Author Topic: Градският транспорт в Полша  (Read 8564 times)

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4501
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #20 on: 12.06.2014, 01:02:56 »
Само дето Словения е в противоположния край на Европа :D
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1893
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #21 on: 12.06.2014, 01:47:24 »
Принципно не знам какво са правили в Словения, маршрутът им за доставка би трябвало да е най-краткия, а именно Турция, България, Сърбия, Унгария, Словакия, Полша, а Словения е много "встрани"...

Online btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2497
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #22 on: 30.09.2015, 18:35:29 »
Не може човек да не възкликне: "Красива работа!"
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12256
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #23 on: 07.10.2015, 09:20:42 »
Много красиво. Доста превозни средства са си възстановили. Надяваме се и у нас скоро да гледаме такива паради, например в София, Варна, Бургас, преди да е станало късно и да няма какво да се възстановява.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2497
    • View Profile
    • Email
« Last Edit: 12.12.2015, 20:32:12 by difian »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1562
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #25 on: 12.12.2015, 23:00:27 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1893
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #26 on: 03.01.2016, 18:16:48 »
Варненският Karsan Jest се подвизава на тестове в Полша.
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/szklarska-poreba-rozwaza-uruchomienie-komunikacji-miejskiej-51022.html

Online btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2497
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #27 on: 17.09.2017, 13:18:19 »
Как се боядисва трамвай в Познан
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline nokia

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 982
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #28 on: 17.09.2017, 21:24:43 »
Варненският Karsan Jest се подвизава на тестове в Полша.
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/szklarska-poreba-rozwaza-uruchomienie-komunikacji-miejskiej-51022.html
Във Варна нямаме такива автобусчета, представителатвото май е във Варна само.

Offline martin.l

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #29 on: 03.12.2017, 20:31:32 »
Здравейте, ето едно съдържателно клипче как е организиран трамвайният транспорт в Лудж. Каналът е изключително интересен. ;)

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2818
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #30 on: 03.12.2017, 20:36:01 »
Правилно градът се произнася Лодз.
« Last Edit: 04.12.2017, 12:53:28 by abs111 »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4630
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #31 on: 04.12.2017, 10:28:16 »
На книжовен полски е приблизително Ууджь. :)   Изговорът на Ł подобно на българско твърдо л се счита за архаичен (Ł aktorskie) в съвременния език се е наложил този аналогичен на w в английския, ó е старополско дълго о, което в съвременния език се изговаря у.  :)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5392
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #32 on: 03.01.2018, 17:31:36 »
http://gdynia.pl/co-nowego,2774/gdynia-kupi-30-trolejbusow-na-autobusy-powtorny-przetarg,515668

В Гдиня ще закупят 30 нови тролейбуса - 14 соло по 12 метра; 16 съчленени и 21 комплекта батерии за автономно придвижване. Градът осъзнава предимството на тролейбусите пред изцяло електробуси. С посочените тролейбуси и тягови батерии ще обслужва маршрути, които до сега са се обслужвали от автобуси.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline matto

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #33 on: 25.09.2018, 18:58:22 »
Град Люблин е най-големия в източна Полша. Красив е и много зелен в сравнение с чешките и словашките градове, но също на фона на много полски и като цяло европейски градове. Много напомня на София с дърветата си, но е по-чист и подреден. Тролеите са главно Солариси, автобусите Аутосан и Соларис, но има и други. Спират автобусите Икаруси през 2012-та. Препоръчвам за посещение!
« Last Edit: 25.09.2018, 19:18:58 by matto »

Offline matto

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #34 on: 05.11.2018, 02:53:03 »
Така, бях от север на юг в Бялисток, Люблин и Жешов (Rzeszów всъщност се чете Жешув) - градове в Източна Полша. Люблин е някъде 400 000 души, Бялисток 350 000, а Жешов - ок. 190 хиляди. Какво е различното - като цяло по-чисто от Варна и Бургас. Инфраструктурата не е перфектна като в Западна Европа и заради суровите снежни зими често изникват дупки. Ала се кърпят навременно. Все пак е по-добра от тази в повечето БГ градове от този калибър (без Бургас може би, не съм бил скоро).

Най-зелен като брой дървета по улици и булеварди от трите е Люблин. Но му пада населението. Там има фабрика за... хеликоптери! По незнайни причини населението в Жешов расте, а в Бялисток също, но по-бавно. И трите са университетски градчета. В Бялисток много отдавна са имали (конни) трамваи, май искат да ги връщат (е без коне де :P). Сега само автобуси. Има 6 нощни линии на 350 хиляди население...

В Жешов видях само автобуси, по-интересното е, че има много мостове, един е много модерен. Мисля, че е втория по големина в Подкарпатското войводство след Краков. Там не бях много.

Общо за страната - по-високи заплати от нас, но не много. В тези 3 града май може да се намерят по-евтини нови имоти от колкото в градове с тяхната големина у нас. В Полша са почнали да строят редови къщи в незатворени комплекси. Висшето образование е безплатно, но за чужденци не знам дали е така (ама тези градове нямат море като Варна и Бургас пък). Имат диско поло - нещо като нашата чалга, но повече като диско със синтезатори - лека музика за танцуване в дискотеки и алкохол. Те повече ходят по клубове от чехите и словаците. За разлика от нас не харесват руснаците по разбираеми причини.
« Last Edit: 05.11.2018, 02:56:41 by matto »

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2260
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #35 on: 05.11.2018, 04:23:27 »
Висшето образование няма как за тях да е безплатно, а за нас платено, при положение, че сме в ЕС. Това е задължително - граждани на ЕС се обучават при същите условие като тези от съотв. държава. Така преди, докато още не бяхме членове, за англичаните в Англия, както разбира се и за целия ЕС, там таксите бяха ниски, но за нас, като чужденци от трета страна - огромни. Малко след като влязохме, англичаните въведоха такива огромни такси и за тях си, и за ЕС. В Германия и Австрия сега не знам, но преди обучението беше безплатно, включително за нас, но трябваше да можеш да си поемеш жилищните разходи, понеже там няма университетски стипендии, а студентите не могат да работят над 20 часа седмично, даже най-добре хич да не работят. Но в последствие сложиха такси по 1000 евро на семестър заради такива като нас, които не си вземаха изпитите умишлено, за да си удължат следването, разбирай престоя и да работят нелегално при турците. В Скандинавия мисля, че следването е безплатно. За Полша иначе е интересно, че Соларис практически затвори автобусните заводи на конкуренцията - Йелч и Аутосан, но пък Мерцедес, МАН, Скания и Волво отвориха заводи там. Сега въпросната фирма беше продадена всъщност най-вече заради изключително влошилото се здравословно състояние на собственика, освен разбира се заради продаването на загуба, понеже конкурентите им продават двигатели с голяма надценка.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline matto

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Полша
« Reply #36 on: 05.11.2018, 11:12:56 »
Не успях да се повозя на Аутосан или Йелч. Дали някой се е качвал, по-добре ли возят от Соларисите? Solaris са с хубава визия отвън, но возят дървено. Макар и да харесвам повече Полша като страна (като цяло по-гостоприемни са), както в друга тема съм казвал чешките СОР имат много по-приятна возия.