Поздравявам ви за старта на здружението и за първите успешни инициативи.Музея, макетите на превозни средства и филма са много добри начинания за популяризиране на обществения транспорт в София и изваждането от клишетата, че единственото с което се свързва е дългото чакане, некомфортните мръсни, претъпкани и стари превозни средства, гадните контроли и псуващите шофьори. Градския транспорт е интересен със своята история и традиции, с ежедневния труд на хиляди хора, с подвижния състав в миналото и сега, дори с разказване на интересните, забавни, екстремни ( а дори и фатални) случки свързани с него. Това трябва да бъде показвано и някак си да се изгради ново мислене на хората, за това те повече да милеят и да се интересуват живо от развитието на обществения транспорт в София. Така ако приковем вниманието и интереса на хората могат да бъдат избегнати много глупости за които шепа хора като нас се ядосваме по форума, а обикновенния софиянец не се интересува ( или разбира прекалено късно, когато белите вече са факт). Подкрепям и предложението за книга ( нека да популяризираме градския транспорт на колкото се може повече носители).
До тук всичко е добре, но едно нещо ме притеснява. Като сдружение освен с популяризиране и довеждане до по-широк кръг от хора на историята, традициите и миналото на градския транспорт би трябвало ( поне според мен) да се занимава и с най-актуалните, наболели проблеми, защото има и настояще и бъдеще. Такива проблеми могат да бъдат :
1. Прекалено дългите интервали на движение по голяма част от линиите.
2. Прекалено раздутите разписания , които водят до ниска скорост на движение( особенно празник, късно вечер и рано сутрин)
3. Състоянието на голяма част от подвижния състав ( не този в музея, а този дето всеки ден превозва хората )
4.Промени в маршрутната мрежа ( закриване/променяне на неефективни линии, откриване на нови, разширяване на тролейбусна, трамвайна и метро мрежа)
5. Търгове за покупка на нов подвижен състав ( да не допуснем повече покупка на евтини боклуци, които на третата година вече да са грохнали)
6. Качество на ремонтите в ремонтните бази и гаражната поддръжка
За тези неща няма нито дума в сайта на дружението. Сред целите намерих само :
Осъществяване на граждански контрол върху функционирането на системата на градския транспорт, процеса на инвестиране в областта на инфраструктурата и модернизацията на градския транспорт.
Някой може ли да каже какво е направено или ще се прави в тази насока? Занам, че голяма част от членовете и ръководството на сдружението имат мнение по тези проблеми. В този форум всички ние сме изписали сигурно хиляди страници да си чешем клавиатурите и да констатираме фактите. И какво, с какво може да промени всеки от нас системата към по-добро. С нищо, дори и да пишем жалби или да протестираме за нещо ние се изправяме срещу огромна армия от бюрократи, които от девет кладенеца ще донесат вода, само и само да оправдаят простотиите си и да докажат, че те са прави, а не ти.Така накрая разбираш, че тази борба е безсмислена, и че с идиоти не се спори, защото ставаш като тях. Ако се изправим срещу системата не като отделни граждани, а като здружение подкрепяно от хора наистина милеещи за градския транспорт, тогава е друго.Тогава и гласът ни ще се чува повече.
Нямам нищо против музеите и популяризирането на историята. Само внимавайте междувременно да не остане градския транспорт без бъдеще, защото хората от които зависят нещата май на там ще го докарат. Извинявам се за дългия пост. Сега ако искате ме оплюйте и докажете, че не съм прав.