Author Topic: Доставка на 30 нови тролейбуса за Варна  (Read 35544 times)

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Бургас Бус обяви поръчка за доставка на 100 броя чисто нови тролейбуси за няколко града в България. Един от тях е Варна - трябва да бъдат доставени 30 тролейбуса. Офертите са пуснати на 08.03.2013 и трябва да бъдат отворени на 11.03.2013 - очакваме информация, кои са участниците в конкурса.
« Last Edit: 22.06.2014, 12:47:09 by difian »
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline hektorboba

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
    • Email
Бургас Бус обяви поръчка за доставка на 100 броя чисто нови тролейбуси за няколко града в България. Един от тях е Варна - трябва да бъдат доставени 30 тролейбуса. Офертите са пуснати на 08.03.2013 и трябва да бъдат отворени на 11.03.2013 - очакваме информация, кои са участниците в конкурса.
Шкода,СОР,Богдан,ЛАЗ, АЛФА„Тролза

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Шест оферти в търга за доставчик на нови тролейбуси в четири града по ОПОС

Чешката "Шкода електрик" е вероятният изпълнител на поръчката

Шест компании и обединения подадоха оферти в обявената от "Бургасбус" ЕООД обществена поръчка за доставка на тролейбуси за обществен градски транспорт за нуждите на общините Бургас, Варна, Плевен и Стара Загора.

Чешкият производител "Шкода електрик" е единственият допуснат до етапа на договаряне и е вероятният изпълнител на поръчката. До дни предстои комисията по търга да излезе с решение за избор на изпълнител.
Крайният срок за реализация на поръчката е дванайсет месеца. Финансирането е по проект по ОП "Околна среда".

Оферти подадоха освен "Шкода електрик", чешката "Сор", полско-украинската "Урсуз – Богдан", украинската ЛАЗ, българско-руски консорциум "Е-трансервиз" ЕООД, Бургас, с участието на руската "Тролза" и "ВМЗ груп", Руска федерация. Поръчката е в четири лота, като всеки град е в отделна обособена позиция. Тъй като е пусната с процедурадоговаряне, фирмите представят оферти и до етапа на договаряне се допускат само одобрените кандидати, като ще се работи по подобряване на предложената офертата на единствения допуснат до този етап кандидат "Шкода електрик", научи "Строителство ГРАДЪТ.

Единствено чешката компания е отговорила на всички изисквания, включително за европейско подобрение.

При оценката с най-голяма тежест е предлагана цена - 30 точки, срокът на доставка е 20 точки, гаранционните срокове – 18, разходът на електроенергия на превозното средство – 15, техническите характеристики - 9, техническите решения, подобряващи безопасността на движение и токоснемането – 6, гарантиран срок за осигуряване на резервни части след доставката на последния тролейбус – 2, предложеното допълнително оборудване носи общо 4 точки - 2 за осигуряване на видимост на водача на превозното средства и 2 за информационното обслужване на пътниците.

По поръчката се очаква да бъдат доставени минимум 22 тролейбуса за община Бургас, поне 30 тролейбуса за община Варна,  минимум 40 тролейбуса за община Плевен и най-малко 8 тролейбуса за община Стара Загора. Освен доставка на нови тролейбуси в четирите общини в поръчката се включва пускането им в експлоатация, обучение на съответния персонал на оператора на транспортните средства във всеки от градовете и гаранционно обслужване. Очакваната обща стойност на поръчката без ДДС е 81 408 300 лв., като обхватът й е между 81 408 300 и 97 689 960 лв. в зависимост от резултата от договарянето.

Едно от минималните изисквания е за последните три приключили финансови години в периода 2010 - 2012 г. кандидатът да има минимум 18 млн. лв. без ДДС оборот от доставки или продажби на тролейбуси, ако участва само за обособена позиция 1 (община Бургас); поне 25 млн. лв. без ДДС, ако участва само за позиция 2 (община Варна);  най-малко 33 млн. лв. без ДДС, ако играе само за позиция 3 (община Плевен); и минимум 7 млн. лв. без ДДС, ако участва само за позиция 4 (община Стара Загора). 

Продажби за 3 милиарда и нетната печалба е 700 млн. е отчела чешката Škoda Electric за 2011 г., показа справка на сайта на чешката компания. В края на марття е подписала  договор доставка на 21 тролейбуса марката "Шкода 2006-2011" за Теплице, разположен в северната част на Чехия, а малко преди товаедно от дъщерните дружества в компанията - "Škoda Транспорт", е спечелило търг за доставка на 60 трамвайни мотриси за турския град Коня.

http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=2059764
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline xxxtoshev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 354
    • View Profile

Отпушиха доставката на новите автобуси и тролеи

Комисията за защита на конкуренцията е отхвърлила като несъстоятелни жалбите на фирмите, отпаднали при конкурсите за 2 от ключовите обществени поръчки – за доставката на нови автобуси и тролейбуси. Новината съобщи за агенция „Черно море“ местният лидер на ГЕРБ и председател на финансовата комисия към Общинския съвет Иван Портних. Той коментира, че становището на КЗК доказва, че процедурите са изключително прозрачни и гарантират на Варна изборът на най-добрите оферти. Теоретично е възможно да последва обжалване пред Върховния административен съд, призна Портних, но изрази надежда, че съдебните лостове няма да бъдат използвани за излишно протакане на транспортните мегапроекти.
Веднага щом съответните договори бъдат подписани, полската компания „Соларис“ може да достави поръчаните 70 нови автобуса до 2 месеца и половина. При същите срокове пък от компанията „Шкода“ ще трябва да доставят във Варна и 30 нови тролейбуса,

Източник: http://www.chernomore.bg/index.php/component/content/article/35-fpnews-varna/38185-2013-05-20-14-24-06

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Най-накрая! Дано вече всичко е гладко и да се зарадваме след два месеца и половина-три!

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Най-накрая! Дано вече всичко е гладко и да се зарадваме след два месеца и половина-три!

Сроковете изглеждат прекалено кратки, но вероятно става въпрос само за първите бройки! ;) Вариант е да са започнали производството им доста преди обявяването на самия търг...  :devil:

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Друг е вариантът просто, като са почнали Бургаските да са започнали и Варненските. А и от обявяването на победителя до сега доста време се загуби, така че нищо чудно да са напреднали тогава. На мен ми беше ясно, че ще са Соларис и най-вероятно те ще са и за други градове, които са по Джаспърс.

Offline glavi4ka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 838
    • View Profile
    • GTBurgas.eu
От тези схеми в които печели Соларис някои прибира много пари :)
Бързият Боинг 767 от М.рудник за Изгрев излита на всеки 15 мин.,а А320 от Комлука до Славейков на 20!


Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Заради това казвам, че най-вероятно това  ще е марката която ще се избира по Джаспърс. А може и в близкото бъдеще ДАПовете или остатъците от тях, ако купуват нови те да са Соларис.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Аз съм скептично настроен и според мен ще видиме първия Соларис във Варна след поне 6 месеца, а първата Шкода след поне година.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
^ Няма да е след толкова време, всичко което ще се прави трябва да приключи реално до края на този програмен период. От следващата година започват други, като възможност да бъде пренесена някоя от сегашните програми в бъдещите нямало да е възможно – така поне казват. Но реално крайният срок не е самият края на календарната година и някъде месец и половина по - рано. Всичко което е направено или завършено напълно, получава одобрение, което ще рече финансиране. Това е причината срокът да не е в самия край на годината, за да има време за краен одит. Така излиза, че всичките програми висят на косъм. Но забележете какво става – преди всичко да е приключило окончателно, Соларис и Шкода декларират, че имат готовност да извършат доставките, вмествайки се в срока. Което ще рече, че имат готовата продуктция или поне тя е в някаква крайна форма на завършване. Какво става, ако нещо се обърка – доставчиците или работят по поръчка или вадят серийна продукция. По принцип се знае, че в този отрасъл се действа по първия начин. Като погледнем условията на възложителя, относно точно тези срокове от датата на официалното обявяване на поръчката до последното доставено, не е трудно да се досетим, че всичко е предизвестено отрано. Иначе надали щяха да имат необходимото време. Просто тези избори объркаха доста от работите, а сега не е напълно ясно какво точно ще стане. Със сигурност обаче покрай тези средства ще има доста отклонени още преди окончателно да бъдат усвоени. И ако нещо вземе че не стане, интересно за чия страна ще са загубите! В Бургас си говорят, къде на шега, че след ''Чавдар'' идва ред и на Соларис, да затваря врати.
   
 
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Проектите от този програмен период се довършват и разплащат до 2015... Има големи инфраструктурни проекти, чиято първа копка не е направена, а даже и техническите проекти... ;)

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Е, браво, дано дойдат след 77 дни след подписването (както обещаха за автобусите :crazy: ).  :) Тролеите наистина си заслужават, избраха добра марка.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Ето как ще изглеждат тролейбусите, разбира се с известни разлики, защото на снимките имаме Solaris Trollino 12M, а не Skoda 26Tr с помощен двигател (снимките са отново от любимия ни и може би скоро побратимен на Варна град Гдиня, Полша ;) ):




Източник

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Еее най-накрая в наше село ще има тролейбуси. Дано постъпят разумно при разпределението и разписанията, че да могат да се бракуват онези ужасни ръбати морги които сега пречат на движението. Максимум последните дълги може да се каже че стават за нещо- за дълбоки резерви.

Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1344
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email
Еее най-накрая в наше село ще има тролейбуси. Дано постъпят разумно при разпределението и разписанията, че да могат да се бракуват онези ужасни ръбати морги които сега пречат на движението. Максимум последните дълги може да се каже че стават за нещо- за дълбоки резерви.
Късите ще бъдат бракувани, дългите ще останат още.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Като гледам как почти всяка седмица излиза някоя пребоядисана 14ка 100% ще останат поне 10-ина бройки след идването на новите тролеи, било то за резерви или за допълнителни графици.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Като гледам как почти всяка седмица излиза някоя пребоядисана 14ка 100% ще останат поне 10-ина бройки след идването на новите тролеи, било то за резерви или за допълнителни графици.
Тъкмо и аз това си помислих - явно нещо ще се запазва. Най-вероятно ще бъдат 013, 057, 080, 116, 138, 149, 172, 220 - това са пребоядисваните през последните 2-3 години(поправете ме ако греша). Общо 8. Друг е въпросът, че вместо да се дават кинти за боя, трябваше да се вложат в мрежата. Тук не визирам толкова възстановявания, нови трасета и т.н. Само погледнете гирляндите пред Phohe Mall на какво приличат. :angry: Да не говорим, че стрелките масово са криво поставени и тотално захабени и остарели, и плачат за подмяна. После защо се минавало през тях с пешеходна скорост. :help: Е затова трябваше да се прежали един от 30-те тролейбуса и с парите да се направят някои ремонти по ВКМ. Гледам, че са сменяли някакви там клеми по събирателната стрелка до Катедралата(88 с 82/83), като резултатът е още по-бавно и внимателно минаване когато се идва откъм Аспарухово. :crazy: :D Ми че то през 21 век смениха само двете стрелки(случи се някъде по време на предишния ремонт на Сливница, когато мрежата беше временно премахната и впоследствие триъгълното окачване беше заменено от тип "00") на кръстовището Съборни/Антим I(така и не разбрах защо, при положение, че линия 86 спря да се движи), които така или иначе висят като паметници там без да вършат някаква работа. Кръстовката поне я оставиха старата там.
« Last Edit: 29.11.2013, 17:03:45 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 911
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Обаче гледайки тази снимка има едни видими нюанси между 3009 и 3027, макар че са същия модел и годините на производство не са толкова далечни, ако не и същата година или 1-2 години разлика, като например задното стъкло на 3027 е по-малко, прътовете им са различни, 3027 има една покривка до пружините на прътовете, за разлика от 3009 който няма, куките за прътовете за различни, макарите (долни краищници или каквото е там) на 3027 не са като на 3009, стоповете са различни, и още малко.