Author Topic: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)  (Read 290491 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3479
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1800 on: 13.09.2020, 20:29:02 »
Лагерите най-малкото поемат значителни аксиални натоварвания в крива и това е нормално за тях.
Това, което буди недоумение е твърдението, че увеличеното междубандажно разстояние води до разкрачени шпинтони и по-точно не намирам общото между двете... излиза, че в оригиналната конструкция за 1000 мм няма по 4,5 мм хлабина от двете страни, в която да се преместят колелата по оста, за да паснат на нашето междурелсие, затова са разчекнали шпинтоните... това обаче означава, че при всяко движение нагоре по хода на окачването, буксите се събират или цялата талига се разкрачва още повече. И двете са еднакво абсурдни, и то в такива големи размери.

Смея да предполагам, че такава теза е по-присъща на някоя наша калинка, отколкото да е реално допуснат дефект от производителя.
И ако е второто, то ние сме си виновни, че не само не сме ги върнали за рекламация, а и продължаваме да приемаме нови бройки.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2701
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1801 on: 13.09.2020, 21:20:10 »
Лагерите най-малкото поемат значителни аксиални натоварвания в крива и това е нормално за тях.

Смея да предполагам, че такава теза е по-присъща на някоя наша калинка, отколкото да е реално допуснат дефект от производителя.
И ако е второто, то ние сме си виновни, че не само не сме ги върнали за рекламация, а и продължаваме да приемаме нови бройки.

emm_1986 твърди че дефектът е "признат от производителя", от друга страна все още се води някаква интензивна кореспонденция, която не е ясно защо се води. Признат дефект се отстранява по договор, непризнат ще трябва да се доказва в съда от вещи лица. Има ли такива вещи лица, назначена ли е експертиза от собственика на трамваите от разказите не става ясно. Това също буди доста недоумение.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4991
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1802 on: 13.09.2020, 21:39:56 »
Съобщих ви факти. Няма да влизам в обяснения. Знаех си, че ще стана пишман ... Станах.
Ако в политиката всичко се нареди, с новата власт може да се уредите в МГТ за ръководители. Тогава ще оправите транспорта ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 264
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1803 on: 14.09.2020, 18:25:59 »
Лагерите най-малкото поемат значителни аксиални натоварвания в крива и това е нормално за тях.
Това, което буди недоумение е твърдението, че увеличеното междубандажно разстояние води до разкрачени шпинтони и по-точно не намирам общото между двете... излиза, че в оригиналната конструкция за 1000 мм няма по 4,5 мм хлабина от двете страни, в която да се преместят колелата по оста, за да паснат на нашето междурелсие, затова са разчекнали шпинтоните... това обаче означава, че при всяко движение нагоре по хода на окачването, буксите се събират или цялата талига се разкрачва още повече. И двете са еднакво абсурдни, и то в такива големи размери.

Смея да предполагам, че такава теза е по-присъща на някоя наша калинка, отколкото да е реално допуснат дефект от производителя.
И ако е второто, то ние сме си виновни, че не само не сме ги върнали за рекламация, а и продължаваме да приемаме нови бройки.
еmm_1968,  конусните ролкови лагери са предназначени да поемат не само радиални сили, но и аксиални такива. Тези 4.5 мм по никакъв начин не могат да повлияят върху ресурса на лагера с повече от 0. и нещо си процента. Така че ако лагерите се скапват редовно, причината не е в тези милиметри.
Айде тогава кажете вие какъв е проблема...
Почти нищо не разбирам от трамваи, затова вярвам на колегата.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3528
  • TM 303
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1804 on: 14.09.2020, 22:10:04 »
Добре, ако аз разбирам правилно изводите от дискусията, ПЕСА като един виден конкурент на Трамкар изобщо не са се развълнували от технологичните особености, с които е трябвало да се съобразят предвид нашето специфично междурелсие, а нашите мъдри и некорумпирани управници, поради своята съвършена безпристрастност и обективност, все така залагат на този така реномиран производител, който не намира за необходимо да съобрази техниката си с нашите специфики, и накрая ние имаме дефектни трамваи, които типично по български се превръщат в донори за части, и всичко е куче влачи рейс?
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11446
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« Reply #1805 on: 10.10.2020, 21:14:53 »
2302, 2311 и 2317 отново са на линия някъде то тази седмица.