Author Topic: Транслор (еднорелсов трамвай)  (Read 1755 times)

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Този вид все още е слабо разпространен. Един от основните недостатъци е че трамваите "Транслор" не носят на сняг. Едно от важните предимства е преодоляване на стръмните завои.

Падуа, Италия:

Автор: Aviateur, transphoto.ru

Клермон-Феран, Франция:

Автор: Юрий MTA-LRTA, transphoto.ru

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Транслор (еднорелсов трамвай)
« Reply #1 on: 15.04.2013, 02:18:36 »
Явно имат и батерии - на първата снимка няма контактна мрежа  :D

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3038
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Транслор (еднорелсов трамвай)
« Reply #2 on: 13.05.2013, 19:18:58 »
Наскоро имах удоволствието и аз да се повозя на такова монорелсово чудо в Местре, Италия. Интересното е, че на съчлененията отстрани има малки помощни колелца от двете страни (вероятно срещу странични колебания), а по звук машината напомня повече на тролей, отколкото на трамвай (т.е. по-скоро като предавателен механизъм с диференциал, а не такъв с редуктор).







Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15682
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Транслор (еднорелсов трамвай)
« Reply #3 on: 13.05.2013, 20:54:01 »
То тази релса в средата е само за насочване, превозното средство "стъпва" на гумите и от тях идва движението.... По същата система изграждат тази година и две нови линии в Париж! ;)

Offline Samuil

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 55
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Транслор (еднорелсов трамвай)
« Reply #4 on: 11.06.2013, 20:36:46 »
Да, това е добро решение. 1.- гумите имат по-голяма сцепление, което ще помага за по-рязко спиране :fan: и 2.- гумите не създават такива вибрации, със сигурност доста по-малки.  Ама защо не издържат на сняг незнам :neznam:
Българските трамваи са истинските трамваи! За това ги върнете по линия 7, заслужават да се двигаж по бул България!