Както Калин цитира директно закона, абсолютно не е задължително основният критерий да е най-ниската цена. Това кой да бъде си го избира възложителя...Не разбрах Стефан къде намери връзката между използването за справка на листовки от различни производители, до които има достъп абсолютно всеки и нагласяването на критериите така, че да спечели точно определен производител. Вярно е, че трябва да се купи някаква минимална бройка трамваи, но няма изискване за максимална цена на бройка, така че ако не се сложи някаква смешна прогнозна цена за читав трамвай, защо големите производители да не участват? Вероятно именно това ги спира, като видят обявената прогнозна цена, а тяхната е примерно с минимум един милион евро отгоре, естествено, че няма да играят. Имат си достатъчно работа, по света непрекъснато се поръчват трамваи и др., та не им е до нас. Естествено факторът, че част от парите, и то не малка, следва да бъде "усвоена" от правилните хора, както и "комисионните" също оказва влияние. Стефан може би пак ще ме подпука, но Бомбардие, независимо от големите финансови проблеми, които има, и че аз косвено го субсидирам чрез данъците, към момента може би е най-доброто като трамваи, метровлакове, автоматизирани транспортни системи с гуми или обикновени релси, локомотиви, вагони, мотриси....Това по литературни източници и по думите на технически грамотни хора, които са навътре в нещата. И логично е да е така, защото постепенно в тях са се вляли по една или друга причина стари големи производители, като Хеншел, Асеа-Браун-Бовери, релсовия департамент на МАН, Круп, Тисен и др. Друг такъв производител, с известни уговорки, е испанската фирма CAF. Нито Сименс (въпреки че и те са лапнали фирми като Краус-Мафай (със системата Трансурбан и Трансрапид), SGP, също френската автоматизирана система VAL, която не знам дали я предлагат, монорелсовата система H-bahn, тя съм сигурен, че не се предлага вече, но откровено играят с не до там честни практики за печелене на търгове), нито Алщом, нито Щадлер са на нивото на Бомбардие. В Калгари новите влакове пак са Сименс, общината работи с тази фирма от 38 години, от създаването на системата, и има какво да се желае от тях - облицовките в салона например наподобяват некачествената пластмаса на Метровагонмаш. Алщом печелят основно по Франция и франкофонските страни, Щадлер имат бая доставки, не е без значение и новия завод в Беларус, то там и политиката е изиграла ролята си...За Шкода, Песа и т.н. въобще да не говорим. Японските фирми като гледам хич не напират за проекти из Европа и Америка, независимо, че имат добри решения...При автобусите всички имат трески за дялане, Цитарото може би е най-добро като съотношение качество-цена, но има примерно ВДЛ, Ван Хоол, които обаче са по-скъпи....МАН дължи много от технологиите и напредъка на Бюсинг, Неоплан, Щаер, Граф унд Щифт, Даймлер Бенц на автомобилното поделение на Хеншел, също на Кесбьорер, NAW, Ивеко на Магирус и т.н.