В Люблин явно имат мозък в главата, за разлика от нашите кретени от Враца, Хасково, Сливен, Русе, Варна, Бургас, София, Плевен, Стара Загора, Перник, ръководството на МОСВ и ОПОС и Правителството. Забележете как са конфигурирани електробусите и тролейбусите!
https://www.kamioni.bg/bg/menu/10/post/24889/Lyublin-vzima-35-avtobusi-i-trolejbusi-Solaris-za-25-mln-evroЛюблин взима 35 автобуси и тролейбуси Solaris за 25 млн. евроПредставители на транспортния оператор в Люблин - Zarząd Transportu Miejskiego, и ръководството на Solaris подписаха три договора за доставка на 20 електрически автобуси и 15 тролейбуси. Стойността на поръчките надхвърля 106 милиона PLN (24,8 млн. евро).
В автопарка от превозни средства, поръчани от ZTM, се включват 15 съчленени тролейбуси Solaris Trollino 18 и 20 електрически автобуси Solaris Urbino 12.
Електрическите автобуси Solaris Urbino 12 ще бъдат оборудвани с батерии Solaris High Power с мощност 116 кВтч, пригодени за често и бързо зареждане.
Енергията, съхранявана в тях, ще захранва двигателя с мощност 160 кВт. За няколко минути процесът на презареждане на батерията се извършва чрез монтиран на покрива пантограф.
Рlug-in конекторите ще се използват за зареждане през нощта в депото на автобуса. И фотоволтаични панели са монтирани на покрива, като по този начин е максимално оптимизирана употребата на енергия от различните системи на автобуса.
Освен доставката на превозните средства, Solaris ще изгради и инфраструктурата, необходима за презареждане. Четири зарядни устройства за пантограф с мощност 450 кВт всяко, предназначени за бързо зареждане през деня, ще бъдат поставени на автобусния терминал Чойни и в автобусното депо на улица Григовей.
Други десет статични зарядни устройства, позволяващи едновременното зареждане на два автобуса с мощност 40 кВт, и две мобилни зарядни устройства с мощност 40 кВт, ще бъдат разположени в същото депо.
Петнайсетте съчленени Solaris Trollino 18 също ще бъдат оборудвани с батерии Solaris High Power с капацитет 58 кВтч. Те позволяват работата на превозното средство без връзка с контактната мрежа, например в случай на прекъсване на захранването, или когато трасето трябва да бъде променено. Ще бъде възможно да се определят нови маршрути, без да се налага изграждането на нова контактна мрежа.
При използване на автоматичните колектори, с които тролейбусите разполагат, електрическата енергия ще задвижва превозните средства и същевременно ще презарежда акумулаторите чрез така наречената In-Motion- Charging система. Всяко превозно средство ще има монтиран тягов двигател с мощност 240 кВт.