Шест оферти за 1301 м метро до "Хладилника"След едноседмично удължаване на срока за приемане на оферти оценителната комисия на възложителя - "Метрополитен" ЕАД, днес отвори шестте подадени оферти за изграждане на отсечката от втори метродиаметър от метростанция "Джеймс Баучер" до Хладилника.
Първият по реда на внасяне на офертите участник е обединение "Адвал - Гео", съставено от "Адвал" и "Геострой". Сдружението е посочило за подизпълнител "Стартинженеринг".
Вторият участник е турската "Доуш иншаат ве тиджарет", която по традиция играе без партньор. Компанията е включила "Стартинженеринг" за свой подизпълнител.
Третият кандидат е обединение "Метро Черни връх 2013", съставено от "Станилов", Метропроект" - Прага, и "Джи Пи груп". Подизпълнител отново е "Стартинженеринг".
Четвъртото обединение е "Енерго Черни връх" с основен партньор "Енергоремонт холдинг", италианската "Икс Гранди Лавори" АД и проектантското бюро "Рикат", автор на идейния проект на участъка. Кандидатът не посочва подизпълнител.
Пето поред е обединението "Черни връх". В него играят "Трейс Груп Холд", София, "Пи Ес Ай", Стара Загора, и "Инжпроект "ООД, София. Сдружението не предвижда подизпълнител.
Последният участник е Сдружение "Метро Витоша 2013", в което се включват испанската "Геа 21" и българските "ПСТ Холдинг" и "Монолит", София. Подизпълнител е "Стартинженеринг".
Всички участници са внесли банкова гаранция в размер на 600 хил. лв.
Комисията ще работи до 30 септември 2013 г., като в този срок следва да бъдат отворени и ценовите оферти.
Новият участък е с дължина 1301 м и една метростанция и 300 м бретел за обръщане на посоката на движение.
Той започва от МС ІІ-11 "Джеймс Баучер" при км 10+452 и продължава до МС ІІ-12 с линеен пункт (топъл резерв и обръщане на посоката на движение чрез бретелно релсово съоръжение) след нея до км 11+752.
Началото на новата отсечка е при ул. "Елин връх" до ул. "Филип Кутев", която по регулация е в сервитута на бъдещия бул. "Тодор Каблешков".
Новопроектираната метростанция 12 е разположена между кръстовищата на бул. "Черни връх" с ул. "Сребърна" (ул. "Хенрих Ибсен") - северен вестибюл, и бул. "Тодор Каблешков" - южен вестибюл.
Северният вестибюл на МСІІ-12 е свързан с подлез при кръстовището на бул. "Черни връх" с ул. "Сребърна", който има 4 входа. Южният вестибюл на метростанцията е свързан с подлез при кръстовището на бул. "Черни връх" с ул. "Филип Кутев".
В обхвата на проекта ще се изградят два входа от северната страна, а при реализациягта на пробива на бул. "Тодор Каблешков" подлезът ще се разшири и ще се доизградят още два южни входа. Метростанцията е със странични перони.
Идейният проект предвижда тунелът от км 10+452 до км 11+233 да е двупътен с дъгово очертание на напречното сечение и ще се изгражда по Нов австрийски тунелен метод. Работната му шахта е разположена при трамвайното ухо и посоката на работа е от нея към ул. "Елин връх".
Останалата част от тунелите също са двупътни, но са с правоъгълни напречни сечения - те, както и метростанцията ще бъдат изградени по открит метод (укрепени с шлицови стени изкопи).
Прогнозно стойността на строителството на новия метроучастък и метростанцията е 60 млн. лева.
http://infrastructure.bg/show.php?storyid=2121245