Author Topic: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)  (Read 534360 times)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1480 on: 24.04.2019, 07:51:11 »
Най-добре си направи една тема за галерията и там пускай информация , когато има актуализации !  ;)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1481 on: 24.04.2019, 09:18:02 »
Аз имам такава тема в раздел представяне, но явно и съм се изразил доста погрешно. Акцентът ми не е върху това, че снимките са мои, а върху това че са актуални снимки на всички трамваи от модела. Ако все пак се сметне за неуместно нека се изтрият въпросните постинги.
« Last Edit: 24.04.2019, 13:39:52 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1482 on: 03.07.2019, 10:05:18 »

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1483 on: 03.07.2019, 10:47:45 »
Типично по български  :(

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1484 on: 03.07.2019, 10:48:18 »
https://www.facebook.com/spasisofia/photos/a.1546639878954021/2370143603270307/?type=3&theater

Това наистина е скандално!

Все едно не знаете състоянието на 2323.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1485 on: 03.07.2019, 10:56:03 »
https://www.facebook.com/spasisofia/photos/a.1546639878954021/2370143603270307/?type=3&theater

Това наистина е скандално!

Все едно не знаете състоянието на 2323.

Не го знаем! И не намираме за нормално най-новите трамваи да се използват за донор на резервни части, защото някой некадърник в ръководството не е успял да организира доставката на такива.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1486 on: 03.07.2019, 11:06:09 »
защото някой некадърник в ръководството не е успял да организира доставката на такива.
Не са го направили, защото е неизгодно и макар СЕ далеч да не са света вода в този случай основната вина не е тяхна. Преди всичко виновна за това положение е пълната липса на експертен потенциал и даването на абсурдни приоритети, когато са правят обществени поръчки, защото колкото и зле да е София, надеждните трамваи не стигат до този вид, а това показва, че тези трамваи не са надеждни и въобще не е трябвало да бъдат закупувани. И за черешка на тортата чакаме още 13 от тях, а вероятно и още 25 след това.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1487 on: 03.07.2019, 11:21:09 »
защото някой некадърник в ръководството не е успял да организира доставката на такива.
Не са го направили, защото е неизгодно .........

Това ми звучи по-безумно и от разкостването. Значи не е изгодно да се купуват резервни части, а е изгодно да се "канибализират" едни от малките прилично изглеждащи трамваи, в които има пътници. После ще кажем, че не стават и ще си караме с българските от миналия век, в който никой не би се качил без да е принуден.
Бих приел, че вината не е на СЕ само ако директорът ѝ е направил всичко възможно да сключи договор за доставка на необходимите части (между другото, не е ясно дали доставчик на такива е само производителя), по независещи от него причини не е успял и е докладвал нагоре по веригата (ЦГМ, СО, СОС, медии), че има проблем с доставката на части по вина на полския доставчик. При положение, че искаме да доставяме още такива трамваи, не мисля, че производителя би си позволил лукса да не доставя части при нормални условия и да се стигне до скандал. Затова и подозирам, че проблема е точно в СЕ - не са си мръднали пръста.




Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1488 on: 03.07.2019, 11:21:41 »
Това, че нямаме нормална инфраструктура и не ги поддържаме като хората, и когато нещо се счупи го захвърляме настрани далеч не означава, че трамваите не са надеждни. :rolleyes:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1489 on: 03.07.2019, 11:50:18 »


Това ми звучи по-безумно и от разкостването. Значи не е изгодно да се купуват резервни части, а е изгодно да се "канибализират" едни от малките прилично изглеждащи трамваи, в които има пътници. После ще кажем, че не стават и ще си караме с българските от миналия век, в който никой не би се качил без да е принуден.
Бих приел, че вината не е на СЕ само ако директорът ѝ е направил всичко възможно да сключи договор за доставка на необходимите части (между другото, не е ясно дали доставчик на такива е само производителя), по независещи от него причини не е успял и е докладвал нагоре по веригата (ЦГМ, СО, СОС, медии), че има проблем с доставката на части по вина на полския доставчик. При положение, че искаме да доставяме още такива трамваи, не мисля, че производителя би си позволил лукса да не доставя части при нормални условия и да се стигне до скандал. Затова и подозирам, че проблема е точно в СЕ - не са си мръднали пръста.

Напълно съм съгласен с теб. 2323 е още в гаранция, той е от втората пратка. трамвая за последно се е движил налиния преди повече от година - някой може да посочи точната дата на спирането му. Оттам насетне е необяснимо защо не са извикани поляците да оправят проблема с 2323, а е оставен на плаца и след всеки удар на някоя песа, от 2323 се взимат части. СЕ като собственик на трамваите трябва да си защитава правата и да изисква производителят да отстранява възникналите дефекти. Все пак това е Песа, нов трамвай, не е някой динозавър, който да се използва за части на други себеподобни.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1490 on: 03.07.2019, 11:52:40 »
Да, прави сте, съгласявам се с вас, но смятам, че съм прав и аз. Можеше да се закупят по-добри трамваи.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1491 on: 03.07.2019, 12:23:41 »
По-добрите трамваи имат още по-скъпи резервни части. В случая юнаците от Спаси София отново са хванали не този, когото трябва и са подели доносническа кампания срещу него, а след като се установи че не той е виновния няма да се извинят даже. Там е скандала, а не в това че един трамвай не се движи.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1492 on: 03.07.2019, 12:57:11 »
И Бомбардие да си докараме, и титаниеви трамваи да си докараме, те ще страдат. И ще се чупят. И няма да вървят. Факт е, че Песите си имат проблеми, факт са и счупените колооси поради конструкторска грешка. Те се чупят не само в България, но и навсякъде другаде, където има Песа с такива колооси. Но е факт и това, че в София се чупят далеч по-често. От лошата инфраструктура страда не само механичната конструкция. От лошата инфраструктура страда и електрообзавеждането. И то страда много. Една малка част може да забележите всички - масово отказващите табели. Това е явен, видим дефект. И това е най-малкият възможен проблем. От вибрациите и сътресенията се пукат писти, спойки по платките, откачат се куплунзи, протриват се кабели, дефектират елементи.
Проблем, от който страда масовия пътник в тези жеги е безумното управление на климатиците на старата доставка. Компресорите спират при преминаването през всеки изолатор, когато през него се мине под тяга (недопустимо и рядко срещано) и по инерция (по правилник и най-редовно), и се включва поне 2 минути по-късна. Не спира единствено, когато се мине в спирачен режим (не е редно, но се случва). 7ма линия е достатъчно показателна - от Хан Кубрат, първото място е точно преди спирката на Триъгълника, където се минава в спирачен режим. Следва стрелката на малкия триъгълник, където задължително климатика се самоизключва, след което 3 метра по-нататък и един изолатор, през който се минава по инерция. Следва изолаторя преди 5та градска, където пак не може да се мине в спирачен режим, а до този момент климатиците не са се и включили. Следва стрелката на Гарата, както и изолатора в кръстовището, но и до там климатиците не са се включили. Струга, след което кръстовището на Сливница, след кръстовището още един изолатор, преди спирката на Пиротска още един изолатор, пред 32ро още един, стрелката на Възраждане, изолатор пред Министерството на земеделието, стрелката на Македония, още един изолатор преди спирката, поредицата изолатори на Петте, след спирката има още един, на баба Неделя още един. След това е чак преди стрелката за бул. България, където може и да са успели да се включат климатиците за пръв път, но средтав изолатор, стрелка, и след това още един изолатор. Нагоре вече се кара бързо, следващата поредица са на Гешов, след което след спирката на Гешов, след спирката на Ручей, след спирката на Гоце Делчев и след спирката на Каблешков. И накрая една стрелка на Борово. Това са все участъци  които се взимат за по-малко от две минути. Ако ватманите не си играят да ги нацелват със спиране, компресорите стоят изключени (но вентилаторите си бучат и залъгват, че климатиците работят), и пътниците врят в собствен сос. Последно преди малко се наслаждавах в обедната жега на еднаква температура вън и вътре.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1493 on: 03.07.2019, 13:33:32 »
А оптимиране и преместване на изолатори както знаем у нас е нечувано нещо, за да се напасне мрежата на новия подвижен състав...

Но както и да е, от СЕТ за излезнали с опровержение:

Quote
От Столичната община опровергаха сигнала на "Спаси София": Категорично не отговарят на истината разпространените в социалните мрежи твърдения, че части от новите трамваи ПЕСА се монтират на стари трамвайни мотриси. Това е технически и практически непълно невъзможно, тъй като става дума за трамваи от различно поколение. Не отговарят на истината и твърденията, че в движение са само 19 от новите трамваи ПЕСА - 23 са трамваите в движение. При 2 трамвая е установен технически проблем по ходовата част. Рекламацията е заявена и приета от производителя ПЕСА като се доставят безплатно от завода на производителя в рамките на 5-годишната гаранция за този тип части. Публикуваната снимка е на един от тези два трамвая. Докато се изчаква заявената за доставка част, от трамвая е свалена маска и поставена на катастрофирал трамвай от същия модел. Целта е именно да не бъдат спирани от движение нови трамвайни мотриси, които са климатизирани и комфортни. "Столичен електротранспорт" има сключен договор за резервни части на трамваи ПЕСА като е заявена и т. нар. маска, повредена вследствие на ПТП. През тази година Столичната община купува още 13 нови трамвая и това е част от цялостната политика за модернизация на градския транспорт и повече удобства за пътниците.

Сега да видим дали Спаси София ще се извинят за поредното залъгване на обществеността или ще си останат в собствения свят до следващата кампания.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1494 on: 03.07.2019, 14:02:46 »
Все пак изолаторите трябва да се разполагат така, че захранващите участъци да са с близка дължина не по-голяма от около километър и възможно по-симетрично натоварване. :rolleyes:

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1495 on: 03.07.2019, 14:07:31 »
Въпросът не е в разположението на изолаторите (не, че няма страшни простотии), а в това, че само първите 20 трамвая са така. Останалите 5 нямат проблем.
Колкото до това, което са пуснали СС - уви, достоверно е. Глозгат се трамваи за резервни части. А сега общината са влезли в режим на замазване.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1496 on: 03.07.2019, 14:09:15 »
А ще имат ли смелостта от СО да потърсят отговорност на Песа защо повече от година не се докарват необходимите части за 2323.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1497 on: 03.07.2019, 15:11:22 »
Дали на Песите не могат да се сложат български колооси, както има сложени на някои Татри и този проблем да бъде решеш?
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1498 on: 03.07.2019, 15:28:06 »
Но както и да е, от СЕТ за излезнали с опровержение:

Quote
От Столичната община опровергаха сигнала на "Спаси София": Категорично не отговарят на истината разпространените в социалните мрежи твърдения, че части от новите трамваи ПЕСА се монтират на стари трамвайни мотриси. Това е технически и практически непълно невъзможно, тъй като става дума за трамваи от различно поколение. Не отговарят на истината и твърденията, че в движение са само 19 от новите трамваи ПЕСА - 23 са трамваите в движение. При 2 трамвая е установен технически проблем по ходовата част. Рекламацията е заявена и приета от производителя ПЕСА като се доставят безплатно от завода на производителя в рамките на 5-годишната гаранция за този тип части. Публикуваната снимка е на един от тези два трамвая. Докато се изчаква заявената за доставка част, от трамвая е свалена маска и поставена на катастрофирал трамвай от същия модел. Целта е именно да не бъдат спирани от движение нови трамвайни мотриси, които са климатизирани и комфортни. "Столичен електротранспорт" има сключен договор за резервни части на трамваи ПЕСА като е заявена и т. нар. маска, повредена вследствие на ПТП. През тази година Столичната община купува още 13 нови трамвая и това е част от цялостната политика за модернизация на градския транспорт и повече удобства за пътниците.

Четене с разбиране не е силната страна на СО и Фандъкова.
Към момента не виждам причина Спаси София да се извиняват за каквото и да е било. Факт е, че гаранционен трамвай кисне на плаца от 1 година. Производителят отдавна щеше да е скъсан от глоби. Заложени са в договора за доставка. А ако имахме нормални управници ПЕСА отдавна щеше да е осъдена.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1499 on: 03.07.2019, 16:08:48 »
Дали на Песите не могат да се сложат български колооси, както има сложени на някои Татри и този проблем да бъде решеш?

Дори и да е възможно технически ще доведе до прекратяване на гаранцията със съответните сериозни последствия - ще трябва да се закупуват резервни части и компоненти на сериозни цени.  :rolleyes: