Author Topic: Изграждането на участък "Кръста" - Хладилника  (Read 27731 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16043
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Заложената бъдеща топла връзка от '"Парадайз Център" към съседната метростанция. На сайта още не са си сложили планировката на етажите, затова няма как да ви я покажа, но това е атриумът откъм Каблешков/Черни връх...





« Last Edit: 05.04.2013, 11:35:40 by difian »

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 292
    • View Profile
    • Email
Аз съм назад с информацията. Конкурс и/или срокове има ли?
И едно допълнение - защо не МС Джеймс Баучер - Хладилника

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16043
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Аз съм назад с информацията. Конкурс и/или срокове има ли?
И едно допълнение - защо не МС Джеймс Баучер - Хладилника
Проектирането трябва да е завършено, миналата седмица Фандъкова лансира, че строителството ще почне до края на тази години и някъде 2015 г. станцията ще е работеща. Съз заглавието на темата съм следвал установената традиция, а именно от името на тази тема! ;)

Добавка:

Ето, че вече имаме конкретни срокове. Ще се проектира още две седмици, а търгът ще е  май месец, начало на строителството - през есента, пуск заедно с разширенията до Бизнеспарка и Летището... ;)

Източник
« Last Edit: 06.04.2013, 23:21:34 by difian »

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Една идея от мен: в случай че станцията ще се нарича Сребърна, може да се използва игра на думи и да се оформи с елементи имитиращи сребро, ако Хладилника - да се вкарат елементи наподобяващи лед който се топи.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6539
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
През май обявяват търга за метрото до Хладилника
Къс транспортен тунел поема правото движение под кръстовището на бул. "Черни връх" с бул. "Тодор Каблешков"

Quote
Самата метростанция 12-ІІ е с дължина 166 метра и дълбочина от 14 до 16 м. Има два вестибюла - в северната и в южната част
До северния вестибюл се стига през един подлез с входове и изходи на четирите ъгъла на кръстовището на „Сребърна“ и „Черни връх“. При южния вестибюл подлезът, който ще обслужва кръстовището на бъдещия пробив „Тодор Каблешков“ и „Черни връх“, е предвидена топла връзка от и към „Парадайз център“
"Метрополитен" ЕАД подготвя тръжната документация за проектиране и строителство на разширението на втория метродиаметър от МС 11 "Джеймс Баучер" до "Парадайз център. Според инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен", търгът ще бъде обявен през май. Проектът на "Рикат" е подготвен за 90 дни, предаден в края на март и вече е одобрен.

Проектът обхваща участък от действащата Метростанция ІІ-11 "Джеймс Баучер" на бул. "Черни връх" и стига до "Парадайз център", новооткрития мол в триъгълника между бъдещия пробив "Тодор Каблешков", ул. "Сребърна" и бул. "Черни връх", зоната, известна повече като "Хладилника". Инж. Антон Янев, управител на проектантско бюро "Рикат", автор на този участък от метрото, представи проекта за подземната железница, която включва 981 м тунелен участък под бул. "Черни връх", една метростанция (12) и линеен пункт за оборот и престой с дължина около 155 м, защото засега МС12-ІІ е предвидена за крайна станция. Линейният пункт е място за обръщане на движението и за гариране на мотрисите.
За да се избегне разкопаването на голяма част от бул. "Черни връх" и така да се затрудни и без това интензивното автомобилно движение в района, проектантът залага изпълнение на 781,0 метра от трасето по Нов австрийски тунелен метод – чист тунелен метод, без тунелопробивна машина. (Този метод беше използван при І метродиаметър между МС 18 и МС 19 под бул. "Ал. Малинов" и при ІІ метродиаметър между МС10 "Европейски съюз" и МС 11"Джеймс Баучер".)

Самата метростанция 12-ІІ е с дължина 166 метра и дълбочина от 14 до 16 м. Има два вестибюла - в северната и в южната част. До северния вестибюл се стига през един подлез с входове и изходи на четирите ъгъла на кръстовището на "Сребърна" и "Черни връх". При южния вестибюл подлезът, който ще обслужва кръстовището на бъдещия пробив "Тодор Каблешков" и "Черни връх", е предвидена топла връзка от и към "Парадайз център". Вестибюлите са на второ ниво, под тях са техническите помещения. Осигурени са връзки с ескалатори, асансьори, система от подлези.
Метротунелът ще е една тръба с два коловоза. В трамвайното ухо на "Черни връх" ще има работна шахта, която ще подпомогне строителството и автомобилното движение няма да бъдe спирано.

Денивелацията на терена и нормативната уредба
са причина за променливата дълбочина на метротунела. Теренът се качва при бул. "Вапцаров" и пада при "Сребърна", където е най-ниската точка. В посока към Витоша отново рязко се качва. Разликата в нивата между "Сребърна" и бъдещия пробив "Тодор Каблешков" (сега "Хенрик Ибсен") например е повече от 2.5 м. Въпреки че теренът се вдига, проектантите "свалят" тунела в дълбокото заради нормативните изискванията за наклон. Това рефлектира върху дълбочината в края на съоръжението (линеен пункт за оборот и престой), която достига -18.5 м.

Преценявайки факта, че тунелът върви точно под трасето на бул. "Черни връх", както и голямата дълбочина на конструкцията заради технологичните и нормативните изисквания, проектантите са предвидили в проекта, вместо да засипват изградените конструкции, да се използва създадената възможност и да се изгради в готовия котлован на горно ниво,транспортен тунел по бул. "Черни връх", под кръстовището с бул. "Тодор Каблешков" -важна връзка с бул. "България" и главна транспортна артерия за южната част на града.
"И без това ще слезем в дълбочина, за да изпълним метрото, вместо да засипваме конструкцията, можем в нея да вкараме транспортен тунел", казва инж. Янев. "Като понижим нивото на две от автомобилните ленти на булеварда, правото движение по "Черни връх" влиза под "Тодор Каблешков" и след кръстовището излиза в посока към Околовръстния път. Тунелът е с дължина около 27-28 м, като от двете страни има рампи, всяка с приблизително същата дължина. В същото време е проектирано на ниво терен кръстовището да осигурява движение във всички посоки и по двата булеварда".
Проектантите са на мнение, че е намерен добър баланс между дълбочина, технологии за изпълнение и подземни комуникации.

Адрес на статията от: http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=2055008

И схема на булеварда с изходите на новата метростанция, както и новия транспортен подлез:
« Last Edit: 07.05.2013, 13:02:38 by Petko21 »

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Който подкрепя идеята МС Хладилника или както искате там я наричайте да е с централен островен перон нека да подкрепи тази петиция, като след като се съберът достатъчно хора ще я внесем пред Метрополитен:
http://www.peticiq.com/ms_hladilnika_island_platfom

Offline gtfen

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
Докато четох текста на петицията се замислих доста сериозно как точно "в по-далечна перспектива се оаква линията да се разклонява и да има две разклонения в посока СОП и Студенски град", докато разбера, че това е правописна грешка, както и на още няколко места. Освен това аргументите за островен перон са доста необосновани. Безспорно е, че е по-добре станцията да е с островен перон, но май вече е прекалено късно за каквито и да е промени. Има ли някъде сметка с колко точно ще се оскъпи проекта, ако се преправи по този начин. С колко месеца ще се забави? Доколкото знам тръжната процедура за строителството вече е факт. Това означава тя да се спира, да се прави нов проект, одобрение, изпускане на срок по ОП Транспорт 2007-2013 и т.н. Ако това стане има риск станцията изобщо да не започне да се строи в близките години.
И всичко това защото в един далечен неопределен момент в бъдещето линията може би ще има разклонение след станцията (а може и да е след следващата станция нагоре по Черни Връх). Въпросния трансфер на пътници едва ли ще е много голям, дори вероятно ще е почти нулев (колко голям е пътникопотока от Студентски Град към кръстовището на Черни Връх и Околовръстен Път?).

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Само да припомня, че първоначално станцията при Летището бе проектиране със странични перони и след като се подписаха договорите за финансиране проекта бе променен и се проектира да е с островен перон. Така че не мисля, че чак толкова ще се забави или ще пропадне предстоящото строителство. Това, че сега няма нужният пътникопоток не означава че след години няма да се промени картинката.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Точно за тази станция май няма място за островен перон. На схемата горе се вижда, че станцията заема почти изцяло габаритите на Черни връх, а от страни има и комуникации все пак. Ако я преместят в по-широката част на булеварда, може и да се събере, но там където я планират би било трудно.

Интересно е, че станцията е на -18,5 метра. Възниква въпроса едно бъдещо продължение на юг още по-дълбоко ли ще залегне и колко? Теренът продължава да се качва към Околовръсното.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2360
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Място за островен перон ИМА.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 942
    • View Profile
    • Email
Който подкрепя идеята МС Хладилника или както искате там я наричайте да е с централен островен перон нека да подкрепи тази петиция, като след като се съберът достатъчно хора ще я внесем пред Метрополитен:
http://www.peticiq.com/ms_hladilnika_island_platfom
Престанете с тея измислени петиции. Дали една станция е с остовен перон или със странични перони зависи дали тунела е еднопътен или двупътен идващ към метростанцията.т.е ако имаме двупътен тунел между МС Джеймс Баучер и Хладилника няма как да имаме станция с островен перон. За да имаме станция с отровен перон трябва да имаме преход и раздалечаване на коловозите от едната станция към другата. Това означава че в тоя участък коловозите ще бъдат по близо до сградите с празно място помежду тях. Има ли такъв габарит? Всичко това е въпрос на инжинерно решение и съобразяване с терена на място а не детски прищевки.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6405
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
При минус 18,5 метра това не влияе толкова. Освен това, между последната висока сграда по Черни връх и пазара разстоянието е около 30 метра, а при станцията - между Мола и сградите от страни е 25 метра. Предостатъчно е това, за да се раздалечат коловозите и да се направи станция с островен перон. За справка - виж станция Свети Наум (ЕС).
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 942
    • View Profile
    • Email
Значи от МС Свети Наум се стеснява към към МС Джеймс Баучер а след това пак ги раздалечаваме. От какъв зор трябва коловозите да се сближават и раздалечават между всеки две съседни станции. Ако станциите със странични перони са неправилни направо предложете да се забрани със закон тяхното изграждане. Метода по който се игради метрото до Джеймс Баучер е новоавстрийски, същата технология ще се използва и до Хладилника. По нея се работи заради голямата дълбочина на метрото, но имаме един тунел. Ако имаме два тунела, които са сравнително близко няма да може да се работи по новоавстрийски метод,т.като ще има опасност от срутвания, т.като при новоавстрийския метод първо се копае в здрава почва след това се укрепва. За да имаме два успоредни тунела за различните коловози на разстояние от няколко метра трябва да се копае с къртица, а това би оскъпило строителството. И дали пероните ще са островни или странични има много фактори, а не мен ме кефят островните я тука набързо ги сменете. След като в цял свят има метростанции със странични перони, очевадно не са измислени защото има прости проектанти, които не са проумяли че островните перони са по добри.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Участъкът на раздалечаване може да се построи и по открит способ заедно с метростанцията. Защо се строят странични коловози, при това доста тесни мисля че е ясно на всички. Тази мода започна със източния диаметър на МД1 и продължи при МД2 само и единствено, защото е по-евтино и бързо. След години това ще са местата, където капацитетите на метростанциите ще са най-малки и ще си носим последствията от сегашното пестене на пари. В други метрополитени страничните коловози се срещат там, където също е пестено при строителството - метростанции от времето на икономически кризи или войни.
« Last Edit: 08.06.2013, 16:25:53 by sofianec »

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 942
    • View Profile
    • Email
Страничните перони могат да бъдат много по големи от островните. Ако островните са ограничени от разастоянието между коловозите, то сраничните могат да бъдат много по дълбоки стига да няма сгради в района на метростанцията. Не това е преимуществото на островните перони.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Ако става за въпрос метростанции със островен перон са се строяли още 1920 г. под съществуващи сгради, и то на мястото на друга метростанция със странични коловози, съществувала само 18 години. И то само и само да поеме повече пътникопоток и да е по-удобна за бъдещата гара Потсдамер Плац в Берлин и новия магазин Ветхайм. Не мога да си  го представая в България обаче такова нещо, за това по-добре да я построим поне тази метростанция съобразно бъдещото и предназначение, а не на базата на парите, които са ни отпуснали от Брюксел, че МД2 съвсем го окепазиха. Така или иначе тази МС ще е финална за метродиаметъра поне едно 20 години.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1735
    • View Profile
Шест оферти за 1301 м метро до "Хладилника"

След едноседмично удължаване на срока за приемане на оферти оценителната комисия на възложителя - "Метрополитен" ЕАД, днес отвори шестте подадени оферти за изграждане на отсечката от втори метродиаметър от метростанция "Джеймс Баучер" до Хладилника.

Първият по реда на внасяне на офертите участник е обединение "Адвал - Гео", съставено от "Адвал" и "Геострой". Сдружението е посочило за подизпълнител "Стартинженеринг".

Вторият участник е турската "Доуш иншаат ве тиджарет", която по традиция играе без партньор. Компанията е включила "Стартинженеринг" за свой подизпълнител.

Третият кандидат е обединение "Метро Черни връх 2013", съставено от "Станилов", Метропроект" - Прага, и "Джи Пи груп". Подизпълнител отново е "Стартинженеринг".

Четвъртото обединение е "Енерго Черни връх" с основен партньор "Енергоремонт холдинг", италианската "Икс Гранди Лавори" АД и проектантското бюро "Рикат", автор на идейния проект на участъка. Кандидатът не посочва подизпълнител.

Пето поред е обединението "Черни връх". В него играят "Трейс Груп Холд", София, "Пи Ес Ай", Стара Загора, и "Инжпроект "ООД, София. Сдружението не предвижда подизпълнител.

Последният участник е Сдружение "Метро Витоша 2013", в което се включват испанската "Геа 21" и българските "ПСТ Холдинг" и "Монолит", София. Подизпълнител е "Стартинженеринг".

Всички участници са внесли банкова гаранция в размер на 600 хил. лв.

Комисията ще работи до 30 септември 2013 г., като в този срок следва да бъдат отворени и ценовите оферти.

Новият участък е с дължина 1301 м и една метростанция и 300 м бретел за обръщане на посоката на движение.
Той започва от МС ІІ-11 "Джеймс Баучер" при км 10+452 и продължава до МС ІІ-12 с линеен пункт (топъл резерв и обръщане на посоката на движение чрез бретелно релсово съоръжение) след нея до км 11+752.
Началото на новата отсечка е при ул. "Елин връх" до ул. "Филип Кутев", която по регулация е в сервитута на бъдещия бул. "Тодор Каблешков".

Новопроектираната метростанция 12 е разположена между кръстовищата на бул. "Черни връх" с ул. "Сребърна" (ул. "Хенрих Ибсен") - северен вестибюл, и бул. "Тодор Каблешков" - южен вестибюл.
Северният вестибюл на МСІІ-12 е свързан с подлез при кръстовището на бул. "Черни връх" с ул. "Сребърна", който има 4 входа. Южният вестибюл на метростанцията е свързан с подлез при кръстовището на бул. "Черни връх" с ул. "Филип Кутев".
В обхвата на проекта ще се изградят два входа от северната страна, а при реализациягта на пробива на бул. "Тодор Каблешков" подлезът ще се разшири и ще се доизградят още два южни входа. Метростанцията е със странични перони.

Идейният проект предвижда тунелът от км 10+452 до км 11+233 да е двупътен с дъгово очертание на напречното сечение и ще се изгражда по Нов австрийски тунелен метод. Работната му шахта е разположена при трамвайното ухо и посоката на работа е от нея към ул. "Елин връх".
Останалата част от тунелите също са двупътни, но са с правоъгълни напречни сечения - те, както и метростанцията ще бъдат изградени по открит метод (укрепени с шлицови стени изкопи).

Прогнозно стойността на строителството на новия метроучастък и метростанцията е 60 млн. лева.

http://infrastructure.bg/show.php?storyid=2121245

Offline Крюшо

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
Пак се сещам за идеята на boleroto за станция с островен перон и линеен пункт с 4 коловоза...
А както винаги получаваме странични перони и бретел:qdosan: Диков и Братоев вън!

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Реално погледнато ще се копае преди станцията и нищо непречи да се разделят тунелите и да е с островен перон, но лично и на мен вече ми писна от тия безумни идеи на Братоев и компания! Едно нещо да вземат на направят като хората - пстровният перон не е чак толкова скъп какво се правят и те на ..... както и да е - надеждата е един ден да им дойде акъла, ама дано да не е късно за това!

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Страничните платформи по-бързо се строят. Проблемът дори не е в това че няма да бъде с островна платформа. Трябваше наред с онази схема дето е на оф.сайт да изработят още една, където да нанесат по-далечни перспективи за развитие на Софийското метро. И съответно, ако станцията на Хладилника е потенциална трансферна станция, тогава много по-удобно ще бъде островна платформа. Представете си и двете станции да са със странични платформи - до какво объркване може да доведе това. Трябва едната станция да е или островна или поне като Сердика ІІ, която е идеален пример за станция със странични платформи с бърза и лесна смяна на посоката. Какво да се прави, при нас повечето неща са необмислени занапред.