Author Topic: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)  (Read 534292 times)

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1500 on: 03.07.2019, 16:51:28 »
Не е възможно, както не е добре да ги сменят и на чешките, ноооооо...
The Grand Tour

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1501 on: 03.07.2019, 17:37:00 »
На чешките трамваи са сменяни само колела, не колооси! И това не е толкова лошо, колкото го изкарвате.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1502 on: 03.07.2019, 18:36:38 »
. А ако имахме нормални управници ПЕСА отдавна щеше да е осъдена.

Пробвай се да ги осъдиш. Гарантирам ти, че през всички инстанции това ще трае много повече от една година. А през това време ще имаш не един, а два блокирани трамвая. Така че от гледна точка на мениджмънта всичко в случая е направено както трябва, единствено глупостите на Спаси София нямат място в цялата история.

Да припомним и на приятелите от Спаси София какво стана с предния доставчик на трамваи, с който играхме игрички, стискахме кесията и се съдихме - от там повече трамваи не видяхме. Но всъщност те от Спаси София няма да тръгнат да се съдят, те финансов риск не поемат, няма да плащат за адвокати, преводи, пътувания до Полша и т.н. Само ще продължават да манипулират, това е безплатно при тях.
« Last Edit: 03.07.2019, 18:41:25 by fafan »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1503 on: 03.07.2019, 18:44:26 »
Инекон се излъга да направи нови трамваи на безценица, но надали някой ще се излъже отново. :rolleyes:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1504 on: 03.07.2019, 19:07:03 »
Инекон сами са си виновни, след като са обявили цена и са подписали договор, без да са оценили правилно съществуващото положение, демек да са установили че от българските трамваи нищо не става, и тогава вече да си направят сметката каква цена да обявят. Същия го яде моята пишман-фирма преди да напусна България. Захванаха се с огромен международен проект за газопровод, даже мен, без да кандидатствам за работа там, ме молеха да дойда специално за този проект. Та нашите подписали договор, казали си цената, дори и моята заплата не беше включена в нея, без да знаят изобщо за какво става въпрос. И накрая хем направихме проекта, хем си го платихме от джоба! Понеже офертата на еколозите да направят ОВОС-а беше за 360 хил. евро, но накрая взеха два милиона и половина! Защото без тях, без положителна ОВОС, не можеш да мръднеш и на милиметър напред - ПУП - предварителен, окончателен, технически проект...Те имаха договор с нас, бяха наш подизпълнител, а не на австрийците, и техният шеф: "Ама ние това не сме го предвидили, съжалявам, онова не сме предвидили........." Както и "Ако не ми платиш до момента, аз спирам да работя!". И когато се опитаха да искат от австрийците реимбурсиране на тези разходи, те казаха: "Не ни интересува, вие сте обявили цена, спечелили сте проекта, оттук насетне проблемът си е ваш!" Съответно на нас ни орязаха заплатите значително, понеже "няма пари", в същото време работата не намаля и трябваше да си завършим проекта до края, иначе щяха на всичкото отгоре да ни разсипят от неустойки....Аз четири години се скъсах да си търся друга работа, но абсолютно никой не ми се обади по време на "кризата" до началото на 2016-та, след което заминахме.....а преди, между 2007-а и  2009-та, без да кандидатствам никъде, не спираха да ми звънят да се преместя, включително и от МРРБ, но там тогава даваха двойно по-малко, отколкото получавах....Та има една приказка "Кьорав карти не играе....". С Инекон е същото - вината си е тяхна, да са оценили реалното положение и тогава да са си дали съответната цена. Въпросът сега е защо въпреки постоянните ядове с тези Песа пак се обявява обществена поръчка и пак те я печелят?
« Last Edit: 03.07.2019, 19:11:25 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1505 on: 03.07.2019, 20:50:45 »
Въпросът сега е защо въпреки постоянните ядове с тези Песа пак се обявява обществена поръчка и пак те я печелят?

Е виж, това вече е добре зададен въпрос. Само че за това шефа на СЕТ е най-малко виновен, че някакви смърфове, събрали се от някакъв интернет форум да му искат оставката. Със дадения му за експлоатация подвижен състав е направил каквото е могъл и сглобил максималния брой в движещо се състояние, така стоят реалните факти, колкото и снимки на лилав фон да ни пускат от онова НПО.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1506 on: 03.07.2019, 21:45:00 »
Е виж, това вече е добре зададен въпрос. Само че за това шефа на СЕТ е най-малко виновен, че някакви смърфове, събрали се от някакъв интернет форум да му искат оставката. Със дадения му за експлоатация подвижен състав е направил каквото е могъл и сглобил максималния брой в движещо се състояние, така стоят реалните факти, колкото и снимки на лилав фон да ни пускат от онова НПО.
А ти от къде толкова добре познаваш работата на Ганчев, че твърдиш това или просто като видиш Спаси София и почваш да плюеш инстинктивно? Смяташ ли че се справя добре и нещата в депата са на ниво? Аз лично съм останал с обратното впечатление - масово превозни средства се използват за донори, купуват се некачествени консумативи, а за условията в които работят водачите става ясно от големия недостиг и постоянно напускащите такива. За мен това е всичко, но не и добро управление, а да слушкаш тези в общината само и само да си крепиш позицийката не те прави шеф, а обикновена марионетка.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1507 on: 03.07.2019, 23:17:37 »
Е виж, това вече е добре зададен въпрос. Само че за това шефа на СЕТ е най-малко виновен, че някакви смърфове, събрали се от някакъв интернет форум да му искат оставката. Със дадения му за експлоатация подвижен състав е направил каквото е могъл и сглобил максималния брой в движещо се състояние, така стоят реалните факти, колкото и снимки на лилав фон да ни пускат от онова НПО.
А ти от къде толкова добре познаваш работата на Ганчев, че твърдиш това или просто като видиш Спаси София и почваш да плюеш инстинктивно? Смяташ ли че се справя добре и нещата в депата са на ниво? Аз лично съм останал с обратното впечатление - масово превозни средства се използват за донори, купуват се некачествени консумативи, а за условията в които работят водачите става ясно от големия недостиг и постоянно напускащите такива. За мен това е всичко, но не и добро управление, а да слушкаш тези в общината само и само да си крепиш позицийката не те прави шеф, а обикновена марионетка.

Да се защитава човека, изпратил екип да оправят на място спирачната система на 2022 след инцидента, вместо да бъде бутан или теглен и да се установят причините за инцидента, е най-малкото... не много сериозно. Но в България който слушка най-много, пИчели най-много, тъй че разбирам мисленето на този тип хора, явно така си съществуват. Съществуват е точната формулировка, защото това не е живот, нооо, всеки сам си прави избора в повечето случаи.

А по темата "ама на милия човек колкото състав му дали той, толкова могъл могъл направи, може да се върже само човек, за който ПОБАЙТОШОВОВРЕМЕБЕШЕПО-ДОБРЕ... Кое е направил, примерно, че на всички тролеи Шкода ходовата част се разчита да се поддържа сама може би, или че маслото, сипвано на които и да било агрегати в Електротранспорта, е приблизително със състава на български маргарин?!
« Last Edit: 03.07.2019, 23:29:37 by The Freshmaker »
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 361
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1508 on: 03.07.2019, 23:34:47 »
Ако наистина има обективно действащи модератори, следящи този раздел, отправям призив към тях да вземат под внимание коментарите на fafan и да реагират адекватно. В случая се коментират фактите около реално установен проблем и персоналната фиксация на определени членове на този форум спрямо трети лица и/или организации се превръща в провокативен опит, имащ за цел създаването на субективни внушения и отклоняване от същността на засегнатата тема. Считам, че голяма част от направените обидни квалификации подклаждат неприязън и нарушават добрия тон във форума. Призивът ми е от гледна точка спазването на все пак някаква форумна хигиена и не отразява личното ми отношение към конкретни лица и/или организации.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1509 on: 03.07.2019, 23:39:30 »
Е виж, това вече е добре зададен въпрос. Само че за това шефа на СЕТ е най-малко виновен, че някакви смърфове, събрали се от някакъв интернет форум да му искат оставката. Със дадения му за експлоатация подвижен състав е направил каквото е могъл и сглобил максималния брой в движещо се състояние, така стоят реалните факти, колкото и снимки на лилав фон да ни пускат от онова НПО.
А ти от къде толкова добре познаваш работата на Ганчев, че твърдиш това или просто като видиш Спаси София и почваш да плюеш инстинктивно? Смяташ ли че се справя добре и нещата в депата са на ниво? Аз лично съм останал с обратното впечатление - масово превозни средства се използват за донори, купуват се некачествени консумативи, а за условията в които работят водачите става ясно от големия недостиг и постоянно напускащите такива. За мен това е всичко, но не и добро управление, а да слушкаш тези в общината само и само да си крепиш позицийката не те прави шеф, а обикновена марионетка.

Не я познавам в детайли, даже мисля че не се справя добре съдейки по някои фактори които могат да се наблюдават от странично стоящ, но в крайна сметка по различни причини, а не защото тази Песа седи толкова време оглозгана. В този конкретен случай великите специалисти от Спаси София отново хванаха едно клонче за да клатят цялата гора. Крайно време е някой да им обясни колко са смешни отстрани.

Всички изброени от теб фактори могат да се тълкуват двуяко:
-превозни средства се ползват за донори - да, но ако не се ползваха двойно по-голямо количество ПС щеше да седи подпрян на трупчета по депата, с този бюджет това е реалността
-некачествени консумативи - така ще бъде докато в ЗОП основна тежест е цената, проблемът с тази Песа отчасти се дължи и на този факт
-условията за работа на водачите са такива, каквито са, и аз не мога да разбера как може в 21 век да няма тоалетни с нормална течаща вода по всички крайни спирки, но това са фактите. За мен като пътник пък няма пейки и навеси на всички спирки, ама не съм тръгнал да напускам. За това със сигурност не е виновен само този Ганчев. Ако е истински шеф ще работи за сплотяване на колектива, ще убеждава напускащи да не напускат, ако има вътрешни конфликти ще се грижи да ги разрешава, такива работи може да прави един шеф на транспортно предприятие. Не да се занимава да чете във Фейсбук поредната група самозабравили се младоци какви снимкови колажи са пускали, това не му е работа. Дали се грижи добре за колектива могат работещите в системата да кажат, аз няма как да го знам това.

Ако наистина има обективно действащи модератори, следящи този раздел, отправям призив към тях да вземат под внимание коментарите на fafan и да реагират адекватно. В случая се коментират фактите около реално установен проблем и персоналната фиксация на определени членове на този форум спрямо трети лица и/или организации се превръща в провокативен опит, имащ за цел създаването на субективни внушения и отклоняване от същността на засегнатата тема. Считам, че голяма част от направените обидни квалификации подклаждат неприязън и нарушават добрия тон във форума. Призивът ми е от гледна точка спазването на все пак някаква форумна хигиена и не отразява личното ми отношение към конкретни лица и/или организации.

Засегната тема се коментира по същество, но тук тези трети лица развяват пак плакати с искания за оставки и редно и по тази тема да се реагира адекватно, нали така?
« Last Edit: 03.07.2019, 23:41:19 by fafan »

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1510 on: 04.07.2019, 00:06:00 »
Щом няма изкаран друг модел трамвай на линия 7 по време на "зимните" разписания, а даже тези трамваи са пускани на линия 5, проблем няма. Правят се ремонти на релсовата инфраструктура, но с години закъснения и отлагания, и мотрисите се трошат от лошите ни релси, както и от други превозни средства, които се движат върху релсите.
------------------------

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1153
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1511 on: 04.07.2019, 00:25:18 »
И Бомбардие да си докараме, и титаниеви трамваи да си докараме, те ще страдат. И ще се чупят. И няма да вървят. Факт е, че Песите си имат проблеми, факт са и счупените колооси поради конструкторска грешка. Те се чупят не само в България, но и навсякъде другаде, където има Песа с такива колооси. Но е факт и това, че в София се чупят далеч по-често. От лошата инфраструктура страда не само механичната конструкция. От лошата инфраструктура страда и електрообзавеждането. И то страда много. Една малка част може да забележите всички - масово отказващите табели. Това е явен, видим дефект. И това е най-малкият възможен проблем. От вибрациите и сътресенията се пукат писти, спойки по платките, откачат се куплунзи, протриват се кабели, дефектират елементи.
Проблем, от който страда масовия пътник в тези жеги е безумното управление на климатиците на старата доставка. Компресорите спират при преминаването през всеки изолатор, когато през него се мине под тяга (недопустимо и рядко срещано) и по инерция (по правилник и най-редовно), и се включва поне 2 минути по-късна. Не спира единствено, когато се мине в спирачен режим (не е редно, но се случва). 7ма линия е достатъчно показателна - от Хан Кубрат, първото място е точно преди спирката на Триъгълника, където се минава в спирачен режим. Следва стрелката на малкия триъгълник, където задължително климатика се самоизключва, след което 3 метра по-нататък и един изолатор, през който се минава по инерция. Следва изолаторя преди 5та градска, където пак не може да се мине в спирачен режим, а до този момент климатиците не са се и включили. Следва стрелката на Гарата, както и изолатора в кръстовището, но и до там климатиците не са се включили. Струга, след което кръстовището на Сливница, след кръстовището още един изолатор, преди спирката на Пиротска още един изолатор, пред 32ро още един, стрелката на Възраждане, изолатор пред Министерството на земеделието, стрелката на Македония, още един изолатор преди спирката, поредицата изолатори на Петте, след спирката има още един, на баба Неделя още един. След това е чак преди стрелката за бул. България, където може и да са успели да се включат климатиците за пръв път, но средтав изолатор, стрелка, и след това още един изолатор. Нагоре вече се кара бързо, следващата поредица са на Гешов, след което след спирката на Гешов, след спирката на Ручей, след спирката на Гоце Делчев и след спирката на Каблешков. И накрая една стрелка на Борово. Това са все участъци  които се взимат за по-малко от две минути. Ако ватманите не си играят да ги нацелват със спиране, компресорите стоят изключени (но вентилаторите си бучат и залъгват, че климатиците работят), и пътниците врят в собствен сос. Последно преди малко се наслаждавах в обедната жега на еднаква температура вън и вътре.
Много точно описано за климатиците. Иначе на песите няма нито една счупена за сега колоос. По-често боледуват от превъртян бандаж и счупен буксов лагер.
« Last Edit: 04.07.2019, 01:32:45 by CNN »

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 488
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1512 on: 04.07.2019, 00:31:07 »
Защо не са взели части от завода в Полша или да пратят проблемните трамваи за ремонт в завода в Полша?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1513 on: 04.07.2019, 00:50:55 »
По DHL или по Спиди да го пратят трамвая?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1514 on: 04.07.2019, 04:50:05 »
Някой видя ли поста във фейсбук на "Транспорт за София" в който оправдават за това с Песите. Казват, че техните части не ставали за старите трамваи, а никой не е повдигал тема за тях или казват, че 2323 имал проблем с ходовата част, а на снимайата се вижда как е разграбена муцуната, и цялото табло за управление...
Не мога да разбера как има хора от форума, които ги защитават и се залъгват, че те са прави.
Явно докато всеки си трае ще гледаме тази олигофрения и просто ще обсъждаме тук кой е прав и кой не.
В другите държави какво правят при подобни обстановки, та да го направим и ние, за да се подобри услугата "градски транспорт".
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1515 on: 04.07.2019, 09:03:48 »
Някой видя ли поста във фейсбук на "Транспорт за София" ...Не мога да разбера как има хора от форума, които ги защитават ...

Лесно обяснимо е, когато имат общи интереси...може би !

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1516 on: 04.07.2019, 14:33:23 »
По DHL или по Спиди да го пратят трамвая?

Докараха ги с камиони .По същия начин може и да го върнат, Друг е въпроса че ще е трудно скъпо и едва ли смислено и целесъобразно.Но не е невъзможно.

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1517 on: 04.07.2019, 14:37:21 »
Ставаше въпрос че от 25 трамвая 6 били спряни. Ако е така  , не само за този 2323.  Като всеки един струвал 3 500 000  Ако е само той не е толкоз проблема че един е спрян временно. Но 6 по 3 500 000 толкоз струвал един. Е равно на 21 000 000 това е супер разхищение. :( :( :eek:
« Last Edit: 04.07.2019, 14:42:19 by georgi64 »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1518 on: 04.07.2019, 15:12:14 »
Еми точно това не е вярно, че са спрени 6 от повече от година. Затова и написах и пак ще повторя че става въпрос за манипулация от страна на тази групировка Спаси София. Има проблем с един трамвай, който явно се дължи на някаква необяснима организационна пречка от страна на производителя да го отремонтира. Това не оправдава по никакъв начин започване на съдебни дела с производителя, и още по-малко оправдава искане на оставки от ръководството на експлоатационното дружество.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #1519 on: 04.07.2019, 15:46:26 »
Единственото, което според мен може да се направи е, празник песите да се пускат по тм 5. Така ще има налиния 17 песи от 25, сега са 9 от 25. За делник може да се зареждат по две песи на тм 5, за да има две резерви + един на ТО и един трайно спрял. Ако се яви втори трайно спрял, тогава по 5 да се пуска една песа. Но като гледам, че обучават много малко ватмани на песа, то едва ли това предложение ще се реализира.
Аналогично и с тролеите шкода - празник стигат за 1, 6, 7 и 9.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/