Author Topic: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)  (Read 534290 times)

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1520 on: 04.07.2019, 16:37:50 »
Еми точно това не е вярно, че са спрени 6 от повече от година. Затова и написах и пак ще повторя че става въпрос за манипулация от страна на тази групировка Спаси София. Има проблем с един трамвай, който явно се дължи на някаква необяснима организационна пречка от страна на производителя да го отремонтира. Това не оправдава по никакъв начин започване на съдебни дела с производителя, и още по-малко оправдава искане на оставки от ръководството на експлоатационното дружество.

Значи тези яко манипулират а колко всъщнос са спрени само 1 ли? Или сигурно за различни периоди е имало и повече. Дано сега  всички се движат без този нещастен и истърбушен 2323
« Last Edit: 05.07.2019, 02:21:08 by georgi64 »

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1521 on: 04.07.2019, 18:36:15 »
Еми точно това не е вярно, че са спрени 6 от повече от година. Затова и написах и пак ще повторя че става въпрос за манипулация от страна на тази групировка Спаси София. Има проблем с един трамвай, който явно се дължи на някаква необяснима организационна пречка от страна на производителя да го отремонтира. Това не оправдава по никакъв начин започване на съдебни дела с производителя, и още по-малко оправдава искане на оставки от ръководството на експлоатационното дружество.
Абе, трол такъв, къде сме писали ние, че 6 трамвая са спрени??? Къде?

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1522 on: 04.07.2019, 19:25:09 »
fanfan ги чете тия неща като СО - както му изнася. От 25 (-2) трамвая, на линия излизат в делничен ден 19, а в празничен - 8. Това е. Другите си почиват в депото, докато хората се потят или мръзнат (в зависимост от сезона) по другите трамваи.
Просто някои хора са възпитани от хубавите комунистически правила и са свикнали да си траят, каквото и да става. Това е манталитет, който за нещастие е силно заложен в голяма част от обществото ни и се предава от поколение на поколение, но все пак хубавото е, че лека-полека почва да намалява и хората да стават по-будни и мислещи.
Въпреки, че не мога да кажа, че всичко което искат от Спаси София е добро, не мога да им отрека, че те са точно такива хора, които не се страхуват да кажат какво мислят и да се борят за нещата да се случват така, както изглежда че е редно. В случая е правилно да настояват за това, че когато нещо се прави с обществени пари, то трябва да се прави по най-добрия за обществото начин, а не по най-лесния за шефовете.

И между другото, поръчките за трамваите, тролеите и техните части се правят точно от Столичен електротранспорт и точно Ганчев ги разписва. Ако искат да заложат на качеството като критерии с по-голяма тежест, могат да го направят.
« Last Edit: 04.07.2019, 19:28:23 by Dragon »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1523 on: 05.07.2019, 10:33:34 »
Хаха, значи все пак четат тук троловете от Спаси София, това е добре.

fanfan ги чете тия неща като СО - както му изнася. От 25 (-2) трамвая, на линия излизат в делничен ден 19, а в празничен - 8. Това е. Другите си почиват в депото, докато хората се потят или мръзнат (в зависимост от сезона) по другите трамваи.

И между другото, поръчките за трамваите, тролеите и техните части се правят точно от Столичен електротранспорт и точно Ганчев ги разписва. Ако искат да заложат на качеството като критерии с по-голяма тежест, могат да го направят.

Това е нуждата в момента според разписанията, а не означава че 6 трамвая са потрошени и оставени да гният. Мисля че ти е ясно, че никога, за никой подвижен състав от който и да е модел не е наличен 100% от времето. Това е което ти и аз разбираме, а Спаси София или не го разбират, или го представят на неразбиращите като сензация и вадят евтини дивиденти пред медиите. На това му се вика манипулация. Когато се опитват да го припишат и персонално на някой, от който това даже не зависи си е клевета.

Отностно Ганчев - Ганчев разписва това, което му казва закона. Ако искате Бомбардие ще трябва да се промени ЗОП. Нека Спаси София да се явят на избори, да пратят депутати в Народното събрание и да променят ЗОП, щом толкова разбират. Много ми е интересно колко гласа ще съберат обаче, на последното им събиране едвам бяха успели да съберат 50 човека.

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1524 on: 05.07.2019, 10:48:50 »
Хаха, значи все пак четат тук троловете от Спаси София, това е добре.

fanfan ги чете тия неща като СО - както му изнася. От 25 (-2) трамвая, на линия излизат в делничен ден 19, а в празничен - 8. Това е. Другите си почиват в депото, докато хората се потят или мръзнат (в зависимост от сезона) по другите трамваи.

И между другото, поръчките за трамваите, тролеите и техните части се правят точно от Столичен електротранспорт и точно Ганчев ги разписва. Ако искат да заложат на качеството като критерии с по-голяма тежест, могат да го направят.

Това е нуждата в момента според разписанията, а не означава че 6 трамвая са потрошени и оставени да гният. Мисля че ти е ясно, че никога, за никой подвижен състав от който и да е модел не е наличен 100% от времето. Това е което ти и аз разбираме, а Спаси София или не го разбират, или го представят на неразбиращите като сензация и вадят евтини дивиденти пред медиите. На това му се вика манипулация. Когато се опитват да го припишат и персонално на някой, от който това даже не зависи си е клевета.

Отностно Ганчев - Ганчев разписва това, което му казва закона. Ако искате Бомбардие ще трябва да се промени ЗОП. Нека Спаси София да се явят на избори, да пратят депутати в Народното събрание и да променят ЗОП, щом толкова разбират. Много ми е интересно колко гласа ще съберат обаче, на последното им събиране едвам бяха успели да съберат 50 човека.

"Тролът" от Спаси София е член на този форум от създаването му, така че недей много да се правиш на интересен...

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1525 on: 05.07.2019, 10:49:16 »
Защо трябва да се променя ЗОП, ако искаме Бомбардие? И при сегашното положение ако поръчката е написана както трябва, ще спечели Бомбардие за сметка на разни новоизлюпени пишман-производители като Песа, Меса и т.н.Много е просто - намират се листовки, по сайтовете ги има в пи-ди-еф и се залагат такива технически изисквания и спесификации, за които вече косвено се знае, че се предлагат само от производители от ранга на Бомбардие, съответно Песа просто няма да може да прескочи летвата или критериите на възложителя. Същото е и с тролеи, автобуси и т.н.
« Last Edit: 05.07.2019, 10:54:56 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1526 on: 05.07.2019, 10:53:26 »
Трябват достатъчно пари за по-голяма партида - да се купят 10-15 Бомбардие не е добро решение, поддръжката на разнороден парк неизбежно е трудна и скъпа. :rolleyes:

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 488
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1527 on: 05.07.2019, 11:05:33 »
Това, че сме на 111 място по свобода на словото, значи ли,че трябва да се лъже като за световно?

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1528 on: 05.07.2019, 11:20:53 »
@IKAR учи ги още на такива работи. Това директно отива за обжалване в КЗК и където се сетиш.
The Grand Tour

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1529 on: 05.07.2019, 12:11:04 »
Защо трябва да се променя ЗОП, ако искаме Бомбардие? И при сегашното положение ако поръчката е написана както трябва, ще спечели Бомбардие за сметка на разни новоизлюпени пишман-производители като Песа, Меса и т.н.

Не знам дали ти прави впечатление, че производители като Бомбардие, Щадлер, Сименс изобщо не подават оферти при нашите обществени поръчки, съответно няма как и да спечелят. Но не е в това въпроса тук.
« Last Edit: 05.07.2019, 12:14:51 by fafan »

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1530 on: 05.07.2019, 12:41:09 »
Излишно е да се спори за неща, които не знаем как седят. Факт е, че има една Песа, която от година и нещо не е излизала от депото. Факт е и че Столична община написаха най-некадърното оправдание, което може да съществува. Не се слагат части от нов трамвай на стар. Това може да се тълкува по двата начина – единият е, че не се слагат части от спряната песа на трамваи от предната доставка песи, но за жалост хората не правят разлика между двете доставки. Другото е че не се слагат части от песа на ЧКД, примерно, но това е невъзможно из начало. За повечето читатели и на двете фейсбук страници няма разлика между първа и втора доставка песи защото на външен и вътрешен вид те са еднакви. Обаче като им се каже стар трамвай те разбират българските трамваи или чешките. И с това изказване от транспорт за София породиха възмущение. Всъщност не е ясно къде е истината да може наистина да няма части за 2323, но и си личи как му е махната маската. И с твърдението на транспорт за София, че не се слагат части от този трамвай на стари трамваи се появи бурята в чаша вода. Ако бяха написали само: "този трамвай е със сериозна повреда и чака да дойдат поляци да го оправят, а в същото време е взета маска за ремонта на друг трамвай, като сме поръчали резервна" щеше да е много приемливо и въобще нямаше да се заформи скандал. Всъщност скандалът стана заради некомпетентността на секретарките написали изявлението във фейсбук, а не толкова заради състоянието на 2323

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1531 on: 05.07.2019, 13:33:25 »
25 нови нископодови трамваи ПЕСА подобряват обслужването по-сериозно отколкото 10-12 Бомбардие, също така поддръжката на разнороден парк с по 10-15 трамваи на различни производители неизбежно е скъпа и сложна. В близките десетилетия трудно ще се намерят пари за голяма поръчка от един производител. :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1532 on: 05.07.2019, 14:03:03 »
Всъщност скандалът стана заради некомпетентността на секретарките написали изявлението във фейсбук, а не толкова заради състоянието на 2323

Скандалът стана заради некомпетентността на една групичка граждани, която под една снимка на един трамвай, който очевидно има сериозен технически проблем и разрешаването на този проблем явно е задвижено по надлежния ред, написаха с големи лилави букви "Оставка". Явно тези граждани не ги ръководят мотиви да се осигури надеждно и сигурно превозно средство, което няма да остане след половин смяна по средата на маршрута, а се опитват да извлекат някакви съмнителни политически дивиденти.
« Last Edit: 05.07.2019, 14:06:35 by fafan »

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1533 on: 05.07.2019, 16:50:18 »
Ето какво казва ЗОП
Quote
Видове критерии за възлагане

Чл. 70. (1) Обществените поръчки се възлагат въз основа на икономически най-изгодната оферта.
(2) Икономически най-изгодната оферта се определя въз основа на един от следните критерии за възлагане:
1. най-ниска цена;
2. ниво на разходите, като се отчита разходната ефективност, включително разходите за целия жизнен цикъл;
3. оптимално съотношение качество/цена, което се оценява въз основа на цената или нивото на разходите, както и на показатели, включващи качествени, екологични и/или социални аспекти, свързани с предмета на обществената поръчка.
(3) Избраният критерий за възлагане по ал. 2 се посочва в обявлението, с което се оповестява откриването на процедурата или поканата за потвърждаване на интерес, и в документацията за обществена поръчка.
(4) Показателите, включени в критерия по ал. 2, т. 3, могат да съдържат:
1. измерител на качество, включително технически параметри, естетически и функционални характеристики, достъпност, предназначение за всички потребители, социални, екологични и иновативни характеристики и иновативни търговски техники и условия;
2. организация и професионална компетентност на персонала, на който е възложено изпълнението на поръчката, когато качеството на ангажирания с изпълнението на поръчката персонал може да окаже съществено влияние върху изпълнението на поръчката, или
3. обслужване и поддръжка, техническа помощ и условия, като: дата на изпълнение, начин и срок на изпълнение или срок на завършване.
(5) Показателите, включени в критериите по ал. 2, т. 2 и 3, трябва да са свързани с предмета на поръчката. Те могат да съдържат фактори, които се отнасят до всеки етап от жизнения цикъл на строителството, доставките или услугите, независимо че тези фактори не се отнасят до характеристиките, посочени в техническите спецификации. Те не трябва да дават неограничена свобода на избор и трябва да гарантират реална конкуренция.
(6) Когато критерият за възлагане включва повече от един показател, възложителят определя в обявлението или поканата за потвърждаване на интерес и в документацията за обществена поръчка относителната тежест на всички показатели, а когато това е обективно невъзможно, ги подрежда по важност в низходящ ред. Възложителят може да определи минимално и максимално допустимите стойности на количествените показатели.
(7) В документацията възложителят посочва методиката за комплексна оценка и начина за определяне на оценката по всеки показател. Начинът трябва:
1. да дава възможност да се оцени нивото на изпълнение, предложено във всяка оферта, в съответствие с предмета на обществената поръчка и техническите спецификации;
2. да дава възможност да бъдат сравнени и оценени обективно техническите предложения в офертите;
3. да осигурява на кандидатите и участниците достатъчно информация за правилата, които ще се прилагат при определяне на оценката по всеки показател, като за:
а) количествено определимите показатели се определят стойностите в цифри или в проценти и се посочва начинът за тяхното изчисляване;
б) качествените показатели, които са количествено неопределими, се посочва начинът за тяхното оценяване от комисията с конкретна стойност чрез експертна оценка.
(8) В надлежно обосновани случаи платимата цена или разходите могат да бъдат фиксирани. В тези случаи оценката се основава единствено на показателите, свързани с измерване на качеството.
(9) При обществена поръчка с обект проектиране и изпълнение на строителство показателите за оценка трябва да включват характеристики, относими към всяка от двете дейности.
(10) Не се допуска включването на показатели за оценка, които отчитат времето за извършване на плащанията (отложено или разсрочено плащане) или оценяване на размера или отказа от авансово плащане, когато се предвижда предоставяне на аванс.
(11) Когато цените на стоките или услугите - предмет на обществена поръчка, са обект на регулиране, кандидатите или участниците могат да предлагат различни цени само когато това не нарушава политиката на регулиране на тези цени.
(12) Възложителите нямат право да включват критерии за подбор като показатели за оценка на офертите.

 Препратки от статии Препратки от практики Препратки от процедури Бележки
Оценка на разходите за целия жизнен цикъл

Чл. 71. (1) Разходите за целия жизнен цикъл включват цена на придобиване и един или повече от посочените по-долу разходи:
1. разходи, които се поемат от възложителя или други ползватели, като:
а) разходи за използване, като потребление на енергия и други ресурси;
б) разходи за поддръжка;
в) разходи в края на експлоатационния период, като разходи за събиране и рециклиране;
2. разходи, свързани с екологични фактори по отношение на продукта, услугата или строителството по време на целия им жизнен цикъл, при условие че стойността им може да бъде определена и проверена; тези разходи могат да бъдат свързани с емисии на парникови газове и други вредни емисии или със смекчаване на последиците от изменението на климата.
(2) Когато възложителите предвиждат оценка на разходите за целия жизнен цикъл, те посочват в документацията за обществената поръчка данните, които трябва да бъдат представени от участниците, и начина за определяне на оценката.
(3) Когато се оценяват разходи, свързани с екологични фактори, начинът за определяне на тяхната оценка трябва да отговаря на следните условия:
1. да се основава на недискриминационни критерии и да дава възможност за обективна проверка; когато начинът е разработен за конкретната поръчка, чрез него не следва да се дава необосновано предимство на едни лица и да се поставят други в неравностойно положение;
2. да е достъпен за всички заинтересовани лица;
3. изискваните от възложителя данни да могат да бъдат предоставени от страна на участниците при полагане на разумни усилия, включително когато те са от трети страни, които са страна по Споразумението за държавни поръчки (СДП) към Световната търговска организация или са страна по други международни споразумения, с които е обвързан Европейският съюз.
(4) Когато даден метод за изчисляване на определени разходи за целия жизнен цикъл е задължителен съгласно законодателен акт на Европейския съюз, възложителите са длъжни да използват този метод.
(5) (Изм. - ДВ, бр. 86 от 2018 г., в сила от 01.03.2019 г.) В случаите по чл. 47, ал. 6, т. 2, когато енергийните аспекти и въздействието върху околната среда са представени в парично изражение, за изчисляване на определени разходи за целия жизнен цикъл на пътните превозни средства възложителите прилагат методиката, определена с наредба на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Както се вижда, ЗОП дава възможности да се изберат и други критерии, а не просто цената. Просто с цената е най-лесно и после можеш да се хвалиш колко много си купил или спестил. Дали биха могли от Ютонг, а и от ПЕСА, да спечелят поръчка, определена по експлоатационни разходи, вкл. разход на енергия?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1534 on: 05.07.2019, 17:04:18 »
Дали биха могли от Ютонг, а и от ПЕСА, да спечелят поръчка, определена по експлоатационни разходи, вкл. разход на енергия?
За ПЕСА не знам. Но някъде по темите я има тръжната документация за 129-те несъчленени дизели. Там има точкуване и за експлоатационни разходи. Разбира се, всички производители са посочили такива. Но теглата на различните критерии бяха такива, че вторият в класирането - чешки Ивеко за пробег над 126000 километра излизаше по-евтин от Ютонга, но получи по-малко точки. За да сме точни, компонентата "цена" трябва да се получава от началната цена плюс сервизните и експлоатационните разходи за определен пробег (примерно 10 години по средногодишен пробег).
За трамваите май не беше такава работата и гореупоменатите "елитни" производители изобщо не проявиха интерес. В доевропейския период се мъчеха да пробият хърватите Кончар. На първия търг имаше някакви румънци, уж собственост на Сименс, ама не съвсем (доколкото Дачия е Рено). На втория конкуренцията беше Шкода, за която вече се спомена, че в контекста на софийската трамвайна мрежа не е добро решение. Общо взето - всичките са отсам "желязната завеса".
Ако отворите първите страници на темата, ще видите откровените съмнения в качеството на ПЕСИТЕ от ... поляк (Jote)! Но при липса на неограничени финансови ресурси не е ясно, кое е по-добро решение - 23 ПЕСИ или 10 Бомбардие!
« Last Edit: 05.07.2019, 17:12:18 by blagun »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1535 on: 05.07.2019, 17:24:31 »
Не само това трябва да се взима под внимание, а и това, че тези трамваи се купуват по програми на ЕС, и има изисквания за някаква минимална бройка. Не може по програма на ЕС да се купи един или два трамвая. Съответно, като се добави и елементът цена, излиза че много алтернативи освен Песа не остават.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1536 on: 05.07.2019, 19:23:03 »
Както Калин цитира директно закона, абсолютно не е задължително основният критерий да е най-ниската цена. Това кой да бъде си го избира възложителя...Не разбрах Стефан къде намери връзката между използването за справка на листовки от различни производители, до които има достъп абсолютно всеки и нагласяването на критериите така, че да спечели точно определен производител. Вярно е, че трябва да се купи някаква минимална бройка трамваи, но няма изискване за максимална цена на бройка, така че ако не се сложи някаква смешна прогнозна цена за читав трамвай, защо големите производители да не участват? Вероятно именно това ги спира, като видят обявената прогнозна цена, а тяхната е примерно с минимум един милион евро отгоре, естествено, че няма да играят. Имат си достатъчно работа, по света непрекъснато се поръчват трамваи и др., та не им е до нас. Естествено факторът, че част от парите, и то не малка, следва да бъде "усвоена" от правилните хора, както и "комисионните" също оказва влияние. Стефан може би пак ще ме подпука, но Бомбардие, независимо от големите финансови проблеми, които има, и че аз косвено го субсидирам чрез данъците, към момента може би е най-доброто като трамваи, метровлакове, автоматизирани транспортни системи с гуми или обикновени релси, локомотиви, вагони, мотриси....Това по литературни източници и по думите на технически грамотни хора, които са навътре в нещата. И логично е да е така, защото постепенно в тях са се вляли по една или друга причина стари големи производители, като Хеншел, Асеа-Браун-Бовери, релсовия департамент на МАН, Круп, Тисен и др. Друг такъв производител, с известни уговорки, е испанската фирма CAF. Нито Сименс (въпреки че и те са лапнали фирми като Краус-Мафай (със системата Трансурбан и Трансрапид), SGP, също френската автоматизирана система VAL, която не знам дали я предлагат, монорелсовата система H-bahn, тя съм сигурен, че не се предлага вече, но откровено играят с не до там честни практики за печелене на търгове), нито Алщом, нито Щадлер са на нивото на Бомбардие. В Калгари новите влакове пак са Сименс, общината работи с тази фирма от 38 години, от създаването на системата, и има какво да се желае от тях - облицовките в салона например наподобяват некачествената пластмаса на Метровагонмаш. Алщом печелят основно по Франция и франкофонските страни, Щадлер имат бая доставки, не е без значение и новия завод в Беларус, то там и политиката е изиграла ролята си...За Шкода, Песа и т.н. въобще да не говорим. Японските фирми като гледам хич не напират за проекти из Европа и Америка, независимо, че имат добри решения...При автобусите всички имат трески за дялане, Цитарото може би е най-добро като съотношение качество-цена, но има примерно ВДЛ, Ван Хоол, които обаче са по-скъпи....МАН дължи много от технологиите и напредъка на Бюсинг, Неоплан, Щаер, Граф унд Щифт, Даймлер Бенц на автомобилното поделение на Хеншел, също на Кесбьорер, NAW, Ивеко на Магирус и т.н.
« Last Edit: 06.07.2019, 00:22:19 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1537 on: 05.07.2019, 20:02:09 »
няма изискване за максимална цена на бройка, така че ако не се сложи някаква смешна прогнозна цена за читав трамвай, защо големите производители да не участват?

Няма, но имаш финансова рамка на проекта, плюс самоучастието на общината, което косвено ти задава горна граница, и все пак някакъв транспортен капацитет на проекта, което пък ти задава долна граница и така щеш, не щеш се движиш в някакви граници. С натъкмяване нагоре и надолу се стига до бройката и прогнозната цена, която в последния проект излезе след много сметки и натъкмявания до 13 трамвая и прогнозна цена 44 милиона. Което - както и да го гледаш - е доста малка бройка за производител от ранга на Бомбардие , и прогнозна цена едва 50% от тази, на която си пласират трамваите в момента. Като резултат оферта от Бомбардие изобщо не идва. Единственото което ни остава, е да вдигнем самоучастието, за да покрием от нашия джоб разликата от Песа до Флексити, въпросът е имаме ли парите за това?
« Last Edit: 05.07.2019, 20:03:56 by fafan »

Offline Mihail

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 84
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1538 on: 29.08.2019, 13:23:53 »
За качество не мога да коментирам, като пътник оплюх Шкодите тролеи с полски салони и кошове заради возията и подреждането на салона... но Песи-те като возия поне са много прилични, меко возят. За първи път се качих на Песа като бяха чисто нови - някъде февруари или март 2014-та, но и наскоро се возих и пак возят така меко. Модерните трамваи Шкода 15T, 29T и 20T, на каквито се возих в чужбина и каквито има данни из медиите че сме щели да вземем, но кога не е ясно, возят по-твърдо, особено 15T в Прага. Поне като возия и разположение в салона поляците са се справили. Харесва ми и звукът от двигателите на Песа - един такъв мъркащ, при Шкодите няма такъв.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1539 on: 29.08.2019, 13:25:38 »
А десените на седалките харесват ли ти? Или са малко постнички или пък демоде?
храна за мозък - http://www.banitza.net/