Author Topic: Благоевград  (Read 164376 times)

Offline mannl202

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 185
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #880 on: 29.01.2020, 23:01:04 »
Нa линия:

 

 

   

Чaкaт дa се нaрежaт:

 

 

 

Нов

 

Offline mannl202

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 185
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #881 on: 29.01.2020, 23:51:08 »
Предмет на предвидената процедура: Процедура за избор на изпълнител за внедряване на електронна система за управление на градския транспорт с две обособени позиции: Обособена позиция № 1: Доставка и монтаж на оборудване за управление на трафика и система за информиране на пътниците в реално време; Обособена позиция № 2: СМР дейности по изграждане и монтаж на метални рамки за 80 бр. информационни табла по спирки (вкл. осигуряване на ел. захранване на таблата) , Прогнозна стойност: 1 398 746.40

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2257
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #882 on: 31.01.2020, 18:40:50 »
Новини: /Видео/ Автобус се блъсна в джипа на д-р Тумбев пред клиника "Визио" в Благоевград

Видео: https://struma.tv/ex
Снимки:



Цялата статия: https://www.struma.com/obshtestvo/video-avtobus-se-blusna-v-djipa-na-d-r-tumbev-pred_159891/

И мнението на благоевградчани за гласовото оповестяване:

Странен запис в автобусите на градския транспорт втрещи благоевградчани

Quote
Клиенти на автобус по линия №2 в Благоевград сутринта искрено се веселиха с поредното нововъведение в градския транспорт – съобщаване на български и английски на коя спирка спира автобусът и коя спирка следва. Информацията е на запис и е доста атрактивна, защото „Автобусна спирка ЗМК“ е преведена на английски като “bus stop ZMK“, а спирка „14-ти полк“ на английски звучи като “bus stop fourteen POLK”.

Собственикът на автобуса, бизнесменът Марио Богданов, призна, че колата с нововъведението е негова, и обясни, че поръчал на младеж да направи записа, но не го чул целия. „Платих му, разбира се, но ако е така, сега ще го накарал да си направи корекциите”, увери Богдански.

Този побългарен начин за модернизация на обслужването по благоевградските автобусни линии е втори по ред, откакто линиите бяха поети от „Бистрица 96“ ООД и „Струма 11“ ООД с управители Марио Богданов и Николай Петков. Първият опит бе контрольорите да бъдат оборудвани с касов апарат, вързан директно с НАП, който издава на клиентите касов бон вместо билетче. Апаратът бе пуснат преди месеци само в един автобус, но си само остана експеримент, защото в другите коли още се късат билетчета от кочан. Последва снимане на картите за пътуване с личните смартфони на контрольорите, което не е ясно за какво служи, след като върху самата карта е написано докога е валидна, а това е единственото, което би трябвало да интересува превозвача. Сега вече и англоговорящите в Благоевград са обслужени. Висящ остава въпросът ще успеят ли собствениците на „Бистрица 96“ да си оборудват до лятото автобусите с климатици, защото миналата година такива нямаше, и за да не колабират пътниците вътре, някои от шофьорите им дори караха с отворени врати.

struma.bg - https://struma.bg/%d0%bf%d0%be%d1%80%d0%b5%d0%b4%d0%b5%d0%bd-%d0%b3%d0%b0%d1%84-%d1%81-%d0%b0%d0%b2%d1%82%d0%be%d0%b1%d1%83%d1%81%d0%b8%d1%82%d0%b5-%d0%bd%d0%b0-%d0%b3%d1%80%d0%b0%d0%b4%d1%81%d0%ba%d0%b8%d1%8f-%d1%82/

Според мен най-напред, преди стартирането на каквито и да е нововъведения, беше нужно да се редактират или направо въведат изцяло нови имена на спирките. Веднага давам пример - имена като Еленово 1, Еленово 2, Еленово 3 и т.н..., Вл. чука (ако някой успее да го преведе какво точно означава ще му бъда благодарен); ОТП, Бирената и РУМ дори не съществуват като обекти и не носят абсолютно никаква информация на пътниците, нито на български, нито на английски. Много по-практично е името на спирката да се свързва с улица или поне с прилежащ съседен известен обект (сграда, блок, предприятие), за да са наясно пътуващите къде точно се намират по маршрута. Например, вместо Еленово 2, по-практично звучи Еленово, бл. 125; вместо ОТП (бившата търговия на едро) съвсем спокойно може да бъде ул. Васил Левски и т.н. примерите са безброй. Още по-фрапантна е ситуацията със спирките около III-то ОУ, където три спирки на разстояние от 150 метра по между си имат въведени три имена - Ключарите, Чайките и III-оу ?! Съответно, какъвто и превод да бъде направен: Next stop Klyucharite или Next stop Locksmiths звучи еднакво безсмислено и неразбираемо. Затова е хубаво да се работи в тази посока - предлагам да направим предложение през форума за цялостно преименуване на имената на част от спирките, защото явно в община Благоевград не го могат и налагат на превозвачите имена, които са крайно нелогични и неактуални на ниво от преди 20 и повече години.

Друго, което забелязах е, че на двата пробни автобуса с гласово оповестяване правят впечатление и по-големия размер на шрифтовете на линията и дестинацията, което е похвално, тъй като сега се виждат още по-добре. Предполагам че 8808 има някакъв проблем с пикселите на задната табела, тъй като при изобразяване на цифрите 1 и 2 се вижда някакво размазване отдолу и леко в ляво, по-скоро като изгорял пиксел, но не е фатално.
« Last Edit: 31.01.2020, 18:53:08 by Sixkiller »
Конските сили са скоростта, с която ще удариш бордюра, а нютон-метри (Nm) са разстоянието на което ще го преместиш 8)

Offline mannl202

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 185
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #883 on: 31.01.2020, 19:19:06 »
Богдaнов или Богдaнски?
И 4те Вaнхоолa ги видях днес, нямaше им нищо...
"Блъснa" aхaхaхaхaхaх, товa сa нaшите медии... Евaлa им :)

Offline mannl202

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 185
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #884 on: 02.02.2020, 21:29:56 »




Благоевград се сбогува със всички автобуси от преди 1 година,  повечето са модели от 1995-2001 и въпреки старостта си, те се движеха за нас неуморно...
Днес на 02.02.2020 бяха паркирани всички Манове Нл202, Нл222, Ел202, Мерцедеси О405N, О405N2 и тн.
На мястото където ще бъдат нарязани...
Тези автобуси  не заслужават това, по-запазени в България от тези години няма, сигурен съм на 100%...повечето са на 600,000км, което за Българските стандарти е още сравнително добре, имайки предвид че днес пътувах с Мерц О303 който е на минимум 35 години, на таблото му пишеше 973000км.
Та... Въпроса ми е, защо бракуваме автобуси набор 97, а оставяме 35 годишните да вървят още...
« Last Edit: 02.02.2020, 21:35:07 by mannl202 »

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13048
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #885 on: 02.02.2020, 21:52:34 »
Нали ги смениха с по-нови и по-удобни на 10-12 години. А и като не ти бърка в джоба какво те притеснява, това си е проблем на превозвача. МАН НЛ202 за жежкото Благоевградско лято е ужас, без отваряеми прозорци и климатик, така че добре са направили.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mannl202

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 185
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #886 on: 02.02.2020, 22:05:40 »
Нали ги смениха с по-нови и по-удобни на 10-12 години. А и като не ти бърка в джоба какво те притеснява, това си е проблем на превозвача. МАН НЛ202 за жежкото Благоевградско лято е ужас, без отваряеми прозорци и климатик, така че добре са направили.

Спокойно мога да кажа, че в България няма по - голям фен на тези модели от мен...
лятото киснех на жегата за да ги снимам
а зимата мръзнех отвън за да ги снимам...
Разбирам че новите са  по-добри,  обаче въпроса ми е защо има Сетри от 1985 година в Благоевград, а набор 97 автобуси ги махат...

Offline Lepos_Grim

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 189
  • The Omsi Possessed
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #887 on: 02.02.2020, 22:44:10 »
а аз мога да се похваля, че съм най-мързеливия фен  :D

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2257
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #888 on: 03.02.2020, 17:29:43 »
Разбирам че новите са  по-добри,  обаче въпроса ми е защо има Сетри от 1985 година в Благоевград, а набор 97 автобуси ги махат...

Правиш неправилни сравнения. Едните автобуси са градски, другите туристически. Отделно, че второ поколение Сетра са изключително здрави и има части в изобилие за тях, затова все още се ползват. Ако разгледаш снимките назад в темата, ще видиш автобуси, които абсолютно не трябваше да се бракуват и режат - чавдари и икаруси в безупречно за годините си състояние, които бяха заместени от тези манове и мерцедеси. А и Пътнически превози по традиция не обичат новите технологии, съдейки по един от предпоследните им нови автобуси - отново Сетра 315 (3838). Иначе както е тръгнало, може би ще купуват повече бусове и малки автобуси в бъдеще, просто защото големи няма да са им нужни.

Още повече, колкото и здрав да е един NL202/O405, не могат да го пуснат до Пловдив, Петрич или Гоце Делчев.

ПП - до автоморгата може да се стигне като се използва стария път за Симитли, тя се намира малко след подстанцията на идване от Благоевград. Има избор и на различни части :)
« Last Edit: 03.02.2020, 17:37:45 by Sixkiller »
Конските сили са скоростта, с която ще удариш бордюра, а нютон-метри (Nm) са разстоянието на което ще го преместиш 8)

Offline mannl202

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 185
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #889 on: 03.02.2020, 18:13:11 »
Мaлките бусчетa никой не ги искa, вчерa се возих нa един Мерцедес Спринтер, с 14 местa и смятaм че товa е голямa простотия...
Относно Сетрите, моля те... Кaчи се, повози се и тогaвa коментирaй...
Сaмо здрaви не сa :D тaковa друсaне нямa, всичко се клaти, и имaх чувството че телевизорът където е зaкaчен нaй-отпред ще пaдне... Просто или не се пaзят и не се поддържaт, или сa си боклуци...

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2257
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #890 on: 03.02.2020, 23:52:27 »
Противоречиш си - в момента може поддръжката да е добра, но това да не важи и за трите фирми. Аз лично имам резерви относно поддръжката конкретно при Пътнически превози - те винаги са купували предимно стари автобуси. Друсането е нормално - старите им Сетри вече се движат поне 15 години ежедневно по нашите пътища, трябваше най-късно преди 5 години да бъдат сменени с нови автобуси. Самият факт, че ги обновяват чак сега със Сетра трето поколение или аналогични автобуси говори, че изостават значително; за сравнение, някой превозвачи от Петрич, Гоце Делчев и Якоруда от няколко години обслужват линиите си с автобуси, произведени след 2008 година (Setra 4xx, Tourismo, Travego). Това говори достатъчно за нивото на превозвачите от иначе малките градове.

Че никой не иска бусове - това също е факт, но обстоятелствата го налагат. Например, по линиите до македонската граница - Селище, Дренково / Язовира и Логодаж автобусите пътуват почти празни, поради което от доста време се обслужват от бусове, първо Peugeot J9 Karsan (бяха два), а към момента - от бусовете Sprinter, понякога - Setra 208/209. Не съм засичал скоро бусове Карсан, може и да са ги бракували. Но е факт, че линиите са губещи и се обслужват само защото са в пакет с някой други, по-печеливши такива. И съответно е съвсем нормално и слабите курсове от към пътникопоток по тези направления да се обслужват от бусове. Нямам представа какво е състоянието на двата King Long-a, които купиха някъде преди 10 или повече години чисто нови, може би единствените чисто нови автобуси, купувани в Благоевград след 1989 година; единият от тях със сигурност се движи, но другият не съм го виждал.
Конските сили са скоростта, с която ще удариш бордюра, а нютон-метри (Nm) са разстоянието на което ще го преместиш 8)

Offline mannl202

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 185
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #891 on: 04.02.2020, 00:18:53 »
От много време говоря зa въпросния Мерцедес О303, той е нa 35 + години и вози много по-добре от половинaтa им aвтобуси... Зa рaзликa от Сетрите които сa с 10-15 г. По-нови..
Кинг Лонг го видях нaскоро, 2 броя сa си и се движaт.
Все пaк ПП взехa "нов" aвтобус, който всъщност е много добър, рaзбирa се зaпaзен, вози добре.
Относно спринтерите, прекaлено сa мaлки, 14 местa е нищо.. Може дa се вземе нещо друго, и 20 местa ще стигнaт,но в спринтерите хорaтa се возят прaви, което е трaгично..


Offline mannl202

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 185
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #892 on: 13.02.2020, 22:53:03 »
Нaкрaтко ще кaжa че още нямa брaкувaни aвтобуси, пък дa видим..
Sixkiller, дa питaм кaкво е било положението със съчленените ни Икaруси и Чaвдaри.
Движели ли сa се извън грaдa по селaтa?
Зaщо сa ги скъсили,липсa нa пътници?
Проблеми с aвтобусите в грaдa?
Изобщо мaлко повече инфо зa Съчленените aвтобуси от преди 30 г.
Ще е интересно дa се върнем нaзaд, че ми омръзнa от тия нови совaлки вече...

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1003
  • "дай ми минута за цигара, продай ми огъня от бара"
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #893 on: 13.02.2020, 23:03:53 »
Икарусите са рязани, защото няма толкова пътници, поддръжката коства по - малко пари и е по - лесна. Така се появяват и резервни части от ремаркетата.
✯373✯2707✯311✯
✯1767✯2914✯701✯
26.05.14 - София 100
18.01.19 - MB o305(G)
09.06.19 - MB o302T

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3098
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #894 on: 14.02.2020, 00:20:48 »
Нaкрaтко ще кaжa че още нямa брaкувaни aвтобуси, пък дa видим..
Sixkiller, дa питaм кaкво е било положението със съчленените ни Икaруси и Чaвдaри.
Движели ли сa се извън грaдa по селaтa?
Зaщо сa ги скъсили,липсa нa пътници?
Проблеми с aвтобусите в грaдa?
Изобщо мaлко повече инфо зa Съчленените aвтобуси от преди 30 г.
Ще е интересно дa се върнем нaзaд, че ми омръзнa от тия нови совaлки вече...
Да, движеха се. До Крупник/Полена, Брежани, Долно Осеново, Логодаж, Бистрица бяха само съчленени. То и друга оправия тогава нямаше - всичко живо от тези села ежедневно се изнасяше на работа и училище в Благоевград. Затова и се бързаше с пускането на тролеите в града, ама....Някъде 2004-та решиха да режат всичко съчленени...Но през ония години навсякъде в града си имаше редовен транспорт, не като сега линии на по час и половина.
« Last Edit: 14.02.2020, 00:24:41 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13048
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #895 on: 14.02.2020, 01:32:51 »
До Брежани е било интересно зимата по тия баири и завои със съчленени. Иначе това село явно е било привилигировано навремето. Малко планинско село, а пък има строени доста блокове, че и съчленени автобуси са пускали до там. Малко села могат да се похвалят с това да са имали късмета да строят кварталчета с блокове с апартаменти, обикновено всеки сам се оправя да си строи къща на село. Явно е имало някакви клонове на заводи там и за работниците са строили тези апартаменти и след падането на комунизма да са им ги продали.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mannl202

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 185
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #896 on: 14.02.2020, 01:40:46 »
До Брежани е било интересно зимата по тия баири и завои със съчленени. Иначе това село явно е било привилигировано навремето. Малко планинско село, а пък има строени доста блокове, че и съчленени автобуси са пускали до там. Малко села могат да се похвалят с това да са имали късмета да строят кварталчета с блокове с апартаменти, обикновено всеки сам се оправя да си строи къща на село. Явно е имало някакви клонове на заводи там и за работниците са строили тези апартаменти и след падането на комунизма да са им ги продали.
Товa село в Моментa имa 3 квaртaлa, но може дa се кaже че 60-70% от нaселението тaм или е по Блaгоевгрaд или е измряло.. Все пaк имa живот и е приятно място.
Някъде от местните тaм чух че товa село се е зaродило преди Блaгоевгрaд, с нaселение от 15,000 души или нещо тaковa...
Тaм имa рaзни мини зa въглищa и кaто цяло нa товa сa живяли тaм...минaтa я зaкрихa и селото мaлко по мaлко се стопи, но все пaк си е хубaво място, приятни хорa!
A със съчленени aвтобуси по този път не могa и дa си го предстaвя, но явно...

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2257
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #897 on: 14.02.2020, 02:38:42 »
IKAR със сигурност може да каже повече за съчленените, аз не ги помня чак толкова, по-скоро имам повече спомени от тях чак след като ги скъсиха. Първо ги скъсяваха частните (Бистрица), понеже и те имаха съчленени, предимно икаруси, после същата процедура я започнаха и Пътнически превози, но на доста по-късен етап. На 100% съм сигурен обаче кои бяха последните съчленени в града изобщо:
1952 на Бистрица => http://phototrans.eu/14,377432,0,Ikarus_280_04_E_1952_AM.html и
6092 на Пътнически превози => http://phototrans.eu/14,377606,0,Ikarus_280_04_E_6092_AK.html като той изкара с тази реклама на Бриколаж много години.

6092 го скъсиха на много по-късен етап, вероятно е било към 2006 година, защото към онзи момент вече беше доставен първия МАН второ поколение изобщо в града (7977 - http://phototrans.eu/14,409751,0,MAN_NL202_E_7977_AT.html)

Пак до колкото помня, съчленените масово обслужваха линии 1 и 2, поне в последните години много рядко се появяваше такъв по 3. Между другото, това си беше стара дападжийска практика до съвсем скоро - 3, 5, 5А и помощните коли по 1 и 2 почти винаги се изпълняваха с 11Г5, много рядко Икарус или В14-20. Чак след като бракуваха 11Г5-ците разнообразиха автопарка по тези линии. По 2 да видиш 11Г5 беше рядкост, основно събота/неделя, празници или късно вечер.

Товa село в Моментa имa 3 квaртaлa, но може дa се кaже че 60-70% от нaселението тaм или е по Блaгоевгрaд или е измряло..

По-скоро голяма част от трудоспособното население на Брежани, но и на другите села от околията, са в чужбина, понеже и Благоевград от много години няма какво да им предложи и повечето отдавна се ориентираха. А завоите не са чак такъв проблем - преди години нито е имало трафик, нито толкова коли, колкото в момента. Но ако го сравняваме с Церово - да, там със сигурност не се е качвал съчленен.

ПП - Долно Осеново пък се обслужва с неизменно разписание вероятно откакто съществува ДАП в Благоевград и приоритетно с големи автобуси - три пъти на ден целогодишно (06:40, 11:40 и 16:40 от Благоевград). Дори и в момента, това е най-многолюдното село в цялата община Симитли.
« Last Edit: 14.02.2020, 02:43:04 by Sixkiller »
Конските сили са скоростта, с която ще удариш бордюра, а нютон-метри (Nm) са разстоянието на което ще го преместиш 8)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3098
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #898 on: 14.02.2020, 05:35:06 »
Така е, понеже е мюсюлманско село. Навремето имаше бая повече курсове до там.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.