have also Chavdar-Forum)
http://trucks.autoreview.ru/forum/index.ph...=3425&MID=s

Сейчас мы хотим публиковать рассказ о Чавдарах в нашем журнале: часть изних еще работает в России... Можно ли использовать снимки с Вашего фоорума со  ссылкой на него (forum.gsofia.info)?
(We would now publish an Article about Cavdar buses in our Magazine: some of them are still working in Russia...  Can we use some pictures from this Forum with publishing of his address (forum.gsofia.info)?

Спасибо заранее!
(Thanks in advance!)


Газета про Чавдары (1984 г?)

http://ptzmarsr.narod.ru/1_1_29081982.htm


Защо някой не отговори на въпроса на човека?  Не знаех че Чавдарите са вървяли за износ. Обаче имам едни познати от Пазарджик, та те ми разказваха че тамошната автогара е бъкана с Чавдарчета , та дори и линията Пазарджик Пловдив понякога се обслужва от тях  

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #564 on: 22.02.2008, 01:59:47 »
С руския ме няма, но никой не би имал против снимките в темата или галерията на сайта да се публикуват. Ще се радваме да видим и ваши снимки или информация за Чавдар от Русия.
« Last Edit: 22.02.2008, 02:00:40 by etnies »

Offline eeasss

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 83
    • ICQ Messenger - 209
    • View Profile
    • http://
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #565 on: 22.02.2008, 22:58:35 »
Един приятел днес пусна интересня история, че един негов преподавател му е казал следното нещо:Честотата на трептене на каросерията и/или двигателят на Чавдар-Авия съвпадала с честотата на трептене на някой органи в човешкото тяло и за това на доста хора им прилошавало вътре? Има ли истина тук?
« Last Edit: 22.02.2008, 23:00:16 by eeasss »

Xpucmo

  • Guest
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #566 on: 23.02.2008, 01:21:07 »
.
« Last Edit: 30.07.2009, 21:27:32 by Xpucmo »

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #567 on: 01.03.2008, 12:22:48 »
Ето моята черно-бяла кабулска мартеница за вас  :
[attachment=4710:_______.bmp]
Намерих я в http://www.jamd.com/search?text=afghan%20bus%201975 (кликнете върху снимката, ще излезне отдолу по-голяма). Мисля, че е 11Г5, защото уплътненията на прозорците са гумени, а не като на 11М3 - метални (като на Сетра/11М4).  Пише, че е от 1975 г., но нещо не ми се вярва, тъй като тогава и в България 11Г5 още е бил рядкост, ако изобщо вече се е произвеждал. Може би по-вероятно е да е от края на 70-те, началото на 80-те години.

Xpucmo

  • Guest
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #568 on: 17.03.2008, 19:04:02 »
 :fan:
« Last Edit: 30.07.2009, 21:27:56 by Xpucmo »

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #569 on: 17.03.2008, 19:50:03 »
Quote from: Xpucmo
Днес 17.03. 2008 год. се навършват 9 (девет) години от издаването от г-н Муравей Радев – Министър на икономиката на заповед №108. С тази заповед се постави началото на края на фирма „Чавдар” ЕАД – гр.Ботевград. С това се сложи и край на едно структуроопределящо производство с над 80 годишна история, и дългогодишната борба на ръководството и личния състав на „Чавдар” за неговото запазване. Бог да поживи управниците, че затриха „Чавдар”  , защото още щяхте да се возите на нашите рейсове. И нека Бог определи кои прав, кои крив.

Да, безспорно тъжна дата   Един от символите на родните пътища бавно и славно отива в небитието. Затова сега сме прокудени да се возим на нископодови турски автобуси и на стари немски нископодови бараки вместо да си произвеждаме сами, каквото ни трябва и да се опитваме да подобряваме постепенно качеството му, създавайки колаборации и приятелства с най-различни чуждестранни фирми. Макар че Благун и много други ще ми се присмеят, може и да знам, че Чавдарите са си трошки, но са си български трошки и това ме кара най-малкото да се гордея с тях.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #570 on: 18.03.2008, 03:56:54 »
То не е въпрос на присмиване или не. Хубави или лоши автобусите на Чавдар са произведени в няколко десетки хиляди бройки, а завода имаше потенциал за още толкова поне. За съжаление с лека ръка се съсипаха много неща в България.

Xpucmo

  • Guest
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #571 on: 23.03.2008, 14:48:28 »
.
« Last Edit: 30.07.2009, 21:28:26 by Xpucmo »

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #572 on: 23.03.2008, 14:55:56 »
И сега какво? Ще го бракуват ли  
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Xpucmo

  • Guest
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #573 on: 23.03.2008, 15:58:05 »
 :fan:
« Last Edit: 30.07.2009, 21:28:44 by Xpucmo »

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #574 on: 03.04.2008, 19:13:48 »
Вижте какво готино Чавдарче снимах днес:
[attachment=5504:IMG_6583.jpg] [attachment=5505:IMG_6585.jpg] [attachment=5506:IMG_6586.jpg]

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #575 on: 04.04.2008, 19:28:29 »
Много готино. Къде си го снимал? Преди в двора на Ломоносов имаше пак подвижен, но той беше М4.
Може би Христо може да даде повече инфо за модела - аз предполагам че е 430

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #576 on: 04.04.2008, 20:37:12 »
Беше паркиран на улицата, която е от южната страна на двора на ВМА, успоредна на бул. България - казвала се "Хан Пресиян". В двора на Ломоносов помня, че имаше фургон, даже там са ме снимали веднъж от военните, но автобус не съм засичал там.

Xpucmo

  • Guest
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #577 on: 04.04.2008, 23:17:44 »
.
« Last Edit: 30.07.2009, 21:29:05 by Xpucmo »

Offline G.G.F.H.

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #578 on: 06.04.2008, 14:59:06 »
Аз имам един въпрос, свързан косвено с чавдарките - горе-долу откога датират софийските кенти(11Г5, по-специално) и на базата на какво са правени(бракувани софийски чавдари или нови шасита; според сайта на фирмата съществува и такава опция)? Аз имам спомен, че се появиха примерно около 2002г по 63 и за изключително кратко време придобиха сегашния си плачевен вид.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #579 on: 06.04.2008, 17:32:01 »
Кентите са правени от шаси на Чавдар 11Г5 и 11М3. Двигателят си е старият на Шкода. Правени са върху стари Чавдари, мисля че на гараж Земляне. По спомени се появиха към 2001-2002-ра, като отначало имаше и в гараж Дружба, движеха се по линии 69, 70, 5А и др. В момента няколко такива има само в гараж Земляне, движат се почти навсякъде, виждал съм даже и по 102.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР