Author Topic: Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"  (Read 57603 times)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
На годишнината на форума беше създадено Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура".

Повече информация за идеята, целите и т.н., можете да откриете на страницата на сдружението http://bgtransport.org/ .

Ако желаете да станете член, ето условията:
Quote
Чл. 11. Членството в Сдружение „Градски транспорт и инфраструктура” може да бъде:

Пълноправно – с право на глас в Общото събрание;
Асоциирано – с право на съвещателен глас в Общото събрание;
Почетно – придобито с решение на Общото събрание по предложение на Управителния съвет, с право на съвещателен глас в Общото събрание.


Quote
Чл. 13. (1) Асоциирано членство се придобива с решение на Управителния съвет, след подадена от заявителя молба, автобиография и препоръки от един пълноправен член или двама асоциирани членове на Сдружението.
(2) Кандидатът подписва декларация, че е запознат и приема разпоредбите на настоящия Устав;
(3) След приемането му от Управителния съвет, кандидатът попълва формуляр, в който посочва лични данни и координати за връзка (домашен и електронен адрес, телефон за контакти) и прикрепя 2 актуални снимки;
(4) Кандидатите – юридически лица представят с молбата преписи от документите си за регистрация и от решението на управителните органи за членство в сдружението;
Чл. 14. Правото на съвещателен глас позволява на асоциираните и почетните членове по време на заседанията на Общото събрание да изказват мнение, да внасят доклади за разглеждане, да правят предложения за вземане на решения.

Quote
Чл. 15. Пълноправно членство се придобива от асоцииран член, след решение на Общото събрание, при следните условия:

Да е асоцииран член поне от шест месеца;
Да е подал молба по образец и автобиография до Управителния съвет;
Да има препоръки от трима пълноправни членове на Сдружението.
Чл. 16. (1) Молбата за пълноправно членство се разглежда най-късно на първото Общо събрание на Сдружението.
(2) След приемането му от Общото събрание, новоприетият пълноправен член заплаща встъпителна вноска, а впоследствие и текущ членски внос.

Както се вижда, първоначално можете да станете само асоцииран член, а в последствие - пълноправен.

Допълнителни условия са:
- навършени 18 години;
- внасяне на встъпителна вноска от 40 лв.
(такава е внесъл всеки един от учредителите)

Желаещите да се присъединят към екипа на сдружение "Градски транспорт и инфраструктура", които отговарят на посочените условия, могат да го заявят на имейла на сдружението, след което ще им бъде изпратена молба по утвърдена форма, устав, правилник и документи, които следва да бъдат представени. Данните за контакт можете да намерите в сайта.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Организираме честване 20 години тролейбусен транспорт в Пазарджик
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Новини от Сдружението:
http://bgtransport.org/?action=news&info=ef76cbb1ad0e44686dc6e8e4de8194c4

И ... проектът за възстановяване на трамваите и създаване на музей:
http://bgtransport.org/uploads/files/Idea_Project_old_trams_and_Depot.pdf

Даже и във Фейсбук:
https://www.facebook.com/groups/610869225613011/
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
« Last Edit: 20.09.2013, 12:34:53 by difian »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
« Last Edit: 20.09.2013, 12:34:07 by difian »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Браво, много хубаво. За последно такова нещо в София имаше, когато през 1997-а, по времето на кметуването на Стефан Софиянски, малко преди да пуснат метрото, някъде по това време, есента, на площада пред НДК направиха едно павилионче, в което раздаваха напълно безплатно много хубави листовки от по 50-60 страници за историята на Берлинския градски транспорт. Беше някакво съвместно мероприятие между софийския и берлинския кмет.

Не ми стана ясно къде ще се прожектира филмчето - в трамвая ли? Колко е дълго?

Между другото някой замислял ли се е за писане на книга относно историята на столичния транспорт? За почти всички по-големи градове в Европа има такава. Разбира се, не е нужно човек да купува за всички градове, защото край нямат...... Но за София нямаме абсолютно нищо. Тези от 1976-та и от 2001-ва освен, разбира се, ценните снимки, са пълни с измишльотини.

« Last Edit: 20.09.2013, 13:10:45 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
ФилмЪТ ще се прожектира на двуметров екран до трамвая, мултимедията ще е вътре в трамвая.
« Last Edit: 20.09.2013, 22:07:21 by difian »
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • сбогом 2622
    • View Profile
 
Поздравявам ви за старта на здружението и за първите успешни инициативи.Музея, макетите на превозни средства и филма са много добри начинания за популяризиране на обществения транспорт в София и изваждането от клишетата, че единственото с което се свързва е дългото чакане, некомфортните мръсни, претъпкани и стари превозни средства, гадните контроли и псуващите шофьори. Градския транспорт е интересен със своята история и традиции, с ежедневния труд на хиляди хора, с подвижния състав в миналото и сега, дори с разказване на интересните, забавни, екстремни ( а дори и фатални) случки свързани с него. Това трябва да бъде показвано и някак си да се изгради ново мислене на хората, за това те повече да милеят и да се интересуват живо от развитието на обществения транспорт в София. Така ако приковем вниманието и интереса на хората могат да бъдат избегнати много глупости за които шепа хора като нас се ядосваме по форума, а обикновенния софиянец не се интересува ( или разбира прекалено късно, когато белите вече са факт). Подкрепям и предложението за книга ( нека да популяризираме градския транспорт на колкото се може повече носители).
   До тук всичко е добре,  но едно нещо ме притеснява.  Като сдружение освен с популяризиране и довеждане до по-широк кръг от хора на историята, традициите и миналото на градския транспорт би трябвало ( поне според мен) да се занимава и с най-актуалните, наболели проблеми, защото има и настояще и бъдеще. Такива проблеми могат да бъдат :
1. Прекалено дългите интервали на движение по голяма част от линиите.
2. Прекалено раздутите разписания , които водят до ниска скорост на движение( особенно празник, късно вечер и рано сутрин)
3. Състоянието на голяма част от подвижния състав ( не този в музея, а този  дето всеки ден превозва хората )
4.Промени в маршрутната мрежа ( закриване/променяне на неефективни линии, откриване на нови, разширяване на тролейбусна, трамвайна и метро мрежа)
5. Търгове за покупка на нов подвижен състав ( да не  допуснем повече  покупка на евтини боклуци, които на третата година вече да са грохнали)
6. Качество на ремонтите в ремонтните бази и гаражната поддръжка
За тези неща няма нито дума в сайта на дружението. Сред целите намерих само :
Осъществяване на граждански контрол върху функционирането на системата на градския транспорт, процеса на инвестиране в областта на инфраструктурата и модернизацията на градския транспорт.
Някой може ли да каже какво е направено или ще се прави в тази насока? Занам, че голяма част от членовете и ръководството на сдружението имат мнение по тези проблеми. В този форум всички ние сме изписали сигурно хиляди страници да си чешем клавиатурите и да констатираме фактите. И какво, с какво може да промени всеки от нас системата към по-добро. С нищо, дори и да пишем жалби или да протестираме за нещо ние се изправяме срещу огромна армия от бюрократи, които от девет кладенеца ще донесат вода, само и само да оправдаят простотиите си и да докажат, че те са прави, а не ти.Така накрая разбираш, че тази борба е безсмислена, и че с идиоти не се спори, защото ставаш като тях.  Ако се изправим срещу системата не като отделни граждани, а като здружение  подкрепяно от хора наистина милеещи за градския транспорт, тогава е друго.Тогава и гласът ни ще се чува повече.
Нямам нищо против музеите и популяризирането на историята. Само внимавайте междувременно да не остане градския транспорт без бъдеще, защото хората от които зависят нещата май на там ще го докарат. Извинявам се за дългия пост. Сега ако искате ме оплюйте и докажете, че не съм прав.
 
« Last Edit: 21.09.2013, 16:29:37 by dimi »
R.I.P  Ikarus 280

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Изброените от теб точки са наистина належащи, но и мнооого трудни за изпълнение засега. Сдружението все още не е достатъчно популярно, няма необходимите средства, връзки, опори. Както се казва - всичко с времето.
По т.1 и 2 Виктор направи един проект, който за съжаление не беше удобрен. Ако имаш възможност, ела утре на прожекцията или по-рано при работилницата на Тиристор, сподели мнения и впечатления.  А и не само ти, все който може нека да дойде - ще се получи нещо като форумна среща.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • сбогом 2622
    • View Profile
Няма проблем да изкажа и притесненията си лично. Единственото, което не ми харесва е липсата на граждански контрол.  Това не изисква пари, а за връзките и опорите мога да се съглася. Ако сте правили опити ( поне мънички) като сдружение да се срещнете с отговорните институции и да обсъждате някои от тези проблеми, а отсреща сте получили пълен отказ, го кажете. Нали се срещахте с Фандъкова, или тя е отказала да говори с вас по такива теми? Може тогава да мислим за други вариянти да прокараме тезите си, но да не се отказваме лесно.  Все пак толкова добри идеи има изписани във форума и да не прокараме поне малък процент е срамота. Идеи за които си струва да се бориш.Ако институциите не ни обръщат никакво внимание, почваме със сигнали до медиите от името на сдружението. От горчив опит знам, че колкото и голямо желание да има човек да промени нещо в системата бива абсолютно игнориран от институции и от медии ( аз всеки ден писах сигнали до BTV и всеки ден ми ги изтриваха без никакъв отговор или резултат). И за това се надявах от името на сдружението тези предложения да имат по-голяма тежест. В неделя не знам дали ще мога да дойда, но в някой от делничните дни ще отида в офиса на сдружението.
« Last Edit: 21.09.2013, 17:03:14 by dimi »
R.I.P  Ikarus 280

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Dimi, разбирам притесненията ти. Проблемите, които си написал, наистина са актуални и трябва да намерят решение. Общината и градският транспорт обаче са блокирани от много хора, които заемат погрешни позиции и спират всякакви инициативи заради некомпетентност, липса на управленски опит и нежелание за промяна в правилната посока. До момента се опитваме да представим сдружението не само като "събрали се любители и решили да катурнат системата", а като "професионалисти и любители, които са запознати с проблемите и решенията им!". Трябва да е ясно, че много от обсъжданите във форума проблеми не могат да бъдат решени еднозначно от хора без необходимото образование. Т.е. ако членството във форума е критерий за познаване на проблемите, за какво някои хора учат по 4-6 години в университет как да решават транспортни проблеми?. Както написах, общината и ГТ са пълни с хора, които нямат необходимото образованието за да изпълняват длъжността, която заемат, как да сме сигурни, че с 50-100-1000 поста във форума някой ще е компетентен да решава ежедневните проблеми на всички видове транспорт... Затова, преди да подадем сигнал до община или ГТ се опитваме да дадем конкретно решение, базирано на знания и опит. И т.к. сигналите се получават от онези хора, за които писах по-горе, отговорите се сещаш от какво естество са. Това не ни обезкуражава, напротив, стремим се с инициативите ни да "събудим" обществото, като покажем как трябва да изглежда градският транспорт, а вече всеки да си прави сметка какво получава като услуга. Защото решаването на проблема не трябва да свърши само с казването му (дали пред телевизия, радио или политическа партия), а до предлагане на конкретни и обосновани решения. Ще се радвам да се видим и ти да споделиш твои идеи за решаване на проблемите. :)

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • сбогом 2622
    • View Profile
Да, да се бориш срещу тромавата бюрократична система е като да се бориш срещу вятърните мелници. Да, малко от нас са компетентни, за да дадат  някое наистина умно и обосновано предложение, което да бъде прието веднага, а те там са "професионалисти, които си разбират от работата".  Само дето тези професионалисти са изгубили всякаква връзка с действителността. Барикадирали са се в джиповете си и не припарват до обществен превоз. А подчинените им, дето те трябва да извършват реалния контрол по системата са демотивирани и си вършат работата проформа. Какво правят тези от " Контрол по транспорта " и какъв контрол реално изпълняват. Намесват се само при ПТП, а иначе седят на почетно разтояние от превоните средства и не се качват да видят дали случайно рейса е прекалено мръсен, дали не е по-претъпкан, дали шофьора не кара все едно вози картофи. В гаражите се оправят с наличното, кой как може. Диспечерите могат да бъдат излъгани, а джипиесите могат да се манипулират. За ремонтите не е нужно човек да има образование, та да види, че са пълна порнография.  Но нали видяхте как отговориха на един наш съфорумец посмял да се оплаче от ремонтите. Голяма част от шофьорите и те са демотивирани. Системата убива желанието на всеки.Изобщо има един порочен кръг и сами вътре не могат да се оправят. Промяната трябва да дойде от вън, чрез граждански контрол. Не говоря  да се събереме пред ЦГМ да протестираме, но след като можехте да уредите среща с Фандъкова за възстановяване на историческите трамваи, можете поне да опитате да уговорите друга среща с нея и Любомир Христов и да обсъждате настоящето и бъдещето на транспорта. Може би преди това трябва да привлечем за съмишленици някои доказани експерти. Нали офисът на сдружението е във ВТУ ?   Нямате ли контакти там с някои от академичните преподаватели да ви посъветва как по-добре да развиете тезите си при разговора с Фандъкова и Христов ? Съгласен съм, че може би трябва да се почне отдалече, с по-леки теми. За това напълно ви подкрепям за първите стъпки- привличане на повече съмишленици, чрез представянето на тематиката по интерен начин.
R.I.P  Ikarus 280

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Маниак не мога да се съглася с теб. Не ме интересува колко е трудно, ти и колегите ти, които сте учредили сдружението сте формулирали тези цели записани в сайта и носите отговорност да се придържате към тях независимо колко трудно е и дори опитите ви да не са успешни или поне първите такива, хора като мен биха уважили само усилията, а в момента казваш, че ви трябва идейна помощ отвън, за да изпълнявате целите, които са поставени от самите вас и би трябвало да имате идеи за осъществяването им много по-добри от нашите на хора като Дими да кажем. Това подкопава авторитета ви много сериозно. Оставете музея и трамваите в режим на изчакване малко и се съсредоточете към най-актуалното - проблемите в тролейбусния транспорт. Разбрах, че първите бройки от новите тролеи се очакват декември. Готви се абсолютно загърбване на всякакви обещания за разширение на тролейбусната мрежа и откриване на нови линии чрез тихичко и кротичко масово бракуване на икарусите, доказали, че могат още да продължават да превозват пътници по редовни линии безаварийно. Насаждат се предразсъдъци към икарусите, че са скапани. Ще се извърши масовото им бракуване и общината ще разгласи, че няма ресурс за нови линии и разширение на мрежата, хората ще се разочароват и ще потърсят утеха в предразсъдъците, че са били скапани боклуци.
Срещу това трябва да се справите с всички възможни усилия. Залогът е сега или никога, защото не опитате ли ще получите недоверието на хора като мен и Дими за години, години напред, а вероятно и на други хора разбиращи от транспорт  и знаещи за вас и сдружението ви далеч то този форум и тогава наистина оцеляването на сдружението ще е заплашено, защото едва ли ще има по-лошо нещо от това да бъдете игнорирани и заклеймени като несериозна и посредствена организация от хора, които също се занимават във вашата област, дори и само като любители. И ако си мислите, че ще ни игнорирате само защото сме любители ако не направите нищо то ние ще станем сериозни, ще си направим ние сдружение и тогава ще стане много лошо за вас.
Извини ме Маниак, но те мислех за много свестен човек и с един пост( http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=5721.msg325434#msg325434 ) ти разби това положително мнение, а сега казваш, че сдружението има нужда от помощта на такива като нас, не визирам себе си или Дими, а всички запознати с транспортната ситуация в столицата и редовно публикуващи информация тук. Имам и не само аз, пълното основание да игнорирам това твое мнение с колкото и добър тон да е написано. Лично на мен ми е писнало две години да се отнасят с мен като с осемгодишен и да ме игнорират само защото съм изключително много специализиран в тролейбусния транспорт и сега да казваш, че ви трябва помощ от хора ката мен. Просто е несериозно. Писна ми от дребни заядливи игрички, писна ми да нарушаваш принципа уважавай, за да те уважат, когато имаш нужда от помощ, а сега ти ми искаш точно тази помощ.
« Last Edit: 22.09.2013, 09:49:22 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Агенте, @maniak имаше предвид, че всички, които любят* градския транспорт може да подкрепят мероприятията инициирани от нас (ако не искат да станат членове на Сдружението). Ние също сме готови да подкрепим всички действия и инициативи на сродни организации имащи за цел подобряване на състоянието на МГТ и градската инфраструктура. Ако ти харесва повече - да си обединим усилията за общото благо.
Като член-учредител на Сдружението ти заявявам нашето желание да си сътрудничим с твоя Клуб, както това го правим с редица общински и държавни институции, така и с граждански и други сродни нам организации.
Ако безпристрастно наблюдаваш дейността на Сдружението ще видиш, че имаме доста инициативи и доста постигнати резултати за краткото време на съществуването си. Да не говорим за предстоящите инициативи, които подготвяме.
Вярно, че имаш да си връщаш за реакциите на съфорумците относно твоя Клуб, но ... все пак ...

* от любители
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Готов съм да ви уважа само ако получа в замяна уважение в територията на този форум, а отговорността да спазвам правилата и добрия тон си е изцяло моя.  :)

По темата: нямам възможност да дойда тази вечер, но имам голямо желание да се запознаем и да работим заедно в полза на по-добрия градски транспорт, но най-напред ще изчакам форумна среща, за да се запозная на живо с вас и това, което правите. Стига да се уважаваме взаимно всичко може да тръгне по мед и масло.  :)

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Уважението не се получа, а се заслужава!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Вижте сега, пред ръководен фактор като Фандъкова, Христов, Диков, Братоев и т.н. се ходи да се говори по КОНКРЕТНИ проблеми с КОНКРЕТНИ предложения. Да отидеш да говориш ей тъй изобщо за всичките проблеми е все едно да се изтресеш при Барак Обама и да си говорите за глобалното затопляне по принцип.
Затова стремежът е фокусиране върху конкретни задачи. При това с търсене на съмишленици, а не на врагове - било сред гражданите на София, било сред институциите и операторите, отговорни за функционирането на МГТ и за инфраструктурата.

Колкото до популяризацията, ако си мислете, че е лесно това за едно сдружение: да, лесно е за сдружение с политически гръб: примерно един архитект Димитър Димитров може да ръси невероятности на ниво ученик от шести клас, но си има солиден гръб на една столетница. Може да сподели и Виктор опита си от инициативата "Спаси метрото".

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Готов съм да ви уважа само ако получа в замяна уважение в територията на този форум, а отговорността да спазвам правилата и добрия тон си е изцяло моя.  :)

По темата: нямам възможност да дойда тази вечер, но имам голямо желание да се запознаем и да работим заедно в полза на по-добрия градски транспорт, но най-напред ще изчакам форумна среща, за да се запозная на живо с вас и това, което правите. Стига да се уважаваме взаимно всичко може да тръгне по мед и масло.  :)

Прави разлика между форума и Сдружението. В Сдружението основно има членове на форума, но из между нас има и такива, които не членуват във форума.
Форумните срещи са една прекрасна традиция, но на тези срещи идват не повече от 20 - 25 членове (от поне 600 пълнолетни софиянци пишещи във форума) и не ще можеш да се запознаеш с всички.
Срещите на Сдружението са съвсем друго нещо и при желание от твоя страна може да присъстваш (без да си член) като предварително се информираш за мястото и времето на срещата. Ще ни бъде приятно.
« Last Edit: 22.09.2013, 10:54:23 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Значи ето, че имало неща, които трябвало да станат ясни, а не са били досега, това е само добре за инициативата. С удоволствие бих се присъединил. Благодаря на emm_1968 за ясния отговор, който ми даде.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Няма как по-рано да ти станат ясни, т.к. не си пълноправен член на сдружението, а колегата вече те запозна с някои от вътрешните на сдружението неща. За всичко си има време и място, ти просто все още не можеш да се научиш сам да си удряш спирачката. Вече, когато го научиш, ще бъдеш достатъчно зрял, и ще разбереш, че невинаги ти си прав или че невинаги другите са несправедливи спрямо теб.

Това ти го казвам като човек, който имаше подобни проблеми, само че с колеги в службата си, в Германия, и чиито резултати точно от такава прибързаност в момента оправям........

Когато имаме следваща сбирка и е подходящ момент, ще получиш уведомление за часа и мястото и вече ти си преценяваш дали можеш да дойдеш.

Първо поработи малко над себе си обаче.

Поздрави