Author Topic: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)  (Read 195828 times)

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1211
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #1440 on: 08.02.2019, 22:33:15 »
А някакво дело няма ли да заведе СЕ срещу тия поляци, дето се хвалеха, че трамваите са им с милион по-евтини.  Причината Сименс и Бобардие да са по-скъпи е че си поемат задълженията по договорите. Проблема с колоосите им стои от 2006. Москва също им връща трамваи, дано фалират преди да произведат нашите "нови" 13.
The Grand Tour

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2380
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #1441 on: 08.02.2019, 23:43:37 »
Преди имаше колега от Полша с баща българин, който надълго и нашироко обясняваше що за порнографски производител е Песа и че всичката им продукция е такава - трамваи, влакове. Как успяват тогава да печелят търгове......като клиентът гледа евтиното и не знае какви условия да заложи в поръчката....Между другото има коментари, че и Шкода примерно не били цвете за мирисане - остава само Бомбардие,КАФ или Щадлер примерно, но при много добре изпипани условия, за да не ни ебават после. Сименс също са ебавчии....А Москва, и те като нас, са скъпи на триците, евтини на брашното.
« Last Edit: 09.02.2019, 00:04:03 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5549
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #1442 on: 09.02.2019, 11:38:54 »
Интересно е, че в сегашният търг за 213 трамвая във Варшава в 3 модификации, търгът се печели от Хюндай Ротем. Поляците не са предпочели нито Щадлер, нито Соларис, нито ПЕСА. Интересно защо. Официалната информация за различните кандидати е банална - по-високи цени, невъзможност за вписване в срокове и т.н. А поляците, също като чехите, обичат да поръчват на собствени производители транспортната си техника.

https://tw.waw.pl/2019/02/08/nowe-tramwaje-dla-warszawskich-pasazerow/?fbclid=IwAR2QMFhwULBTnLvCq5EE-8vEdjf-6fn03hF4CgkUWTPANwUNZzv4PjTfZdE
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1968
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #1443 on: 10.02.2019, 14:04:09 »
Това не е въпрос на любов, а просто стратегия. В момента ПЕСА е монополист и целия нов подвижен състав идва от тях, съответно в един момент ще могат да диктуват цени  на резервни части, оборудване и срокове на доставка. Ако имаш подвижен състав от две или три различни фирми общинската им администрация ще може тя да диктува условията, а не обратното. За това и са избрали за следващата голяма доставка нов доставчик.
« Last Edit: 10.02.2019, 14:06:28 by fafan »

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12489
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #1444 on: 10.02.2019, 17:14:08 »
213 трамвая? Не си играят тия, дано при нас отпуснат повече пари за транспорт и ние така с размах да поръчаме 200 чисто нови трамвая.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10141
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #1445 on: 10.02.2019, 18:06:06 »
Операторите и общините, които действително целят да покажат, че се грижат за просперирането на обществения транспорт поръчват такива бройки. Ние просто не сме от тях.

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2380
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #1446 on: 10.02.2019, 21:03:27 »
Ами нормално за Варшава, вече никой не купува нещо само защото е "наш производител". В Германия има много вносни трамваи, тролеи и автобуси, в Полша и Чехия също, дори и в Швейцария не всичко е Хес и
или Щадлер, даже напротив. Също в Германия не е все Цитаро или Лайън Сити...За нас ме е яд, че навремето съвсем реално можеше да се поръчат испански трамваи, много по-добре от Песа и дори Шкода.....
« Last Edit: 10.02.2019, 21:09:28 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 627
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #1447 on: 11.02.2019, 08:45:07 »
Причината Сименс и Бобардие да са по-скъпи е че си поемат задълженията по договорите.
Таратанци! Всичко зависи от възложителите - какви са договорите и какъв е контролът по изпълнението. Никой производител няма да се самосанкционира на добра воля.

Offline neverwinterSF

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #1448 on: 15.02.2019, 14:10:17 »
Fafan ПЕСА не е монополист, в момента в Полша има няколко фирми произвеждащи подвижен железопътен състав като Modertrans Познан с техен уникален Moderus Gamma, отново от Познан Solaris Bus & Coach с  Tramino и и все по-силният NEWAG особено успява да печели търгове на PKP (национален железопътен оператор). NEWAG е също успяха да доставят влакове (Impuls I и Impuls II) до Италия / Бари и други градове. Те са подизпълнител на Siemens за доставка на новите метро влакове за София така че настъпи време за други производители а и ПЕСА успя да се измъкне от фалит и не плати огромни неустойки на Deutsche Bahn за поредно огромно забавяне на доставката на 45 влакове ПЕСА Link. Поръчката е част от рамков договор за доставка на 470 влака за DB на стойност около 1,2 млрд. Евро.
« Last Edit: 15.02.2019, 14:13:37 by neverwinterSF »

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1968
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #1449 on: 15.02.2019, 14:50:56 »
Монополист е в подвижния състав във Варшава, това имах предвид.