Така става, като се израждат нещата с тия проклети обществени поръчки. На пръв поглед чудесно - обявява се търг и комисия, оценявайки по различни критерии, избира уж най-доброто. Само че като се перне някаква прогнозна стойност, която е под ценоразписа на най-реномираните производители, като Бомбардие, тези производители просто не подават оферта и комисията има две възможности - или да избира от няколко злини най-малката, или да прекрати търга и да го обяви наново, като последното води до риск от неспазване на срока за усвояване на парите и до тяхното загубване. Все едно да обявиш обществена поръчка за служебна кола примерно с максимална прогнозна стойност 30 хил. лева и после да се сърдиш, че трябва да избираш между няколко боклука, понеже на Мерцедес продуктът струва повече и те просто не са ти подали оферта. Конкретно за Песа, все пак добре, че най-после и ние имаме съвременни трамваи, но колегата Jote, на когото от години са му пред очите и има опит с тях, ни предупреди да не им се радваме много-много.......Да видим....А като си помисля, че преди някоя и друга година имаше друг търг за трамваи, спечелен от испанската фирма CAF, и май за повече бройки, който пропадна.......Нямам никакви впечатления от испански трамваи, който е ходил в Белград и ги е пробвал, може да каже повече. Но примерно в Линц трамваят не само, че не се чува, ами и не се усеща как върви - просто Бомбардие си е Бомбардие....
Малко става като пазарджишката и старозагорската история - хем непрекъснато ревяха, че новите постсъветски тролеи въобще не ги бива, хем пак си купиха от тях.....