Author Topic: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)  (Read 290475 times)

Offline TRIZUBECA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 500
  • пендел
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1720 on: 23.04.2020, 10:21:44 »
Следващата PESA пътува насам. Сега някъде из Унгария. До края на седмицата сигурно ще е тук.
Те да вземат да ги стегнат, че вчера само 3 броя са се счупили. 2323 и 2304 са  е готови да блокира някъде всеки момент.

Оня ден се возех на 2301, първият в София. Средната секция (не-моторната) вибрираше здраво. Няма да коментирам много, защото не съм експерт, но имам чувството, че е подобен проблем като при Краставиците - колелата квадратни?
Като човек си знае к'во му е, само аз си знам к'во ми е

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 861
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1721 on: 23.04.2020, 11:32:26 »
Абе не знам как са технически, но и 2305 беше аварирал снощи.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1081
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1722 on: 23.04.2020, 14:31:03 »
Оня ден се возех на 2301, първият в София. Средната секция (не-моторната) вибрираше здраво. Няма да коментирам много, защото не съм експерт, но имам чувството, че е подобен проблем като при Краставиците - колелата квадратни?
От както се купи струга редовно трамваите, които са с вкопани бандажи се пращат в завода.
« Last Edit: 23.04.2020, 20:27:05 by CNN »

Offline Dimitar155

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1723 on: 23.04.2020, 14:39:54 »
Тези повреди имат ли нещо общо с предвиденото подбиване на трасето по бул. България?

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4991
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1724 on: 23.04.2020, 16:29:45 »
Тези повреди имат общо с факта, че PESA не е един от световните лидери в производството на трамваи. Дори не са измежду средните производители. Просто те са единствените, които изобщо искат да имат нещо общо с нас.
Мога да изброя няколко фабрични дефекти, които "мъчат" още от началото доставените машини, техните представители у нас и нашите хора в "Красна поляна" ... че и моите хора също.
Това не изключва като фактор състоянието на трасето по "Княгиня Мария Луиза", но то в сравнение с дължината на целия маршрут е сравнително късо.
Подбиването на пътя е част от неговата поддръжка и се прави на определен срок. Колкото повече се поддържа баластовият път в нормите чрез подбиване, толкова повече се удължава неговата експлоатация. При нас се е достигнало до положението, че подбивка се прави при вече появили се дефекти, но това на е редно.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline spicy_e

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2142
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1725 on: 11.05.2020, 18:13:51 »
2335 утре трябва за първи път да се появи на линия.

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1081
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1726 on: 12.05.2020, 01:22:02 »
2335 утре трябва за първи път да се появи на линия.
Затова пък на 2318 му е паднал спирачен апарат днес.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4991
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1727 on: 12.05.2020, 08:44:38 »
2335 утре трябва за първи път да се появи на линия.
Затова пък на 2318 му е паднал спирачен апарат днес.
Датчик за обороти.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16044
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1728 on: 13.05.2020, 00:25:23 »

Подбиването на пътя е част от неговата поддръжка и се прави на определен срок. Колкото повече се поддържа баластовият път в нормите чрез подбиване, толкова повече се удължава неговата експлоатация. При нас се е достигнало до положението, че подбивка се прави при вече появили се дефекти, но това на е редно.
Надявам се никой (тук) да не е забравил кадрите от първото подбиване на това трасе след ремонта....  :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3479
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1729 on: 13.05.2020, 09:21:00 »
Колкото повече се поддържа баластовият път в нормите чрез подбиване, толкова повече се удължава неговата експлоатация. При нас се е достигнало до положението, че подбивка се прави при вече появили се дефекти, но това на е редно.
Това категорично не е общовалидно. Добре подбит път със здрава основа изобщо не се нуждае от подбиване за целия срок на експлоатация.
Ако се налага да се нивелира два пъти в годината, значи изпълнението е под всякаква критика. Ако това се прави просто, защото някой е решил, че трябва да е периодично - това е друг въпрос и не е необходимост.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9251
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1730 on: 13.05.2020, 13:13:22 »
Е нали трасетата на НКЖИ не се подбиват два пъти годишно, пък издържат по много години в добро състояние.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7103
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1731 on: 15.05.2020, 21:51:39 »
То и трамвайните не се подбиват - усвояват се едни пари само.

Offline T6M700

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 195
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1732 on: 16.05.2020, 14:37:33 »
Поредната Песа вече е тук.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4991
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1733 on: 23.05.2020, 07:09:32 »
Колкото повече се поддържа баластовият път в нормите чрез подбиване, толкова повече се удължава неговата експлоатация. При нас се е достигнало до положението, че подбивка се прави при вече появили се дефекти, но това на е редно.
Това категорично не е общовалидно. Добре подбит път със здрава основа изобщо не се нуждае от подбиване за целия срок на експлоатация.
Ако се налага да се нивелира два пъти в годината, значи изпълнението е под всякаква критика. Ако това се прави просто, защото някой е решил, че трябва да е периодично - това е друг въпрос и не е необходимост.
От ПРАВИЛА ЗА ТЕКУЩО ПОДДЪРЖАНЕ НА ЖЕЛЕЗНИЯ ПЪТ на НКЖИ
Чл.134. При планирането и изпълнението на текущото поддържане с ТПМ (тежка пътна механизация), трябва да се спазват следните правила: цикличността на подбиване на участъците с чиста баластова призма трябва да бъде един път на 2 години за жп линии от 1 до 4 клас и един път на 3 години за останалите жп линии.
file:///D:/%D1%8F%20%D0%98%D0%B7%D1%82%D0%B5%D0%B3%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%20%D1%84%D0%B0%D0%B9%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B5/Tekushto%20poddarjane.pdf
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline spicy_e

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2142
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1734 on: 28.05.2020, 21:27:22 »
Още една песа трябва да дойде днес или утре.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3479
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1735 on: 28.05.2020, 21:42:53 »
От ПРАВИЛА ЗА ТЕКУЩО ПОДДЪРЖАНЕ НА ЖЕЛЕЗНИЯ ПЪТ на НКЖИ
Чл.134. При планирането и изпълнението на текущото поддържане с ТПМ (тежка пътна механизация), трябва да се спазват следните правила: цикличността на подбиване на участъците с чиста баластова призма трябва да бъде един път на 2 години за жп линии от 1 до 4 клас и един път на 3 години за останалите жп линии.
Това не се прилага в реалността. Има редица участъци, неподбивани от 15 години, включително такива за скорост 130-140 км/ч, които са в отлично състояние, въпреки преминаващите ежедневно влакове с маса 2000-3000 тона с колоосно натоварване 20-22 тона.
Първите участъци за 160 км/ч са в експлоатация вече 7-8 години и 90% от тях не са подбивани до сега.

Но дори да приемем, че правилото е веднъж на 2 години, пак няма място за сравнение, защото линията на влака е многократно по-натоварена.

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 302
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1736 on: 28.05.2020, 23:43:14 »
Тук е вече, днес следобяд седеше на платформа на тир паркинга преди моста за с.Кривина или с други думи дето въртеше временната линия 15.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4991
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1737 on: 28.05.2020, 23:51:16 »
От ПРАВИЛА ЗА ТЕКУЩО ПОДДЪРЖАНЕ НА ЖЕЛЕЗНИЯ ПЪТ на НКЖИ
Чл.134. При планирането и изпълнението на текущото поддържане с ТПМ (тежка пътна механизация), трябва да се спазват следните правила: цикличността на подбиване на участъците с чиста баластова призма трябва да бъде един път на 2 години за жп линии от 1 до 4 клас и един път на 3 години за останалите жп линии.
Това не се прилага в реалността. Има редица участъци, неподбивани от 15 години, включително такива за скорост 130-140 км/ч, които са в отлично състояние, въпреки преминаващите ежедневно влакове с маса 2000-3000 тона с колоосно натоварване 20-22 тона.
Първите участъци за 160 км/ч са в експлоатация вече 7-8 години и 90% от тях не са подбивани до сега.

Но дори да приемем, че правилото е веднъж на 2 години, пак няма място за сравнение, защото линията на влака е многократно по-натоварена.
Това, което възбуди тази "дискусия" е следната част от мой пост: "Подбиването на пътя е част от неговата поддръжка и се прави на определен срок. Колкото повече се поддържа баластовият път в нормите чрез подбиване, толкова повече се удължава неговата експлоатация."
Публикувах част от "Правилата за ..." по повод на мнението ти, че "Добре подбит път със здрава основа изобщо не се нуждае от подбиване за целия срок на експлоатация."
Всички други разсъждения са в стил "котка по гръб не пада".

PS: В Правилника за трамвайния РП няма предвидени срокове за подбиване на баластов път.
« Last Edit: 28.05.2020, 23:56:26 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4991
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1738 on: 29.05.2020, 04:08:36 »
И 2337 дойде ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline spicy_e

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2142
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1739 on: 03.06.2020, 15:56:54 »
Мисля че днес е първия ден на 2336 на линия.